אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ניהול משברים – טיפים ועצות

ניהול משברים הוא ללא ספק תחום שהולך ותופס תאוצה בשנים האחרונות. מרבית החברות והארגונים הגדולים אשר צלחו משברים גדולים, נקטו בעקרונות ניהול משברים דומים. אספנו עבורכם מגוון טיפים ועצות שיעזרו לכם לדעת כיצד לנהוג במקרה של משבר בארגון.

ניהול משברים – לקיחת אחריות

מומחים בתחום ניהול משברים ממליצים בראש ובראשונה לקחת אחריות על האירוע ולא להתנער ממנו, להכחיש או לחפש אשמים. לקיחת אחריות עוזרת לשלוט במצב ובתגובות העתידות לבוא. התנערות מאחריות לעומת זאת, מביאה למתקפה כוללת כלפי הארגון.

גישה זו, של לקיחת אחריות כחלק מהתהליך של ניהול משברים, עוזרת לארגון לשמור על המוניטין שלו כארגון אחראי אשר מטפל כראוי בבעיות ונזקים ברגע שהם מתעוררים. לקיחת אחריות יכולה גם לעורר את אהדת ציבור, לעומת התעלמות או התנערות מאחריות שישיגו בדיוק את התוצאה ההפוכה.

ניהול משברים – התנצלות החברה

התנצלות רשמית היא עקרון נוסף בתחום ניהול משברים מוצלח. ברגע שחברה מבינה כי נקלעה למשבר אמון, עליה לערוך התנצלות פומבית ומתוקשרת. חשוב להקפיד שהתנצלות זו תהיה אמינה ולא מניפולטיבית. התנצלות החברה, בחיבור עם לקיחת אחריות, גורמת לכך שיש פחות סיכוי שיתקפו את החברה, שכן היא יזמה מהלכים חשובים בעצמה.

חשוב מאוד כי הדמות אשר מייצגת את החברה תיתפס בעיני הציבור כאמינה ואנושית. לפעמים דווקא כדאי להשתמש בדמות ניהולית מהארגון עצמו במקום ביועץ חיצוני. הדבר משפיע הן על האופן בו נתפס תוכן ההתנצלות והן על האופן בו נתפס הארגון.

הקמת צוות ניהול משברים

מומחים בתחום ניהול משברים מציינים כי הקמת צוות מיוחד המטפל בנושא מועילה מאוד ועוזרת לטפל במשבר באופן נכון. עם זאת, ארגונים רבים אינם דואגים להקמת צוות שכזה מבעוד מועד, אלא ממתינים כביכול לשעת משבר ואז מאלתרים צוות שכזה. צוות ניהול משברים מאולתר יעמוד בפני בעיות קשות הנובעות הן מחוסר זמן והן מחוסר ידע וכישורים.

לעומת זאת, ארגונים אשר השכילו להקים צוות ניהול משברים בעוד מועד, מתפקדים בצורה אפקטיבית יותר בשעת המשבר. לצוותים כאלו יש נהלים קבועים, כשכל אחד מאנשי הצוות יודע מה תפקידו וכיצד עליו לנהוג.


אודות מחבר המאמר

מאמר זה נכתב ע"י כותב תכנים מקצועי בחברת קידום אתרים בגוגל - VPR

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.