אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ניתוח אף - מידע

ניתוח אף הוא מאוד שכיח בקרב האוכלוסיה, גם בישראל. ניתוח אף פלסטי עשוי לשמש למטרות שונות שחלקן רפואיות גרידא וחלקן למטרות אסתטיות ואינם הכרחיים. ככלל, ניתוח אף לא נחשב לקשה ומורכב מאוד, אך כבכל ניתוח עשויים להיות בו סיכונים ותופעות לוואי שחשוב לברר טרם הכניסה לניתוח. חשוב לציין כי הטיפול באף הוא מאוד משמעותי מכיוון שיש לו השפעה על דרכי הנשימה ולכן יש לבחור בקפידה את המנתח.

 

ניתוחי אף קוסמטיים

 

ניתוח אף מכונה בשמו המקצועי רינופלסטיקה. בעולם כולו פופולאריים מאוד ניתוחים קוסמטיים מסוג זה. הסיבה לכך היא כנראה המיקום הבולט והמרכזי של האף בפנים. כידוע, הפנים הם אחד הדברים הראשונים שבהם נתקלים במפגש עם אדם חדש ולכן האף מושך תשומת לב גדולה בהתאם. ניתוח באף יכול לתרום לשינוי חיובי של כל המראה. ברוב המקרים ניתוחים קוסמטיים באף מיועדים עבור אנשים אשר אינם מרוצים מצורתו וממבנהו של האף והיו מעוניינים לשנותו כדי להשיג שינוי חיובי במראה הכללי שלהם. ניתוח אף קוסמטי זמין רק עבור מי שמלאו להם 16 שנים ויחד עם זאת יש לשים לב לכך שככל שהשנים חולפות מרקם העור משתנה ועשוי להוות מכשול בפני ניתוח אף בו מעצבים מחדש את מבנה האף וצורתו. כיוון שלאף חשיבות כה גדולה במראה הפנים יש לבחון היטב את הצורה החדשה שרוצים לעצב עבורו ולהתייעץ בקפידה עם הרופא הפלסטי.

 

ניתוח אף רפואי

צורת האף היא אמנם מולדת, אך ישנם מקרים חריגים של תאונות או של שברים שבהם חל שינוי במבנה האף שגורם להרעה ביכולת הנשימה דרך האף והפרעה לדרכי הנשימה. ניתוח אף רפואי נועד לפתור בעיות מסוג זה. תופעה נוספת המקשה על הנשימה דרך האף ומצריכה לעיתים ניתוח אף היא בעיה במחיצת האף הממוקמת בין הנחיריים. בחלק מהמקרים המבנה המולד של הסחוס מקשה על הנשימה באמצעות האף ועל כן נדרש ניתוח אף לטיפול בבעיה זו. במקרים של צורך רפואי, הניתוחים יכולים לשפר את מבנה האף ובכך להקל על בעיות נשימה.

 

הסבר נוסף על ניתוח אף

 

ניתוחי אף מבוצעים בהרדמה מקומית של המטופל שאינו צפוי להרגיש דבר במהלך הניתוח. הניתוח עצמו מתמקד בשינוי השלד של האף ומבנה העצמות ללא נגיעה בעור החיצוני העוטף את האף. קיימים שני סוגים של ניתוחי אף. הראשון הוא ניתוח אף סגור שמתבצע דרך הנחיריים ללא צורך בחיתוך מלא של האף. הסוג השני הוא ניתוח פתוח, והוא נפוץ הרבה פחות. לרוב, ניתוח זה גורר אחריו הישארות של צלקת בין הנחיריים. אולם ניתוח זה מקנה גישה טובה יותר למנתח, ויחד עם זאת הוא בעל סיכויים גבוהים יותר לסיבוכים במהלכו. השינויים האפשריים במסגרת ניתוח אף כוללים הקטנת אף, יישור אף, הקטנת נחיריים ועוד. לאחר הניתוח מובלים המטופלים להתאוששות של מספר שעות בבית החולים ומשוחררים הביתה לאחריה. ההמלצה של מרבית הרופאים היא לקחת מספר ימי חופש ומנוחה לאחר הניתוח, כאשר החזרה לפעילות גופנית וספורטיבית היא רק אחרי מספר שבועות. בימים הראשונים צפויה תחושת אי נוחות שלא אמורה להתלוות בכאבים. לאחר שבוע מוסר הסד והחבישה מהאף וניתן לחזור לעבודה או ללימודים לאחר כעשרה ימים. חשוב לא להיבהל משטפי דם שיצוצו באזור העיניים כתוצאה מהניתוח. אלו צפויים לחלוף לאחר כיומיים ממועד קיום ניתוח אף.  


אודות מחבר המאמר

עוד על ניתוחים פלסטיים תוכלו לקרוא בהרחבה בפורטל אסתטיקה

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.