אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

שירותי משרד רואי חשבון לעוסק פטור ולעוסק מורשה

בעלי עסקים רבים מוצאים עצמם מבולבלים תחת הגדרות ומושגים שונים מתחום ראיית החשבון. האם עליהם לשכור את שירותיו של משרד רואי חשבון? האם הם זקוקים גם לשירותי הנהלת חשבונות? הצעד הראשון הוא להבין את ההבדל בין עוסק פטור לעוסק מורשה ואת הצורך של כל אחד מהם בשירותיו של משרד רואי חשבון.

מיהו עוסק פטור?

עוסק פטור הוא כל עסק עצמאי שההכנסה השנתית שלו אינה עולה על סכום מסוים, שמתעדכן מידי שנה (כ-73,00 שקלים נכון ל-2010). בעל עסק כזה פטור מהגשת דו"חות דו חודשיים למע"מ, אך קודם לכן עליו לגשת למע"מ ולפתוח תיק של עוסק פטור.

עם זאת, פטוֹר ממע"מ אינו פוטר את בעל העסק משאר המחויבויות שלו כלפי ביטוח לאומי ומס הכנסה. משרד רואי חשבון מנוסה יוכל לבצע עבורכם את ההתנהלות השוטפת הזו, יגיש עבורכם את הדו"חות וההצהרות השנתיות ויפנה עבורכם זמן לניהול העסק.

מיהו עוסק מורשה?

עסק בעל תעודת עוסק מורשה הוא כזה שההכנסה השנתית שלו עולה על הסכום המדובר. כמו כן, ישנם בעלי מקצוע שחייבים תעודת עוסק מורשה גם אם הכנסותיהם השנתיות מתאימות להגדרה של עוסק פטור(עורכי דין, רופאים וכדומה).

על עוסק מורשה לדווח על ענייניו הכספיים לכול רשויות המס: מע"מ, מס הכנסה וביטוח לאומי. מרבית בעלי העסקים אינם בעלי הידע והכישורים לייצג עצמם מול רשויות אלו והם נזקקים לשירות של משרד רואי חשבון מקצועי ובעל ניסיון בתחום.

משרד רואי חשבון מחזיק בצוות אנשי מקצוע, כמו: רואה חשבון, יועץ מס, אנשי הנהלת חשבונות ועוד. משרד רואי חשבון מקצועי ואמין יוכל להתאים עבור העסק שלך מעטפת כוללת של כל השירותים להם אתם זקוקים ולטפל בחשבונות בצורה חכמה ויעילה.

משרד רואי חשבון – חשוב לדעת

חשוב לדעת כי ישנם בעלי עסקים המחליטים לנהל את ענייניהם הכספיים מול רשויות המס באופן עצמאי ולא להשתמש בשירות של משרד רואי חשבון. אבל, התעסקות זו עלולה להפוך לארוכה ומייגעת, בעיקר אם חסר לכם את הידע הדרוש לכך.

חשוב מאוד שהייצוג שלכם ברשויות המס יהיה מקצועי ואמין היות ופעמים רבות חוסר הבנה יכולות להוביל לטעויות שעלולות לעלות לכם הרבה מאוד כסף ולגרום לכם לנזקים רבים. על כן מומלץ לכל הפחות להתייעץ עם משרד רואי חשבון ולאחר מכן להחליט מה נכון עבורכם.


אודות מחבר המאמר

מאמר זה נכתב ע"י כותב תכנים מקצועי בחברת קידום אתרים - VPR

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.