אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

בעלי מקצוע באינטרנט

בוקר אחד אתם מגלים שהמזגן שלכם הפסיק לקרר, התנור הפסיק לחמם או שהמקרר משמיע קולות משונים. ברור לכם שאתם זקוקים לעזרתם של בעלי מקצוע ואתם כבר מגששים את דרככם את המקלדת או למדריך דפי זהב המודפס. השיטה שבה רוב האנשים יבחרו היום כדי לאתר אנשי מקצוע מתאימים, אגב, היא באמצעות לוח בעלי מקצוע כזה או אחר. לוחות כאלה הם זמינים ומהירים ויציעו לכם לרוב רשימה של כמה עשרות בעלי מקצוע רלוונטיים. סקר שוק קצר בין בעלי המקצוע שברשימה, ואתם יכולים לנחש מי יעניק לכם את השירות הכי פחות גרוע...

וזה לא שהניחוש שלכם הולך להוכיח את עצמו. אין ספק שהאינטרנט עשה את חיינו לפשוטים מעט יותר וכאשר אנחנו זקוקים לפרטיו של בעל מקצוע ספציפי האיתור יהיה פשוט ומהיר. אבל אם לא מדובר במישהו שאתם מכירים אלא ברשימה שמתוכה עליכם לבחור - מה תעשו? בהמשך המאמר ניתן כמה טיפים לבחירה.

מדריכים מסווגים של אנשי מקצוע

תחום המדריכים המסווגים באינטרנט התפתח מאד בשנים האחרונות. פריצת הדרך הייתה בשנת 2003, כשנכנסו לתמונה "המקצוענים" ו"מידרג", שהם היום שניים מהאתרים המובילים בתחום. ישנם עוד כתריסר מדריכים דומים המאפשרים לכם לאתר בעלי מקצוע "מומלצים", שאמורים להיות כאלה שעברו סינון ו/או קיבלו המלצות. לא כל האתרים אכן טורחים לסנן, אבל אפשר להעריך ולקוות שיש תהליך של ברירה טבעית שבו האתרים הוותיקים אכן למדו לספק בעלי מקצוע טובים יותר ולעשות זאת בצורה שתשתלם לכל הצדדים. שם כדאי לחפש בעל מקצוע. בין האתרים הוותיקים בתחום אפשר להזכיר את:

האם איתור בעל מקצוע באינטרנט עדיף על השיטות המסורתיות? ובכן, הוא עדיף אם אתם מוצרים בסופו של דבר בעלי מקצוע טובים מאלו שהייתם מוצאים בדרכים אחרות, מה שלאו דווקא מובטח לכם. מה שברור הוא שהשיטה הזו קלה ומהירה יותר ולכן אם מדובר באתר טוב אז יש סיכוי ש"תשחקו אותה". כדאי להביא בחשבון שחלק מהאתרים בתחום מפעילים שיקולים מסחריים בלבד, גם אם הם מציגים זאת אחרת. כלומר, הם יציגו את עצמם כספקים של בעלי מקצוע מומלצים, לכאורה אחרי איזשהו תהליך סינון שנועד להבטיח שתקבלו שירות טוב מבעל מקצוע טוב, אבל בפועל - לא יעמדו בפיתוי ויפתחו את דלתם בפני כולם. ישנם אתרים שמתגאים בכלי דירוג אינטרנטיים, תגובות, חוות דעת בלתי תלויות וכו', אבל האמת הפשוטה היא שכלים כאלה פשוטים מדי למניפולציה ואין תחליף לכלי הוותיק והמסורתי של ניהול מוקד שירות טלפוני, איסוף פידבקים ותלונות מלקוחות וטיוב של מאגר בעלי המקצוע באמצעות הרחקת בעלי מקצוע בעייתיים. ברוב האתרים לא עושים את זה.

 

כיצד מפצחים בעלי מקצוע

לעיתים רחוקות תדעו בוודאות שהזמנתם בעלי מקצוע טובים, לפני ואפילו אחרי שקיבלתם שירות. הניסיון להעמיד בעל מקצוע במבחן באמצעות שאלות שונות, או לטמון לו פח בסגנון "יצאת צדיק", בדרך-כלל נכשל. בעלי מקצוע כאלו נתקלים במאות לקוחות כמותכם כל שנה. אם נפלתם על שרלטן מתוחכם היו בטוחים שתצאו מרוצים בטווח הקצר - ורק לאחר מעשה תבינו שבעצם הוא סובב אתכם על האצבע הקטנה.

כלומר, כמעט תמיד יהיה מרכיב של הימור - אלא אם כן באמת מישהו עשה כבר את העבודה המלוכלת בשבילכם ונפטר מהאנשים הבעייתיים. זה הרעיון של לוחות בעלי מקצוע טובים (אלו מהם שהם באמת כאלה). בסופו של דבר, אחרי מספר מסויים של קריאות שירות, בעלי מקצוע בעייתיים צפים ומתגלים. אם בכל זאת אתם מזמינים מישהו בלי שבדקתם מה עומד מאחוריו ומי בעצם שלח אותו (כאן מדובר כבר על אמינות האתר ולא על אמינותם של בעלי מקצוע), שימו לב להתנהלות עד להזמנה ולביצוע העבודה - איך עונים לכם, האם בעל המקצוע מדייק, האם הוא בעל הופעה נקייה ומסודרת ומגיע בזמן ואם לא האם הוא טורח להתקשר או להזהיר. מי שלא עומד בדיבורו לפני לא יעמוד בו גם אחרי. יש מתאם גבוה בין ההתנהלות של בעלי מקצוע לפני ובזמן ביצוע העבודה לבין איכות העבודה בסופו של יום.


אודות מחבר המאמר

המאמר מוגש באדיבות אתר המקצוענים המציע רשימות מסווגות של בעלי מקצוע מומלצים בהתבסס על מנגנון סינון מתקדם ואמנת שירות מחייבת. 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.