אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

קוסמטיקה רפואית

קוסמטיקה רפואית היא הפרקטיקה הגבוהה, המדעית והמתקדמת ביותר של תחום הקוסמטיקה. למעשה מדובר על תחום מקביל או משלים לכל תחומי האסתטיקה הרפואית שבהם לוקחים חלק אנשי מקצוע כגון רופאים ואחיות. התחום התפתח הודות להבנה שבכל מה שקשור לטיפולי יופי העור הוא חלק חשוב מאוד בטיפול, ובמקרים רבים הקוסמטיקה הקלאסית אינה יכולה לתת מענה הולם לבעיות שונות. קפיצה נוספת השיג התחום של קוסמטיקה רפואית כאשר ענף הרפואה הכיר בחשיבות הנסיון הטיפולי של קוסמטיקאיות, ובתרומתן להצלחתם של טיפולים שונים. כיום משולבת קוסמטיקה פארא-רפואית ורפואית בענף הטיפולים האסתטיים וניתן למצוא חברי צוות מקצועיים שמתמחים בתחום זה של קוסמטיקה במרפאות ומכונים מובילים שמספקים טיפולים אלו. בהמשך יפורט במה נבדלת הקוסמטיקה הרפואית מהרפואה ואילו טיפולים ניתנים במסגרת קוסמטיקה רפואית.

 

קוסמטיקה רפואית – ממקצוע למדע

קוסמטיקאיות ברחבי העולם היו אחראיות במהלך המאה העשרים למראה הפנים, עור הידיים והמחשוף של מליוני נשים. אשה שרצתה לשפר את מראה העור שלה הלכה לקוסמטיקאית, ומי שסבלה מבעיה רצינית בעור הלכה לרופא עור שרשם לה תרופות. קוסמטיקה רפואית מכירה בכך שיש קשר בין העור לבין מה שמתרחש מתחתיו, והיא מטפלת לא רק במריחה של קרמים נעימים אלא גם בעזרת מכשור וציוד רפואי שמשפיע באופן עמוק יותר על העור ועל תהליכים הקשורים בו. הבדל נוסף הוא שלעומת קוסמטיקה רגילה, קוסמטיקה רפואית כרוכה בהשתלמויות, בקבלת ידע תיאורטי ובהתנסות מעשית בסביבה רפואית. ההכשרה של קוסמטיקאים או קוסמטיקאיות רפואיות משלבת תחומים מענפי הרפואה – הכרת מושגים מתחום הדרמטולוגיה והתנסות מעשית. כיום ישנה חדירה גבוהה של קוסמטיקה רפואית אל מרפאות של אסתטיקה רפואית שמנוהלות על ידי רופאים מוסמכים, דוקטורים ופרופסורים.

 

רפואה אסתטית או קוסמטיקה רפואית

קיים בלבול בין התחום של רפואה אסתטית שמציעה הליכים שונים, חלקם כירורגיים וחלקם לא, לבין הקוסמטיקה הרפואית. קוסמטיקה רפואית משלימה טיפולים רפואיים שונים שיכולים לבצע רק אנשים שהוכשרו לרפואה, כלומר רופאים. בין היתר מדובר על ניתוחים פלסטיים, שאיבת שומן, ניקוז שומן, טיפולים פולשניים להצרת היקפים, הזרקות בוטוקס ועוד. במקרים רבים הסתייעות באיש או אשת מקצוע מתחום קוסמטיקה רפואית מחליפה את הצורך בהליך רפואי פולשני או חצי-פולשני ולעתים היא מסייעת לשמור על תוצאות של הליכים כאלו. במקרים אחרים, טיפולי קוסמטיקה רפואיים שניתנים לפני ההליך גורמים להחלמה מהירה יותר או מגדילים את סיכויי ההצלחה ומשפרים את תוצאותיו. קיימת הגבלה על הטיפולים שניתנים כחלק מטיפולי קוסמטיקה רפואית והליכים כגון הזרקת בוטוקס, הליכים פולשניים שכרוכים בחתך בעור וכל הליך ניתוחי אינם כלולים בתחום הזה.

 

קוסמטיקה רפואית והטיפולים השונים

קוסמטיקה רפואית והטיפולים שניתנים במסגרתה יכולים להינתן במכון רפואי או במסגרת של עסק פרטי ואפילו בבית של קוסמטיקאית. הטיפולים אינם כוללים הליכים לא פולשניים וגם לא חצי-פולשניים. בהתאם להכשרות שעוברת קוסמטיקאית רפואית, היא רשאית לתת טיפולים כגון פילינג בעזרת חומצות, קילוף מכני אחר של העור, טיפולי לייזר להסרת שיער, הצרת היקפים או המסת שומן על ידי גלי רדיו או בשיטות אחרות שאינן מערבות חתכים או תפרים, עיסויים שמעודדים ניקוז לימפתי וטיפולים נוספים. קוסמטיקה רפואית מיועדת גם לטיפול בבעיות עור מורכבות אך למשל בעיות עור שנובעות מבעיות הורמונליות מצריכות לעתים התערבות רפואית – קוסמטיקאית רפואית לא יכולה לתת מרשם לגלולות, למשל, אלא טיפולים חיצוניים שיסייעו בחידוש העור, בקילוף העור או בניקוז. בישראל כמו בארה"ב ניתן להתמחות בתחום קוסמטיקה פארא רפואית או קוסמטיקה רפואית.


אודות מחבר המאמר

פורטל אסתטיקה - כל מה שרציתם לדעת על ניתוחים פלסטיים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.