אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

תזרים

אם יש עסק בבעלותך, אתה חייב לדעת וליישם שלושה כלים פיננסיים עיקריים על מנת שתוכל לדעת בכל זמן נתון, את מצבו של העסק.כלים פיננסיים אלו, הם מרכזו של העסק, אשר מראים את מצבו הכספי, מבחינת תזרים מזומנים, באיזו נקודה הוא מתחיל להרוויח, ומה צופה העתיד, מבחינת התקציב המתוכנן.   דו"ח תזרים מזומנים:   

מזומנים הם האוויר של העסק.עסק חסר מזומנים זמינים לפעולותיו השוטפות והעתידיות, מובטח לו להיכשל.תזרים מזומנים הוא ההבדל בין הכנסות העסק בפועל, לבין הוצאות העסק בפועל.מטרת דוח זה היא ליידע אותך בכל רגע נתון מה יתרות המזומנים של העסק, ומה היתרה הצפויה במהלך תקופת התכנון. תיכנון הדוח בצורה טובה ובאופן שיטתי עשוי למנוע הפתעות לא נעימות, כמו שיחה מהפקידה בבנק, שאומרת לך להפקיד כסף באופן מיידי, או שהיא מתחילה להחזיר לך צ'קים

הדו"ח נחלק לשלושה נושאים:

הנושא הראשון הוא מעקב עבור כל תקבולי העסק.התקבולים כוללים את הכנסות העסק ממכירות בפועל ומכירות בהקפה, וכן הלוואות מגורמים שונים, את התקבולים תכניס בדו"ח על פי זמן קבלתם.

הנושא השני הוא צד התשלומים, פה תרשום כל הוצאה עתידית על פי תאריך הפירעון. התשלומים כוללים את התשלומים לספקים השונים, החזר הלוואה לבנק, משכורות, תשלומים לחברת אשראי, וכל תשלום אשר משפיע על כמות המזומנים של העסק. את התשלומים תכלול בדו"ח על פי תאריך פירעונם.

הנושא השלישי בדו"ח הוא הכנסת יתרת פתיחה של חשבון הבנק שלך.יתרת פתיחה היא למעשה יתרת החשבון הבנק שלך נכון לתאריך התחלת עריכת הדו"ח.דו"ח תזרים מזומנים שמנוהל בצורה מדוקדקת, הוא תמונת שיקוף עתידית של תדפיס הבנק שלך.

נקודת האיזון 

 בשביל לדעת היכן אתה מתחיל להרוויח, אתה חייב לסמן את נקודת האיזון.נקודת האיזון מראה באיזה היקף של מכירות העסק מכסה את ההוצאות הקבועות והמשתנות שלו, ומתחיל להרוויח.על מנת למצוא את הנקודה החשובה הזו עליך להכיר שלושה מושגים נוספים:הוצאה קבועה - הוצאה שבכל מקרה תצטרך להוציאה ללא כל קשר לרווח או הפסד של העסק, כמו: ארנונה, טלפון, חשמל.הוצאה משתנה - הוצאה שמשתנה על פי היקף המכירות של עסק, כמו: חומרי עבודה, עמלות סוכנים.רווח גולמי - ההפרש בין מחיר המכירה של המוצר לבין עלותו. נהוג לנקוב בו באחוזים. תקציב 

  מטרת התקציב היא לבנות את עתידו של העסק מבחינת הכנסות, הוצאות ועוד.בתכנון התקציב נבנה את סעיפיו לפי מידת הרלוונטיות שלהם לעסק.בעזרת בנייה נבונה של התקציב נוכל לשלוט ולפקח על הפעולות המתבצעות בעסק במהלך השנה.אם נדע מה הסכום אותו הקצבנו לכל דבר מדי חודש, היכולות לפקח על ההכנסות וההוצאות תהיה רבה יותר. בעסקים גדולים הכנת התקציב היא פעולה משולבת של כל מחלקות העסק.כל אחראי מחלקה מכין סיכום שכולל את תחום אחריותו, ולבסוף מחברים את כל הדוחות לכדי תקציב אחד.

במידה ואנו מוכנים לשינויים, אנו לא מופתעים, ויכולים למצוא פתרון לכל תרחיש פוטנציאלי.

 החזרי מס בתל אביב


אודות מחבר המאמר

 החזרי מס בתל אביב

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.