אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

לימודי רפלקסולוגיה: הכול כלול

לימודי רפלקסולוגיה הינם לימודים שכוללים כמה וכמה תחומים שנבדלים זה מזה אך גם משתלבים זה עם זה. כדי להכיר טוב יותר את התחום של לימודי רפלקסולוגיה, כדאי לדעת מה הם כוללים ולו ברמה הבסיסית.

רפואה

לימודי רפלקסולוגיה הם אמנם תחום של רפואה אלטרנטיבית, אך אין זה אומר שהפן הרפואי המקובל מוזנח בהם. למעשה, חטיבה חשובה של לימודי רפלקסולוגיה – לפחות אם אנחנו מתייחסים רק למקומות רציניים ומקצועיים – היא החטיבה שאותה נכנה החטיבה הרפואית המערבית. חטיבה זו כוללת הכרה של גוף האדם ברמה המדעית המקובלת בתחום הרפואה המודרנית. לימודי רפלקסולוגיה כוללים לא מעט שיעורים על האנטומיה של גוף האדם בכלל ושל כף הרגל בפרט. ישנם גם שיעורים בנושאי פיזיולוגיה והתלמיד צריך להכיר את ההיבטים הרפואיים שנוגעים לעבודתו העתידית כמטפל בתחום הרפלקסולוגיה. ייתכן ותלמידים מסוימים שבחרו לימודי רפלקסולוגיה מעט יירתעו מהרמה הנדרשת מהם בתחום הזה אבל הדבר רק מלמד על הרצינות של לימודי רפלקסולוגיה שנועדו להעניק לתלמיד את מלוא הכלים שיידרשו ממנו בעבודתו הטיפולית.

אלטרנטיבית

החטיבה המרכזית של לימודי רפלקסולוגיה היא כמובן החטיבה שעוסקת בעקרונות התחום עצמו. לימודי רפלקסולוגיה אלה כוללים, כך ניתן לומר בהפשטה מסוימת, שני צדדים: הצד התיאורטי והצד המעשי. בצד התיאורטי לימודי רפלקסולוגיה עוסקים בעקרונות שעומדים ביסוד השיטה הרפואית הזו. לימודי רפלקסולוגיה דנים בזרימת אנרגיה בגוף, חסימות אפשריות, המפה של כף הרגל וכן הלאה. רק על-ידי הבנה מעמיקה של התיאוריה העומדת בבסיס של לימודי רפלקסולוגיה ניתן לקוות להצליח מבחינה מעשית בטיפולים. לצד ההבנה התיאורטית מוקדשת תשומת לב נרחבת למעשיות, לפרקטיקה עצמה. לימודי רפלקסולוגיה מעניקים לתלמיד את הכלים שבהם הוא יעשה שימוש כדי להתמודד עם הבעיות הרפואיות השונות שבהן הוא ייתקל במהלך עבודתו. התלמיד יילמד במסגרת לימודי רפלקסולוגיה את הטכניקות השונות שקיימות בתחום, את הטיפולים המתאימים לבעיות ספציפיות וכן הלאה. במהלך לימודי רפלקסולוגיה התלמיד יוכל לבצע עבודה מעשית שבה הוא יוכל להוציא לפועל את הדברים שהוא למד בתוך מסגרת של עבודת טיפול מעשית. השילוב בין ההבנה של התחום, של הכללים שלו, ובין הכרת הטכניקות שלו הוא זה שיוצר לימודי רפלקסולוגיה מוצלחים ויעילים.

גוף – נפש

העבודה על האני של המטפל, על הצמיחה הרוחנית שלו, היא חלק חשוב מהתחום של לימודי רפלקסולוגיה. לא מספיק שהתלמיד יהיה טכנאי יעיל או מכונאי מוצלח. עליו גם להבין את הפן הרוחני של הרפלקסולוגיה ושל עבודת המטפל. לימודי רפלקסולוגיה כוללים, לכן, גם הבנה של שאלות אתיות שונות, של יחסי מטופל ומטופל ועוד. לצד חלקים אלה לימודי רפלקסולוגיה כוללים גם פן של לימוד עצמי – לימוד של העצמי ועבודה עליו. התלמיד איננו רק בעל מקצוע לעתיד אלא עליו גם לשלב את עולמו הרוחני בעבודה שלו, להבין את הקשר בין הגוף והנפש ולהבין כיצד פועל ההשפעה ההדדית ביניהם. העבודה הרוחנית של המטפל לעתיד מאפשרת לו לצמוח כך שהוא יוכל לגשת לעבודה ממקום של הבנה ושל הכלה ולא ממקום זר ומנוכר – מקום חיצוני לקשר בין המטפל והמטופל, בין המטפל לבין עצמו ובין הגוף והנפש. העבודה העצמית של התלמיד היא זו שמשלבת בסופו של דבר את כל המרכיבים של לימודי רפלקסולוגיה לשלם אחד.


אודות מחבר המאמר

אביב יועצים ייעוץ שיווקי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.