אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

קידום אתרים בגוגל - למביני דבר

עוד בתחילת עידן האינטרנט רצו עסקנים להחשף בכל מקום שרק אפשר, בתחילת עידן האינטרנט היו אלו אתרי האינדקסים הגדולים וכיום זהו גוגל ששולט, באופן ברור בשוק מנועי החיפוש ברחבי העולם. ישנה מגמה גדלה והולכת, בקרב עסקים באינטרנט בכל התחומים להופיע ולשווק את העסקים שלהם, ברשת. והרי זה הגיוני- אתר יפה ומושקע ככל שיהיה אולם ללא חשיפות הוא כמו בית יפיפה ללא כבישים אליו. תנועה איכותית של הגולשים לאתרכם תקבע, לבסוף, אם אתרכם יצליח במירוץ.

כבר לא מעט זמן, אותם אינדקסים אותם הזכרנו לעיל מהווים מקור זניח עבור התנועה לאתרכם- בני האדם למדו והשכילו לעשות שימוש במנגנוני החיפוש אולם באחד מאלו, גוגל- יותר מהמנועים האחרים.

זה קרה פתאום בראשית שנות האלפיים- אתרי החיפוש כבר בססו את מעמדם ברשת כמקור ראשי בכל הקשור לתנועה לאתר ועדיין - גוגל הופיע אחרי מרביתם. אולם לגוגל הייתה פורמולה טובה יותר להצגת התוצאות הטובות ביותר בעבור הגולשים את הגולש. ממש ביום שהאחרונים מצאו את גוגל, לא לקח זמן רב עד שמגמת החיפוש השתנתה- גוגל הפך למקור עיקרי עבור החיפוש שירותים מסחריים, מידע ושמות מוצרים אשר מובילים את הגולשים לאתרים. הפורמולה טרפדה מהלכים של בעלי אתרים שכל רצונם היה לבצע שינויים בדפי האינטרנט שלהם ממש כשם שעשו בעבר ולתועלות מנועי החיפוש.

גוגל הסתמך לא מעט לפי המלצות אובייקטיביות כמו קישורים מתוך אתרים שונים רלוונטיים פחות או יותר לתחום הספיציפי- תחום ה-SEO עבור אתרי החיפוש התעצם ברבות השנים והפך בהדרגה אל הענף אשר נותן שירותי קידום באינטרנט ובעיקר שירותי קידום אתרים בגוגל אשר בשלב זה סיפק מעל ל-שבעים אחוז מהתנועה המוערכת לאתרים בכלל (ואפילו יותר מכך בכל האמור אל הפוטנציאל)

בימינו המנגנון של גוגל, זה אשר משפיע על דרך דירוג הדפים באינטרנט בעבור ביטויי החיפוש בתוצאותיו עבר שינוי ניכר. קיימים יותר מ-מאתיים פרמטרים אשר לעיתים אינם מוכרים ליועצי הקידום הפועלים להשגת יתרון תחרותי במיקומים אלו אשר עושים קידום באינטרנט הלכה למעשה. קידום בגוגל אומר להבין את התאוריה העומדת מאחורי אופטימיזציה למנועים אבל לא רק- במידה שמדובר בדבר אשר ברבות השנים הפך לתחרותי יותר (מתחרים רבים יותר נכנסו לזירת התחרות והתחרו בעבור מילות מפתח) כך השקיעו אנשי עסקים עוד כספים בשעות קידום - הקידום בתוצאות המרכזיות בגוגל דרש שעות עבודה רבות יותר וכסף רב הוזרם לתועלת משאבי אופטימיזצייה וקידום - עלויות אלו אינם זניחים היום כלל ועיקר - אנו מתייחסים אל במאות שעות קידום ותכנים מקשרים אשר פורסמו היכן שרק אפשר ברשת- המטרה ברורה - לעקוף את העסקים בתחרות ולהתברג במיקום גבוה מהיכן שהיו- ושככל שתופיעו במקום טוב יותר בתוצאות של גוגל וככל שהביטוי בו אתם נמצאים בתוצאות הוא ביטוי שמחפשים אותו יותר- כך רבים הסיכויים שימצאו את תוצאותיכם, יכנסו לאתרכם ובמקרה וימצאו התאמה לבקשתם - יבצעו את מה שתכננתם.

