אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

רפלקסולוגיה ואינטרנט

האינטרנט חודר לחייו של האדם מן הישוב בצורה שהיה קשה לדמיין לפני שנים מועטות, אלא אם כן היה מדובר בתחום ספרות המדע הבדיוני. כל תחומי החיים של האדם מן הישוב מושפעים על-ידי התפתחות האינטרנט וניתן למצוא כיום בכל תחום קשרים בין האינטרנט ובין מה שמתרחש בתוך התחום. גם התחום של לימודי רפלקסולוגיה הוא בעל קשרים שונים עם תחום האינטרנט. במבט ראשון ניתן לחשוב שישנה סתירה בין האינטרנט ובין העולם של לימודי רפלקסולוגיה, אבל אם חושבים על זה קצת לעומק מגלים שלא רק שאין סתירה בין לימודי רפלקסולוגיה ואינטרנט אלא שהאינטרנט יכול לתרום משמעותית לתחום של לימודי רפלקסולוגיה.

הפכים מתחברים

מדוע ניתן לחשוב שיש סתירה בין אינטרנט ובין לימודי רפלקסולוגיה? הסיבה לכך היא שהאינטרנט הוא עניין מאוד מודרני ומבטא התפתחות טכנולוגית מתקדמת מאוד. לעומתו, לימודי רפלקסולוגיה מבוססים על ידע עתיק שכבר היה מוכר – ולו חלקית – בתרבויות רחוקות ועתיקות. האינטרנט הוא כלי טכנולוגי מתקדם ומבוסס על פיתוחים שונים והמצאות שונות: טכנולוגיה מסובכת ומורכבת. לימודי רפלקסולוגיה, לעומת זאת, מלמדים את התלמיד כיצד להשתמש בידיו וכיצד השימוש בטכניקות פשוטות ובסיסיות – שאותן יש להכיר בצורה מעמיקה ביותר, כמובן – יכולה לסייע בפיתרון בעיות שונות ולא פשוטות. נדמה שיש כאן סתירה כפולה: בין העתיק לבין החדש, ובין המורכב טכנולוגית לבין הפשוט והבסיסי.

אלא שאין באמת סתירה בין לימודי רפלקסולוגיה ובין האינטרנט. לימודי רפלקסולוגיה מבוססים למעשה על שילוב בין העתיק ובין החדש: הרפלקסולוגיה המודרנית נוצרה כאשר ידע עתיק מתרבויות רחוקות שולב עם ידע מודרני מערבי וביחד נוצרה תיאוריה ופרקטיקה שמשלבות את החדש ואת הישן, או שמעניקות לבוש חדש לידע עתיק. לימודי רפלקסולוגיה משלבים גם במהותם – תמצית הידע של הרפלקסולוגיה – וגם בפרקטיקה שלהם – החומרים שכוללים לימודי רפלקסולוגיה – את השילוב הזה בין ישן ובין חדש. לכן אין זה מפתיע, בסופו של דבר, שכיום משולבים בתוך לימודי רפלקסולוגיה גם כלים שונים שקשורים לאינטרנט, כפי שנראה בהמשך.

עזרה וירטואלית ומעשית

האינטרנט מסייע לתלמידי לימודי רפלקסולוגיה גם לפני שהם מתחילים ללמוד וגם במהלך הלימודים עצמם. התלמיד שמבקש להתחיל ללמוד לימודי רפלקסולוגיה יכול להכיר מעט את התחום לפני הלימודים כדי לדעת במה מדובר ומה עומד בפניו. יתר על כן, כאשר הוא צריך לבחור מקום מתאים שבו מתקיימים לימודי רפלקסולוגיה, האינטרנט יוכל לסייע לו בבחירה נכונה של המקום הנכון. התלמיד לעתיד יידע מה עליו לחפש ומה מבדיל בין מקום טוב למקום לא מקצועי. הוא גם יוכל לגלות מה כוללים לימודי רפלקסולוגיה במקומות שונים ואיזה מהם מתאימים לו יותר מאחרים. גם במהלך הלימודים הוא יגלה חומר לימודי רב ערך באינטרנט והדבר יסייע לו רבות במהלכם.

גם לאחר שהתלמיד סיים לימודי רפלקסולוגיה והחל לעסוק בתחום הוא עדיין ימצא משאבים רבים שהאינטרנט מספק לו. קשר בין מטפלים מארצות שונות או מאותה ארץ מאפשר העברת ידע ממקום למקום וממטפל למטפל וכך הידע של כל מטפל מתרחב. מחקרים חדשים מגיעים במהירות ממקום למקום והמטפל מגלה לשמחתו שהוא אמנם סיים לימודי רפלקסולוגיה מסוג אחד אך ישנם לימודי רפלקסולוגיה שנמשכים כל החיים והאינטרנט הוא כלי חשוב ביותר בלימודי המשך אלה.


אודות מחבר המאמר

אביב יועצים ייעוץ שיווקי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.