אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מתיחת בטן ללא ניתוח

מתיחת בטן היא פיתרון הקסם שעליו חולמת כמעט כל אישה שעברה את גיל 30-35, ולא מעט גברים. החלק הפחות נעים, שגורם להימנע מלהפוך את החלום למציאות, הוא העובדה שמדובר בניתוח – ולא מהקלים. ניתוח מתיחת בטן מצריך חתך, תפרים, ומערב לא רק מתיחה של העור אלא גם קיצור ומתיחה של השרירים שהפכו רפויים בעקבות לידות, הריונות ומסיבות אחרות, וגרמו לבטן להיראות רפויה ולא מוצקה – והרבה פעמים הניתוח כולל גם היפטרות מעודפי שומן. כלומר, לא מדובר בהליך פשוט וקל. בנוסף, לא כל אחד ואחת מתאימים לעבור מתיחה קלאסית כזו, כיוון שהרבה פעמים הבטן רפויה בגלל עודפי שומן קלים בלבד, והשרירים שמחזיקים את הבטן דווקא חזקים ויציבים. כאן נכנסת האופציה של 'ללא ניתוח' – אבל השאלה היא, האם באמת ניתן בלי ניתוח לבצע מתיחת בטן.

 

מתיחת בטן בלייזר

למעשה מדובר בשיטה שמתאימה למי שהשרירים בבטנו חזקים ולא רפויים, שעודף המשקל שלו (או שלה) קל בלבד ושעיקר הבעיה האסתטית בבטן נובעת ממראה העור. לא פעם מי שנזקק לעבור מתיחת בטן למעשה זקוק בעיקר למיצוק העור, שהפך מדולדל כתוצאה מהרזיה והשמנה ומאיבוד משקל. שיטת הלייזר מאפשרת לטפל בעיקר בעור, ולמצק אותו, על ידי זרוז ההתחדשות ויצירת הקולגן. מתיחת בטן בשיטה זו מותחת וממצקת רק את העור ולכן טובה למי שאין לו מצבורי שומן גדולים או שרירים רפויים אלא בעיקר עור מקומט, מדולדל ולא מוצק. היתרון העיקרי הוא שכמעט ואין תופעות לוואי למעט אדמומיות קלה ותחושת צריבה בימים שאחרי מתיחת בטן בטכניקה הזו. מלבד הלייזר ניתן למתוח ולחטב את עור הבטן גם בעזרת גלי רדיו שמספקים תוצאות דומות וכוללים תופעות לוואי זהות.

 

מה זה מתיחת בטן בניקוז לימפטי

הניקוז הלימפטי או העיסוי הלימפטי משווקים הרבה פעמים כפתרונות קסם של מתיחת בטן ללא ניתוח, אך למעשה גם כאן מדובר על פיתרון שטוב למקרים ספציפיים בלבד. אם מדמים את הבטן לשכבות-שכבות של שריר, שומן ועור, השאלה שצריך לשאול היא, מה המקור של הבטן הרפויה שזקוקה למתיחה ובאיזו שכבה צריך לטפל. במצבים בהם מצטברים נוזלים בין השכבות או בתאי השכבות עצמם, מתיחת בטן בעזרת עיסוי יכולה לעבוד ולגרום לנוזלים להשתחרר ולהתפזר ולבסוף להתנקות מהגוף באופן טבעי (על ידי השתנה והזעה). לרוב, מצבים של צבירת נוזלים הם תוצאה של מחלה כלשהי (סכרת, מחלת כליות, כלי דם ובעיות אחרות) ולא תמיד השיטה מחליפה מתיחת בטן – לרוב המראה שנוצר בעקבות אגירת נוזלים יהיה דווקא של בטן נפוחה, לעתים גם קשה, וכלל לא רפויה.

 

מתיחת בטן בדרכים אחרות

מתיחת בטן אינה תחליף להתעמלות, אך התעמלות יכולה להיות תחליף למתיחת בטן – במקרים מסויימים, ולרוב נדירים. חיזוק שרירי הבטן גורם להשתפרות במראה של בטן רפויה ומקטין את נפח הבטן, אך הרבה פעמים מדובר בשיפור חלקי ומזערי בלבד. נשים שעברו כריתת רחם, נשים בגיל המעבר, נשים אחרי הריונות ולידות – כל אלה, במידה והן מתחילות לחזק את שרירי הבטן בגיל מאוחר ורק אחרי שכבר התחילה התרופפות של השרירים, ההשפעה של ההתעמלות תהיה קטנה בלבד. אמנם התעמלות וחיזוק השרירים יעילות לא רק לצורך מתיחת בטן אלא גם כשמירה על בריאות תקינה וכושר, אלא שכתחליף למתיחה כירורגית לרוב זהו לא פיתרון יעיל. להיפך – הרבה פעמים מגיעים למתיחה דווקא אלו שניסו לעשות דיאטה, התעמלות מחזקת שרירים ופתרונות אחרים והבינו שהדבר היחיד שיכול לעזור זה מתיחת בטן.


אודות מחבר המאמר

פורטל אסתטיקה - כל מה שרציתם לדעת על ניתוחים פלסטיים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.