הטרנד של קידום אתרים במנוע החיפוש הופך ליותר ויותר פופולרי וגואה בשנים האחרונות, קיימים עשרות פורומים בנושא קידום אתרים בגוגל, בארץ ובחו"ל אשר מציעים לכם ללמוד על קידום במנועי חיפוש - חלקם נותנים מידע אשר אינו נכון היות והמידע הלא נכון הוא נחלתם של אנשים אשר עסקו בקידום באופן לא מקצועי אלא כחובבים- על אתריהם שלהם- לאלו, אין מספיק ידע וניסיון בכדי לעוץ עצה טובה אלא אם מדובר במידע ראשוני ביותר אשר קיבל אסמכתה- מנוע החיפוש מתנהג בהכרח בצורה שונה עם אתרים בענפים אחרים - מומלץ לדעת זאת ואף כדאי לגשת אל מומחה קידום באינטרנט אשר מבין בענף

היועץ יאפיין כאן את מילות המפתח אותם מומלץ לכם לקדם באתרכם- היות ועל ביטויים מסוימים ישנה תחרות רבה- איש קידום באינטרנט מומחה בכל האמור לקידום בגוגל ידע קודם כל מהם המשאבים הנדרשים על מנת שאתם תצליחו להופיע בתוצאות ולא בכדי אלה במקומות ראליים שם תמצאו מספיק טראפיק ופוטנציאל חשיפה אשר יוכיח את ה-ROI בעבור קידום בגוגל. זה, בשלב חקר התחרות ומציאת הביטויים לקידום.

האם ניתן לקדם בכל מחיר?

במידה ותקציב שלנו אינו אינסופי סביר כי לא תצליחו לשפר מיקומים בעבור ביטויים מסוימים וכמובן לא להצליח להגיע למקומות ראליים - על כן - צבירת משאבי קידום אל המתחרים במשך השנים - משאבים שאין ביכולתנו לפצות עליהם מבחינה כספית. שמרו מרחק ממקדמי אתרים אשר מקדמים על פי מחיר אשר אינו משתנה עוד לפני שהם היבנו מהם הביטויים לקידום.

הצעת מחיר בעבור קידום אתרים בגוגל

תמחיר נכון בעבור קידום במנועי חיפוש הוא זה אשר רואה קדימה יעדים. כל מומחה קידום אינו יכול להתחייב על כך לנוכח שינויים בלתי צפויים במרכיבי התחרות - איש קידום אתרים בגוגל יוכל לעשות זאת רק לאחר בדיקה מעמיקה של התחרות עבור מילות המפתח המרכזיות. חשוב לדעת איך לבדוק את מומחה הקידום שלך. למדו ברשת גם כיצד לבחון יועץ קידום אתרים או חברת קידום באינטרנט- חפשו המלצות וניסיון. השמרו בייחוד מאנשי קידום אשר מבטיחים לכם תוצאות בעבור ביטויים לא תחרותיים. ביטויים לא תחרותיים מצביעים, ברוב המקרים- אלא אם מדובר בתחום פעילות חדש, כי נפח הכניסות האפשרי יהיה מינימלי והרי דבר זה הוא הדבר היחידי אשר אמור לעניין אתכם כבעלי אתרים - כניסות רבות יותר באתר בעבור מילות מפתח מתאימות - לא הופעה במנועי החיפוש בביטויים אשר אף אחד לא מחפש. דרשו לקבל מספרים מדויקים בכל האמור אל כמויות החיפושים בדיוק לכל ביטוי וביטוי המיועדת לקידום על פי גוגל עצמו וכלים אחרים.

באופן כללי, קידום אתרים בארץ, כמו קידום אתרים בחו"ל, אינו דבר פשוט. בטח שבהשוואה לשנים עברו בהם לא הייתה הרבה תחרות אם בכלל - הבינו כי כיום קשה לקדם כל מילת מפתח בכל מחיר והישמרו ממומחי קידום אשר אינם מקצועיים החומדים רק כסף.


אודות מחבר המאמר

Dotmedia

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.