אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מנתח פלסטי מומחה לכירורגיה פלסטית

מנתח פלסטי מומחה לכירורגיה פלסטית הוא האדם שצריך לבצע את הניתוח הפלסטי שלכם, לא משנה איזה אזור מיועד לניתוח ובאיזה ניתוח מדובר.  לא מזמן הצליחו באיגוד הפלסטיקאים בישראל להעביר חוק חדש, שנועד לסייע לפלסטיקאים מוסמכים ולציבור הרחב להבדיל בין מנתח פלסטי מומחה, שמוסמך לעסוק בכירורגיה פלסטית, לבין סתם שרלטן שסיים אתמול תואר ברפואה. כיום, פלסטיקאים מומחים מקבלים תעודת הסמכה לעסוק בתחום ממשרד הבריאות, כך שכל עוד התעודה איננה מזוייפת האדם שמציג אותה הוא אכן מומחה בכירורגיה פלסטית ורשאי לעבוד כמנתח פלסטי. למרות שזו עדיין לא ערובה ודאית לכך שהניתוח יצליח במאה אחוז, מדובר בהקלה גדולה לציבור הרחב שלא ידע עד עכשיו למי להאמין ולמי לא וכמובן בשיפור במצבם של המנתחים הפלסטיים שלא נאלצים להתחרות יותר מול רמאים, שמורידים את הרמה של התחום, מנמיכים את העלויות ומשאירים אחריהם מטופלים פגועים ולא מרוצים. אך התעודה וההסמכה לבדן אינן מהוות את השיקול היחידי שצריך לעמוד בפני כל אלו המעוניינים לעבור ניתוח פלסטי, בבואם לבחור מנתח טוב שיוכל לספק את התוצאות הטובות ביותר עבורם. גם מידת הניסיון של המנתח, שיטת הניתוח, דוגמאות של ניתוחים שביצע (צילומים של  'לפני ואחרי') ומידת שביעות הרצון של המטופלים והמטופלות שלו – כל אלה צריכים להלקח בחשבון כשבאים לבחור מנתח פלסטי מומחה לכירורגיה פלסטית.

 

מנתח פלסטי מומחה לכירורגיה פלסטית אסתטית ומשחזרת

הרבה פעמים המונח 'כירורגיה פלסטית' או 'מומחה לכירורגיה פלסטית' לבדו, אינו מספיק. לא ניתן להתמחות בכירורגיה פלסטית אסתטית, אלא רק בכירורגיה פלסטית משחזרת – ורוב האנשים שמועמדים לעבור ניתוחים פלסטיים בשוק הפרטי מיועדים לניתוח אסתטי ולא לניתוח משחזר. לכן גם אם נתקלים באדם שמצמיד לעצמו את התואר מנתח פלסטי מומחה לכירורגיה פלסטית לא כדאי להסתפק בכך, אלא לבקש לראות ראשית כל תעודת התמחות ושנית תעודה שמראה על חברות באיגוד הפלסטיקאים הישראלי. זה המעט שניתן לעשות מבחינה פורמלית, ולרוב שני המסמכים הללו יוצגו במקום בולט בקליניקה. כיוון שלא ניתן כאמור להתמחות במסגרת ציבורית בכירורגיה פלסטית אסתטית אלא רק משחזרת, ההסמכה לבצע ניתוחים כאלו מגיעה מהניסיון של המנתח, ולכן חשוב בנוסף לראות תיק עבודות.

 

אילו ניתוחים רשאי לבצע מנתח פלסטי מומחה לכירורגיה פלסטית

מנתח פלסטי מומחה לכירורגיה פלסטית יכול לבצע כל סוג של ניתוח פלסטי, למטרות אסתטיות או למטרת שחזור. במחלקות השחזור שבבתי החולים נתקלים הכירורגים, שמהר מאוד יוצאים משם לשוק הפרטי כדי להרוויח יותר כסף, בכל מיני מקרים. מחלקות אלו הן המקום שבו עובר כל מומחה לכירורגיה פלסטית את ההתמחות שמכינה אותו לקראת העבודה כמנתח פלסטי, ושם מזדמן לו לעסוק בניתוחים פלסטיים בכל איבר בגוף: כתוצאה מתאונות, שריפות, מחלות וצרות אחרות, מגיעים למחלקות הללו בבתי החולים מטופלים שצריכים שיפוץ ושחזור של איברים שונים בגופם שנפגעו, נכרתו או התעוותו לחלוטין. משם יוצא המנתח עם ניסיון רב בכירורגיה פלסטית לכל איברי הגוף. לעתים, אם בעברו של המנתח הפלסטי התמחות נוספת, מלבד ההתמחות בכירורגיה משחזרת, הוא יעדיף לעסוק כמנתח פלסטי בשוק הפרטי בתחום צר מאוד – למשל אדם שהתמחה בף אוזן גרון וגם בשחזור, יוכל לעבוד ביתר הצלחה כמנתח פלסטי של  ניתוחי אף. אך כיוון שאין צורך בהתמחות ספציפית עד כדי כך על מנת לקבל היתר לעבוד כמנתח פלסטי ורישיון מומחה לכירורגיה פלסטית, מעטים הרופאים שעברו שתי התמחויות ומגבילים עצמם לכירורגיה פלסטית בתחום צר – רובם מציעים את כל הסוגים של  ניתוחים פלסטיים: אף, חזה, מתיחת בטן, מילוי שפתיים, מתיחת פנים וכן הלאה ורשאים להציע את עצמם בכל התחומים האלה בתור מנתח פלסטי מומחה לכירורגיה פלסטית.


אודות מחבר המאמר

פורטל אסתטיקה - מומחה בנושא ניתוחים פלסטיים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.