אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הלבנת שיניים בלייזר

הלבנת שיניים בלייזר נחשבת להליך חדש יחסית, שמאפשר להשיג תוצאות בטיפול קצר יותר ובנוסף מאפשר לחומר המלבין להגיע לשכבות עמוקות יותר של השן. במקרים בהם השן אפורה או כהה כתוצאה מהתכהות שכבת הדנטין ניתן להשיג בעזרת הלייזר תוצאות טובות יותר מאשר בעזרת טיפולי הלבנת שיניים רגילים במרפאה, שכוללים מריחה של חומר מחמצן וחשיפת השיניים המרוחות בחומר לאור או אנרגיית אור שחלשה יותר מהלייזר. עם זאת, ישנם חסרונות לשיטת ההלבנה בלייזר וקיימים סיכונים שחלקם ידועים יותר וחלקם פחות. החשש העיקרי מפני השיטה הוא שלא קיים מספיק ניסיון איתה לאורך זמן כך שלא ניתן להעריך בצורה מדוייקת את השפעות פעולת הלייזר על חומר השן, ובעיקר את השפעות החימום. ובכל זאת, עבור מטופלים רבים, לא קיימת דרך טובה ומשביעת רצון יותר מטיפול הלבנת שיניים בלייזר.

 

הלבנת שיניים בלייזר – חסרונות ידועים

יתרונות השיטה הם כאמור היתרון שנותן הלייזר בהחדרת חומר ההלבנה לעומק השן, ומשך הטיפול הקצר. לעומת האופציות שעומדות מול הלבנת שיניים בלייזר עבור מטופלים בעלי שיניים שהתכהו, למשל האפשרות של הדבקת ציפוי חרסינה שלא מתאים לכולם, עולה יותר ומצריך זהירות עם חפצים ובזמן אכילה, אופציית הלייזר מציעה יתרונות רבים. אך ישנם גם חסרונות ידועים ותופעות לוואי אפשריות שמתרחשות לאחר טיפולי הלבנה שנעשים בלייזר ואחרים שנעשים במרפאה, בסיוע אנרגיית אור או בלעדיה – למשל, הופעה של שלפוחיות באזור החניכיים, החיך או השפתיים, במקרה שמעט מהחומר המחמצן 'גלש' מעבר לשיניים בזמן הטיפול. עוד חיסרון של הלבנת שיניים בלייזר שמופיע גם הוא בכל טיפולי ההלבנה הוא רגישות של השיניים לאחר הטיפול. מדובר על תופעות שחולפות במהרה ואינן פרמננטיות. כדי לשקול את חומרתן ניתן להשוות מול תופעות שנלוות לטיפולי הלבנה אחרים.

 

 

חסרונות משוערים של הלבנת שיניים בלייזר

כאמור ישנם חסרונות משוערים שמיוחסים באופן תיאורטי לטיפולי הלבנה בלייזר אך לא נחקרו – כיוון שמדובר בתופעות שעלולות להופיע לאחר שנים רבות מהטיפול. החשש העיקרי הוא שפעולה של הלבנת שיניים בלייזר עשויה בחלק מהמקרים, ובתנאים שאינם ידועים עדיין, לגרום להיחלשות של השן. התהליך שמאפשר להלבנה בלייזר לעבוד טוב יותר ולעומק רב יותר מהלבנה רגילה הוא תהליך החימום, אותו מזרזת קרן הלייזר. אלו המשערים שמדובר בנזק אפשרי, מניחים כי פעולת החימום פוגעת ביציבותה וחוזקה של השן, וכי יש סיכוי שבעתיד יתגלה שאצל חלק מהמטופלים שעברו הלבנת שיניים בלייזר יש היחלשות של השיניים. כיוון שלרוב מטופלים שמגיעים לטיפולי הלבנה סובלים מלכתחילה משיניים לא עמידות, ממחלות או מתהליך הרס מוקדם, קשה יהיה גם בעתיד להעריך עד כמה תורמת פעולת החימום להיחלשות השן, אם יסתברו ההשערות כנכונות.

 

 

 סיכונים בהליך הלבנת שיניים בלייזר

הלבנת שיניים בלייזר איננה מסוכנת, אם מוציאים מחשבון את ההשערות שלא נבדקו לגבי היחלשות השן ופגיעה במוך השן כתוצאה מהחום. כאמור ישנן תופעות לוואי כגון רגישות בשיניים, שמופיעות בעוצמה רבה אצל נשים בהיריון או אנשים רגישים במיוחד ששיניהם אינן תקינות וסובלים ממחלות חניכיים. מסיבה זו, לא נהוג לבצע טיפולי הלבנת שיניים כלל, לא בלייזר ולא בשום שיטה אחרת, לנשים הרות ולסובלים ממחלות חניכיים או פגיעה קיימת בעומק השן. גם כאשר ישנן שיניים שבורות לא מטופלות, שגורמות לעצב להיות חשוף יותר, טיפולי הלבנה בעזרת לייזר לא תמיד מומלצים. יתר המטופלים נזקקים לעבור בדיקת שיניים כללית כדי לברר את מצב הפה והשיניים ולהעריך את הצלחת הטיפול, ולאחר מכן ניתן לקבוע האם הם מתאימים או לא מתאימים להליך הלבנת שיניים בלייזר.


אודות מחבר המאמר

עוד על ניתוחים פלסטיים וטיפולים אסתטיים וקוסמטיים אחרים תוכלו למצוא בקלות בפורטל אסתטיקה

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.