אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

טיול משפחתי בשילוב שייט קייקים

טיול משפחתי במרחבים שבחוץ מגבש את המשפחה, מלמד את הדור הצעיר על צמחים, נופים וחיות ונותן להורים ולילדים הזדמנות לבילוי זמן איכות ביחד . טיול משפחתי בטבע כולל בדרך כלל הליכה רגלית בשמורות טבע ונחלים, ביקור באתרים היסטוריים ועוד. אפשר לטייל עם המשפחה המצומצמת או לצרף גם את הסבים והדודים.  אחת הדרכים   המיוחדות לבילוי משפחתי הוא שייט קייקים.

באזור הצפוני  בו נמצא פארק הירדן ישנם אתרים שונים של שייט קייקים. לפני תחילת השיט כדאי למרוח קרם הגנה ולהצטייד בכובע וכן להביא הרבה מים. לפני היציאה לשייט המשתתפים נדרשים לציית לחוקי השייט: חובה לחגור חגורת הצלה במהלך השיט כולו, אין אפשרות ירידה מהקייק במהלך השייט, צריך להימנע מחיכוך בעצים  וסלעים  בגדות הנחל או בעצמים מתחת למים , צריך להיזהר מהתהפכות הקייק ומומלץ לנעול סנדל סגור או נעל לקראת השייט.

שייט קייקים למשפחות הוא במסלול עם זרימה איטית החל מקטנטנים ועד לגדולים יותר את השייטים מלווים מדריכים מקצועיים עוזרים במקרה הצורך.  המשפחה מתחלקת לקייקים כשהמבוגרים מלווים את  הילדים הקטנים   וההרפתקה מתחילה. מתחילים לשוט במורד הנחל ונכנסים לעולם קסום של צמחייה סבוכה, פינות מסתור קסומות, בעלי חיים האופייניים למקום,  מים זכים , שקט ורוגע. הילדים נהנים לשוט במורד הנחל וממגע של המים הנקיים והצוננים. בחלק מהמסלולים מחכה בסוף מפל מים שהוא חוויה מרגשת עבור כולם .

עבור משפחות עם ילדים מעל גיל 14 ישנם מסלולים ארוכים ומאתגרים הכוללים קטעי שייט עם זרמים חזקים יותר . למשפחות עם ילדים צעירים יש מסלול הרבה יותר קצר ורגוע  ובנוסף ישנו מסלול עבור פעוטות בגילאי שנתיים עד חמש.

לשוט בקייק זו חוויה מלאת אדרנלין ובילוי משפחתי נפלא .  משך השייט המשפחתי הוא כשעה לפחות. שיא העונה הוא בקיץ בו שייט באזור המוצל וקרוב למים הקרירים מהווה מקום מפלט מהחום המהביל שבחוץ. לאחר סיום המסלול   יש הסעה את השייטים באוטובוסים ממוזגים בחזרה אל אתר הקייקים.  באתרי הקייקים יש מלתחות, שירותים,  בתי קפה, מסעדות איכותיות ושלל אטרקציות מהנות לכל המשפחה. בחלק מאתרי הקייקים ניתן אף לערוך קמפינג. האתרים המסודרים כוללים משטחי דשא גדולים, שפע של  צל, שולחנות לפיקניק וכל מה שצריך לקמפינג ברמה גבוהה .

שילוב לינה בשטח עם קייקים ואטרקציות נוספות בצפון, הוא חוויה נהדרת לילדים. בילוי בטבע מוציא את הילדים מהישיבה  מול המחשבים והטלוויזיה, מעודד אותם לפעילות ספורטיבית והם לומדים להכיר מקרוב את הטבע. הילדים נהנים לישון בחוץ , מהחופש ומהשינוי באווירה.

את השייט ניתן לשלב עם אטרקציות  ובחלק מן האתרים מציעים כרטיסים המשלבים כמה פעילויות . יש היצע גדול של אטרקציות בצפון ובניהן טיולי טרקטורונים,   רכיבה על סוסים, קטיף דובדבנים , פארק מים, ביקור ברפת , מרכזי מבקרים ועוד. בצפון ישנם אזורים מקסימים לטיולי משפחות כמו שמורות טבע, בריכות טבעיות ונחלים .


אודות מחבר המאמר

ספורט אתגרי במרכז

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.