אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

בחירה נכונה של מנעולים לבית

ידוע מימים ימימה כי עידן הפריצות לא שכח ואף הגביר עצמו עם "יתרון" הקדמה וכי עדיין ניתן לפגוש באנשים שינסו ומנסים לבצע פריצות ולגנוב רכוש שלא שייך להם. באופן הכי טבעי חיפשו בני האדם פתרום שמתאים לבעיה, פתרון מסוג הפתרונות אשר תורמים לתחושת ביטחון אישי ובמרוצת השנים בעקבות כך פיתחו רעיונות כגון תרופת נגד לפריצת מנעולים בהתאם כמובן למנעולים עצמם לרבות אפשרויות של שכפול מפתחות מתאימים לסוג המנעול המבוקש.

 

את פעולתם של מנעולים ואת שימושיהם כולנו מכירים גם משום שאנחנו כל כך בטוחים שמרגע שנעלנו את דלת הבית או הכספת אנחנו בעצם בטוחים דבר שאינו בהכרח מדויק מכיוון שמנעול לא תמיד נותן מענה מצוין לצורך מיגון הרכוש שלנו אך אם זאת מקנה עלינו תחושה של ביטחון ומבטיח שהדלת סגורה ומאובטחת כדי למנוע מגנבים או פורצים את הדרך הפשוטה לפריצה או גניבה.

 

כאשר אנחנו יודעים שהבית נעול  או לחילופין שיש בידנו מפתחות שניתנו לנו במחשבה תחילה דהיינו שכפול מפתחות מראש שהרי אנחנו סמוכים ובטוחים שאנחנו בעצם מסוגלים להמשיך  בשגרת חיינו. יחד עם זאת, בשימוש במנעולים אנו מעבירים מסר לפורצים פוטנציאלים שאין להם סיבה לנסות לפרוץ את הבית מכיוון שהוא מוגן ושהאדם היחיד שיוכל לפרוץ אם בכלל יהיה מנעולן מקצועי. יש אמונה הרווחת כי יש מנעולים שלא ניתן לפרוץ שהרי כאן מדובר בעצם בחשיבה שגויה.

 

ושוב למרות החשיבה כי רק מנעולן יוכל לבצע פריצה בפועל ושאין מנעול שניתן לפריצה חשוב לציין כי ההיפך הוא הנכון דהיינו שאין מנעול שלא ניתן לפריצה, אולם המרכיב העיקרי במיגון הדלת הוא הזמן הדרוש בכדי לפורצו, ומידת הרעש שיגרם לצורך פריצתו. פורצים לא ירצו להסתבך בפריצת מנעול שפריצתו אורכת זמן וגורמת לרעש שעלול לחשוף אותם.

 

לסיכום חשוב מאוד לציין כי לא מספקת העובדה כי קיים מנעול כזה או אחר בביתכם אלא חשוב ביותר להתאים מנעול שמתאים ושיספק את ההגנה המרבית ומניעה של 100 אחוז פריצה או חדירה, דבר שעלול לערער את ביטחונכם האישי הרבה מעבר לפגיעה ברכוש בפיזי, אי לכך ובהתאם לזאת חשוב ביותר לפנות לבעל מקצוע בתחום המנעולים ולרכוש את הדבר הטוב ביותר שיקנה לכם את הביטחון המרבי שדרוש לכם על מנת לנהל חיים רגילים ושגרתיים.


אודות מחבר המאמר

אלי ג.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.