אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מסחר במט"ח: סקירה בינלאומית של שוק הפורקס

 

הפאונד הבריטי. נחלש אמש מול המטבעות העיקריים, לאחר פרסום תוצאות פרוטוקול ההצבעה בדבר החלטת מדיניות הבנק, מההצבעה עולה כי 6 הצביעו בעד הקצאת סכום נוסף של 50 מיליארד פאונד להבראת המשק בעוד ש-3 בלבד התנגדו.

בעניין ההצבעה על החלטת הריבית האחרונה הוחלט בפה אחד, להשאיר את הריבית ללא שינוי ברוב של תשעה קולות.

הין היפני. בשוק המסחר מטבע חוץ העולמי הין היפני התחזק אל מול המטבעות העיקרים, לאחר שהמדד המשולב של שנחאי נכנס למצב של "שוק דובי" והפך את המטבע היפני להשקעה אטרקטיבית יותר בעיני המשקיעים האסייתים.

 

דולר אמריקאי. ביום השני ברציפות, עלה הדולר ביום רביעי כתוצאה מירידות חדות בבורסות של אסיה. המניות בסין ושנחאי ירדו אתמול שוב באופן תלול והובילו את הסוחרים במט"ח לסחור בין היפני ולהתרחק מסיכונים.

הדולר התחזק אמש ברחבי העולם, על רקע העלייה החדה במחירי הנפט. כמו כן , המשקיע האגדי וורן באפט, נשא אתמול נאום ובו ציין כי "הזרמות הכספים המאסיביות של הממשל האמריקני יקפיצו את הגירעון התקציבי השנה ל-13% מהתוצר, כך שיחס החוב-תוצר יעלה ל-56%". האורקל מאומהה קרא לקונגרס לפעול על מנת למתן את השלכות ההתערבות המאסיבית בשווקים.

עלייה במחירי הנפט, שנגרמה כתוצאה מנפילת עתודות הנפט בארה"ב הובילה אף היא לירידות במטבע הירוק.

במקביל, לא פורסמו נתוני מקרו בארה"ב שיכלו למנוע את ירידת הדולר האמריקני, שרשם מגמה דומה לזו של בורסות המסחר הבינלאומיות. בשעה 11:40 בלילה, שעון בריטניה, ירד הדולר ב-0.65% מול היורו (1.4226), ב-0.7% מול הין היפני (94.01), ב-0.23% מול הפאונד (1.6526), ב-0.6% מול הדולר הקנדי (1.0953), ב-0.25% מול הדולר האוסטרלי (0.8284) וב-0.92% מול הפרנק השוויצרי (1.0658).

בפורקס בארץ, הדולר התחזק אמש מול השקל בהתאם למגמה העולמית, נראה כי הסוחרים ברחבי העולם בוחרים לקנות את הדולר בשל הירידות בשוקי המניות.

יש לציין כי חרף פרסומם של נתוני מאקרו חיובים בישראל, הושפע המסחר בשקל בעיקר מהמגמה העולמית ומהירידות בשוק המניות המקומי. בסיום המסחר הדולר עלה ב-0.2% ושערו היציג נקבע ב-3.832 שקלים. היורו היציג התחזק ב-0.19% ל-5.4096 שקלים


אודות מחבר המאמר

מומחה מסחר במט"ח, אופציות, מניות ו חוזים עתידיים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.