אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הכל על מנעולי צילינדר לבית

מנעול צילינדר יחסית נחשב למאוד נפוץ. הוא בנוי על צילינדר מלשון גליל שבאמצעותו מבצעים סיבוב של מנעול פתוח. הצילינדר מוחזק כמנגנון נעילה. חשוב לציין כי ללא המפתח המזיז את הפינים הצילינדר לא יסתובב. יתרון נוסף הוא שניתן לבצע שכפול מפתחות נוספים שיפתחו כמה סוגים של צילינדרים ויחשבו כמפתח ראשי. כשמדברים על מנעול צילינדר בעצם מדברים על מפתח מאוד נפוץ ואולי אחד העתיקים בעולם. המנגנון העתיק ביותר קיים מלפני כ 4000 שנה והוא נוצר במצרים העתיקה.

 

עקרונו של מפתח מסוג זה הזיזים או לחילופין הבליטות, הפעולה המתבצעת היא הזזת הפינים בצורה מסוימת המאפשרת את הפתיחה. ניתן לסדר את הפינים בקו ישר או במעגל מה שמניב תוצאה המשנה את צורת המפתח הפותח בפועל את מנעול הדלת. אם כך המנגנון בנוי בצורה כזאת שהוא יושב על סיבוב דסקיות  שעליהן בעצם חרוטים מספרים או אותיות ורק הקוד הנכון יאפשר שחרור הפינים הנעולים. במידה ומאבדים את הצופן לבטח יצטרך המשתמש בשירות מנעולן על מנת לפתוח את הדלת או לחילופין לפרוץ אותה אלא אם כן יש בידיו מפתח שביצע בעת שיכפול מפתחות נוספים שיש בידיו.

 

אם כן במנעול צילינדר קיימים מנגנונים שפועלים על פי כמה צורות כאשר אחת מהן היא מנגנון מחורץ דהיינו מנגנון הפועל על פי שיטת חריצים ובליטות כשיש בעצם תיאום מושלם בין החריץ לבליטה המתאימה ורק אז בעצם ניתן לסובב את המפתח, חשוב לציין כי במידה ולמפתח אין את החריצים הנכונים שהריי האדם בעל המנעול בבעיה חמורה ולבטח יזדקק לשרותיו של מנעולן מצוין על מנת לפתוח את הדלת הבלתי נפתחת.

 

המנגנון השני שאותו נזכיר הינו מנגנון הקומבינציה שבנוי בעצם על סיבוב דסקיות שעליהן מספרים או אותיות שצריכים להתאים באופן מתאים לקידוד כשלא ניתן לפתוח את המנעול עד שבעצם לא קיימת התאמה מלאה בין הקידוד לבין הסיבוב.

 אם כן קיימים בשוק מגוון נרחב ביותר של סוגי מנעולים ומפתחות ועל מנת שלא להיתקל בבעיה עתידנית הכרוכה באי הצלחה של פתיחת המנעול בפועל או לחילופין בתחושה של אי שקט ובטחון בחיי היום יום חשוב ביותר לבצע סקר שווקים שברובו מדבר על ישיבה מול איש מקצוע שיבחר עבורכם את הנעילה המתאימה לכם ביותר על מנת למנוע מצבים בלתי נעימים בעתיד הקרוב או הרחוק לרבות אפילו פריצה לאורו של יום ולא בהכרח באמצע הלילה אלא בשעות שהפורצים לא פעם יודעים כי אין אף אחד בסביבה "והשטח פנוי".


אודות מחבר המאמר

אלי גולדמן

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.