אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

גירושין אינם הליך מהיר וקל

דיני משפחה בכלל וכן נושאים אשר קשורים לתחום של גירושין הינם מורכבים, מסובכים ומסועפים מאוד. זהו תחום אשר שופטים את התיקים השונים מול שופט של בית המשפט לענייני משפחה או מול דיין של בית הדין הרבני.

התחום של גירושין ניתן לעסוק בו רק מול דיין של בית הדין הרבני אך בכל הנושאים אשר קשורים לתחום של גירושין, כמו לדוגמא: מזונות, חלוקת רכוש, צוואות וירושות, משמורת, הסדרי ראיה ועוד נושאים אחרים, ניתן לדון בשתי האלטרנטיבות השונות הללו. בעת פניה אל בית המשפט לענייני משפחה או פניה אל בית הדין הרבני יש להתייעץ עם עורך דין לאן מומלץ לפנות לפי סוג הבקשה. ישנם מקרים בהם ניתן לחזות מה תהיה תגובת השופט וכך לנסות ולהטות את הזיכויים לזכייה בעת פניה אל שופט כזה או אחר באחת משתי הערכאות הללו. בעת פניה של כל מה שקשור לענייני גירושין, יש לפעול מהר לפני שהצד השני יגיש תביעה לערכאה שהוא מעדיף, אך זאת ועוד תוך חשיבה על כל הפרטים והכיוונים אליהם יכול להתפתח התיק אם נפנה אל בית המשפט לענייני משפחה או אל בית הדין הרבני. גירושין זהו תחום מאוד מסובך ובעל התמודדויות עם רגשות מעורבים רבים ולכן פניה אל עורך דין אשר ינחה וייעץ לך הינו קריטי כבר מתחילת התהליך כי לכל החלטה יש אפקט רב גם בעתיד הרחוק של שני בני הזוג המתגרשים.

 

פניה אל ערכאה משפטית כזו או אחרת אשר קשורה לנושא של מזונות הינה חשובה מאוד. בית הדין הרבני קובע כי זוהי זכות בסיסית ומאוד מהותית של כל אישה לתבוע מהאב של הילדים שלה תשלום דמי מזונות ואין זה אומר או משתמע מכך כי זהו מעשה נקמני או לשם סחיטה לשם קבלת גט. תביעת תשלום דמי מזונות הינה חוקית על פי הדין העברי ואין עוררין עליה. אל מול בית הדין הרבני עומד מנגד בג"ץ בהקשר לשאלה- האם תשלום דמי מזונות הינה כלי לשם סחטנות או זוהי זכות מרכזית של האישה אשר אינה תלויה בשום דבר.


אודות מחבר המאמר

אלי גולדמן

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.