אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מניעה של שכפול מפתחות

שכפול מפתחות  הינה שיטה עתיקת יומין של העתקת מפתח קיים כדי ליצור מפתח נוסף שדומה לקודמו בדיוק למנעולים שיש ברשותכם, שכפול מפתחות מתבצע על ידי מכונת שכפול בבית עסק של מנעולן, המעתיקה את הקידוד ולוקחת בחשבון אף את גובהו של המפתח.

 

מכונות השכפול הקיימות כיום מאפשרות לשכפל מפתחות רגילים בקלות ובמהירות כשבתוך מספר דקות נוצר מפתח דומה לקודמו.

 

המנעולנים של ימינו מסוגלים לבצע שכפול מפתחות לבית, שכפול מפתחות לרכב ולכספות לרבות  שכפול מפתחות מקודדים או מפתחות עם כרטיס בקרת שכפול ועוד.

 

סוגי המפתחות לרבות מנעולים המוצעים בשוק הינם כמה במספר והם כוללים בעצם: מפתח קלאסי שהינו בעצם רגיל וכולל בליטות בצד אחד של המפתח או בשני צדדיו כשתפקידו של המפתח הזה הוא בעצם יותר למנעולי צילינדר.

 

הסוג השני הינו מפתח חורים שהוא בעצם בעל שורה של נקבים חרוטים באחד מצדי המפתח או בשניהם. מפתחות אלה מיועדים בעיקר למנעולי רב בריח ולפלדלת. הסוג השלישי הינו מפתח חרוט המיועד בעיקר לכלי רכב וכולל בתוכו פס חרוט לכל אורכו.

שכפול מפתחות יכול להתבצע על ידי טביעת פלסטלינה של מפתח ולאחר מכן הטבעה במטיל נחושת וכמובן ייצור מפתח דומה. בעצם גם ניתן בעצם לבצע שכפול מפתחות חורים אך בצורה חובבנית באמצעות נייר ומקל כשכל מה שצריך הוא לחרוט על הנייר עד שיתגלו החורים ובהתאם לסימונים שעל הנייר בעצם לבצע שיכפול, לדאבונם של רבים זו בעצם שיטה לגנבים רבים המשתמשים בשיטות מהירות לשכפול מפתח באמצעות חומר דמוי פלסטלינה לרבות החדרת חומרים לחור המנעול ויצירת מנעול דומה.

מסיבות כאלה ואחרות חשוב ביותר להסיק את המסקנות הנכונות ולא לתת לאדם בלתי מוכר אלא אם כן הוא מנעולן מוכר וידוע לשכפל את מפתחות הבית או העסק או הרכב שיש ברשותכם. חשוב לציין כי לדוגמא רכבי אספנות הם יקרים מטבעם ומנגנון המפתח אינו כה מורכב ולכן במקרים כאלה חשוב ביותר להקפיד בבחירת מנעולן מתאים שישכפל את המפתח עבורכם.

בימינו קיימים מפתחות מתקדמים הרבה יותר עם שילוב מקודד, אימובילייזר  ועוד וכמובן על פי הקדמה הם דורשים שכפול מתקדם יותר. חברות רבות בתחומי המנעולים מקדמים מנגנונים מיוחדים שמקשים על שכפול מפתח ללא רשות הבעלים לרבות ייצור כרטיס שכפול מיוחד המונע העתקה ללא רשות. כרטיס מגנטי הינו בעל שם כיום ומגדיר בהחלט רמה חדשה ומילה אחרונה ויעילה בשוק בתחום הנ"ל.

 


אודות מחבר המאמר

אלי גולדמן

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.