אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

שיר כניסה לבת מצווה

שירי כניסה לבת מצווה הפכו לאטרקציה פופולארית מאוד בשנים האחרונות ואפילו עוד לפני ההיסטריה של כוכב נולד. הרעיון אמנם לא חדש, אבל היכולת להעלות את התוצר הסופי לרשתות חברתיות או להפוך אותו למצגת באמצעות כלי עריכה בייתים הפכו אותו להרבה יותר אטרקטיבי ומושך.

באמצעות הטכנולוגיה של היום, כבר לא צריך להיות מלחין דגול  , פשוט לוקחים שיר קיים ומקליטים עבורו תבנית (שבלונה) ללא מילים. מה שנוצר בסופו של דבר נקרא  פלייבק. אגב, אם רוצים להשתמש בפלייבק בבית, אפשר פשוט לחפש פלייבקים להורדה ברשת ולהוריד אותם תמורת תשלום של כמה עשרות שקלים לשיר.  הקובץ שיורד הוא קובץ MP3 רגיל אותו אפשר לשמוע באמצעות נגן המדיה של המחשב או בעצם כל מכשיר MP3. התוצאה אמנם לא תהיה מקצועית כמו הקלטה באולפן (בין היתר מכיוון שהמיקרופון והרמקולים יופעלו בו זמנית), אבל הפופולאריות ההולכת וגדלה של אתרי פלייבקים מראה שבכל זאת יש שוק לא קטן לעניין הזה.

בשלב הבא לא משתמשים במילים של השיר המקורי, אלא מחברים מילים חדשות אשר נכתבות במיוחד לאירוע על פי המקצב , המנגינה והחרוזים של השיר המקורי. אחרי שהכול מוכן ומוודאים שהשיר באמת נשמע טוב "על הנייר" (מומלץ לשאול כמה חברות ולשתף אותן בסוד העניין) , אפשר להתאמן עליו ולשיר אותו באירוע עצמו, או לחילופין, לשלב אותו בתוך קליפ אשר יוקרן על גבי מסך גדול.

איזה שיר בדרך כלל נבחר להיות שיר כניסה לבת מצווה? הכול כמובן משתנה לפי האופנה וקהל היעד. לדוגמה, הקהל הדתי מסורתי בדרך כלל יעדיף שירים המבוססים על טקסטים מן המקורות , למשל "ברכת אלוקים" או "בת ישראל", בעוד הקהל החילוני יעדיף אולי שירים קליטים יותר כגון המסיבה (שרית חדד) או שירים של רוני סופר סטאר. בכל מקרה, אופנת שירי הכניסה לבת מצווה חוצה שכבות ומגזרים ושלא כמו פעם, כבר לא מדובר בפריבילגיה.

לבסוף, חשוב לדעת שכמו בכל דבר, גם בנישה של הפקת שירי בת מצווה יש מקצוענים יותר ומקצוענים פחות. מומלץ לקבל המלצות מחברים או לראות אילו המלצות קיבל האולפן עצמו לפני שמתחילים בתהליך.


אודות מחבר המאמר

הקליפים של סינגלס - נותנים את הקול בשבילך

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.