אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מתיחת פנים וההכנות

מתיחת פנים היא הפיתרון לבעיות של עור רפוי בפנים, באזור הסנטר, הלחיים, העיניים וסביב הפה, שמשולבים בו קמטים וקמטוטים. לרוב מדובר על מצב אליו מגיעים חלק מהמטופלים כבר בגיל 40, עם תלות בגנים ואורח חיים. עם זאת עיקר המטופלים הם בגילאי 45 ומעלה. זהו אחד ההליכים הדרמטיים ביותר מבחינת תוצאות, אולי המשמעותי ביותר מבין כל הליכי האסתטיקה המיועדים לאזור הפנים. כבכל ניתוח, מתיחת פנים מלווה בהרדמה וכוללת תקופת החלמה בבית ורצוי להיערך לה מראש בדרכים שונות שיפורטו בהמשך. את המתיחה ניתן לבצע בטכניקות שונות, במהלכן נמתח העור בלבד או העור בתוספת השומן ואפילו חלק מהשרירים, וכמו כן ניתן לבצע מתיחה חלקית, באזור הסנטר לבדו, באזור המצח לבדו או מתיחה מלאה. על כל אלה – בהמשך: מה כוללת ואיך מתבצעת מתיחת פנים.

 

מתיחת פנים – הכנות

לקראת ההליך ישנן כמה הכנות שחשוב לבצע. מלבד בחירת מרפאה אמינה וטובה ותיאום תור אצל הרופא המנתח, מתיחת פנים מצריכה הכנות כגון הודעה על תקופת היעדרות של כשבוע מהעבודה, וכן הפסקת עישון, לתקופה של שלושה שבועות לפני ואחרי הניתוח. משך ההיעדרות תלוי בעומק המתיחה וסוג המתיחה, אך הפסקת העישון נדרשת גם כשמתוכננת מתיחת פנים - מיני חלקית. זאת על מנת לאפשר החלמה מלאה, ללא סיבוכים. רצוי להתכונן לבלות זמן בבית, להכין את בני הבית להגשת עזרה, להכין משככי כאבים ומאגר של עיסוקים להעביר את הזמן. החלמה לאחר מתיחת פנים יכולה להימשך בין שבוע לשבועיים, בהם מומלץ לא לצאת מהבית באור שמש, אך החזרה לפעילות מלאה תלויה בעיקר בהרגשה האישית של כל מטופל ומטופלת ונמשכת לעתים פחות זמן.

 

מתיחת פנים – איך מתבצעת המתיחה?

הפרוצדורה כוללת הרדמה, לרוב מלאה. לאחר מכן, ובהתאם לתכנית שהותוותה על ידי המטפל והמטופל כאחד בפגישה המקדימה, המנתח מתחיל בהליך מתיחת פנים – הוא מבצע חתך באזור הרקות, מאחורי האוזניים או במקומות אחרים נסתרים, מפריד את העור ו'מושך' אותו כלפי מעלה או בכיוון הנדרש. במידה וישנם עודפי עור הוא נפטר מהם, ותופר את העור המתוח באזור החתך הנסתר. מתיחת פנים חלקית יכולה לכלול חתך ותפרים באזור הגבות, בקפלי העיניים ובמקומות אחרים בהם ניתן להסוות את הצלקת הנותרת. ניתן כאמור גם למתוח את השרירים ולא רק את העור, ובנוסף, לשלב עם מתיחת פנים גם שימוש בחומרים המוזרקים אל השכבות שמתחת לעור ומעניקים נפח לפנים, למשל באזורים שאיבדו שומן והתרופפו כגון לחיים או קו סנטר, וכך להעניק מראה צעיר ורענן יותר לפנים.

 

שיטות מתיחת פנים

מתיחת פנים יכולה להיות מלאה ולכלול גם עודפי עור באזור הסנטר, ויכולה להיות חלקית, מה שנקרא מיני-ליפט. ישנם שיטות בהן נעשים מספר חתכים במקביל, לאורך קו השיער, בעוד שיטות אחרות כוללות רק את אזור הסנטר והלחיים, ומצריכות הרמת גבות ומצח נפרדת. כמו כן, הבדלים בין שיטות שונות למתיחת פנים קשורים בשימוש בחומרי עזר או טיפולי השלמה – בחלק מהליכי מתיחת פנים נעשה שימוש בחומרי מילוי למיניהם במטרה להגיע לתוצאות מירביות, ויש מתיחות שכוללות לא רק הסרה של עודף עור אלא גם חיתוך וקיצור השרירים ואף סילוק שומן – הכל במטרה להחזיר לפנים את המראה הצעיר. בניגוד לעבר, מתיחות פנים אינן מעניקות למנותחים מראה בובתי ופלסטי, וכיום רוב המנתחים נוטים לקחת בחשבון את מבנה הפנים ותווים אופייניים לכל מטופל, בבואם להתאים מתיחת פנים.


אודות מחבר המאמר

עוד מידע על ניתוחים פלסטיים בפורטל אסתטיקה

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.