אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הסרת משקפיים - רקע

שיטות הסרת משקפיים קיימות ממספר סוגים. זאת כיוון שמדובר בפרוצדורה פופולארית בקרב הציבור המעוניין לבצע הסרת משקפיים. כיום נחשבים ניתוחים אלו לבעלי הצלחה גדולה והטכנולוגיה המתקדמת מאפשרת ניתוח נטול סיבוכים ותופעות לוואי כמעט לגמרי.

 

הסרת משקפיים בטכניקות שונות

 

שיטות הסרת משקפיים, כאמור, קיימות במגוון רחב. ניתן לבצע את הניתוח במספר דרכים שונות הכוללות שימוש בטכנולוגיה נבדלת. האפשרות הראשונה והיא כנראה הנפוצה ביותר היא שיטות הסרת משקפיים בלייזר. ניתוח אינטראלאסיק הוא ניתוח המבוסס על טכנולוגיה של לייזר. למעשה, לקויות ראייה נובעת מבעיה בתפקוד הקרנית שהיא אחד החלקים החשובים בכל עין. טיפולי על ידי לייזר, ובמיוחד באינטראלאסיק צפוי לשפר את תפקודה של הקרנית. קרן הלייזר מלטשת בהדרגה את הקרנית תוך כדי שהרופא המטפל מעצב אותה בהתאם לנתוני המטופל באופן יאפשר ראייה מיטבית. ניתוח האינטראלאסיק  עצמו מתבצע ללא מגע של סכין וכמו כן ללא מגע ידו של הרופא. אפשרות נוספת היא שיטה בשם "לאסיק" שבה קרן הלייזר מפצלת באופן מדויק את כיפת הקרנית ולאחר מכן מבצעת ליטוש של הקרנית שלאחריו מוחזרת הקרנית למקומה. זה מהווה את המפתח לביצוע הסרת משקפיים.

 

הסרת משקפיים – היכן אפשר לבצע ניתוח

 

כיום פועלים בישראל מכוני עיניים שונים ומגוונים העוסקים במגוון שיטות הסרת משקפיים על שלל הטכניקות השונות. לפני הבחירה במכון עיניים לביצוע של ניתוח הסרת משקפיים בו מומלץ לבדוק את הרקע, המוניטין ואחוזי ההצלחה של המכון. לעיתים ישנה תחרות בין מכוני העיניים השונים ולכן מומלץ לעשות השוואת מחירים של שיטות הסרת משקפיים שתסייע להחליט היכן לעבור את הניתוח. חשוב לזכור כי זהו ניתוח לכל דבר ועשויים להיות בו סיבוכים למרות הסבירות הנמוכה. מסיבה זו חשוב לעמוד היטב על הסיכונים ועל מקצועיות הצוות הרפואי. בעת שישנם הבדלים במחירי הניתוח של הסרת משקפיים בין המכונים והמרפאות השונות, לא זה צריך להיות השיקול המרכזי בבחירת המכון. חשוב לבקר אצל מומחים בתחום הסרת משקפיים.

 

מי מתאים לעבור ניתוח הסרת משקפיים

 

הסוגייה הקריטית היא יציבות של המספר במשקפיים. במידה והמטופל הוא בעל מספר יציב שלא השתנה תכופות או שלא צפוי להשתנות תכופות בעתיד, אזי יש התאמה לביצוע הניתוח. לרוב מקובל לבצע את הניתוחים של לייזר להסרת משקפיים בטווח הגילאים שבין 20 ל-50. ההתאמה לניתוח נקבעת בהסתמך על בדיקות מקיפות שנערכות לפני ההפניה לניתוח. עוד השלכה חשובה של בדיקת ההתאמה לניתוח היא סוג ניתוח הלייזר בו יעשה הרופא המנתח שימוש. ככלל, שיטות הניתוח להסרת משקפיים מתרכזות בחדירה מעבר למשטח המגן על  הקרנית וטיפול בה. אך שיטת החדירה אל מעבר לכיפת הקרנית משתנה בהתאם למטופל וסוג העין והקרנית שלו. חשוב לשים לב כי לא כל מרכיבי המשקפיים מהווים מועמדים מתאימים לעבור ניתוח בכל שיטות הסרת משקפיים. אינטראלאסיק עשוי להתאים גם לכאלו שלא נחשבו מועמדים מתאימים לניתוח בלייזר עקב מבנה הקרנית שלהם. בעבר, בגלל הצורך בהתערבות כירורגית במהלך ניתוח בשיטות הסרת משקפיים שונות, לא כולם נמצאו כבעלי קרנית עם מבנה מתאים לניתוח. אך האינטראלאסיק פותר את הבעיה הזו. אינטראלאסיק מתאים גם לבעלי קרניות דקות, קוצר ראייה גבוה במיוחד וצילינדר גבוה במיוחד וכמו כן ההליך מתאים לבעלי אישונם רחבים שבעבר לא נחשבו למתאימים לניתוח בשלל שיטות הסרת משקפיים המערבות שימוש בלייזר.


אודות מחבר המאמר

עוד על ניתוחים פלסטיים וטיפולים אסתטיים תוכלו לקרוא בפורטל אסתטיקה

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.