אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

האם ישנם יותר מקרי גירושין בימינו?

שאלה המטרידה יועצי זוגיות, רבנים, הורים לילדים בוגרים, ובני זוג הנמצאים לפני קבלת ההחלטה על נישואין, היא שאלת אחוזי גירושין בקרב הקבוצות השונות באוכלוסיה. מומחי סטטיסטיקה למיניהם מפזרים חדשות לבקרים נתונים מבהילים אודות שיעורי גירושין אשר עולים בהתמדה בארצנו. לעיתים נדמה גם שכל האתרים והבלוגים ברשת אשר עוסקים בזוגיות ובאיכות חיים, מחשיבים גירושין כסוגיה בוערת. ישנן כמה סיבות שבגללן גירושין, נישואין וגידול הילדים הפכו לנושאים חמים אצלנו. ראשית, החברה הישראלית הינה עדיין חברה בעלת ערכי משפחה חזקים במיוחד. לפיכך, גירושין של בן משפחה אחד נוטים להפוך לעניינם של כל בני המשפחה, בין אם שבטובתו ובין אם לאו. שנית, החברה הישראלית הינה חברה אשר מעודדת ילודה, ויעידו על כך השירותים המתקדמים הניתנים אצלנו בתחום בריאות האישה. גירושין, אם כן, אינם עולים בקנה אחד עם הנטייה שלנו לעסוק בהרחבת המשפחה. לסיום, גירושין מתחילים לעלות כעת ביתר שאת בקרב קבוצות אשר מתחילות לשבור את דפוסי ההתנהגות המסורתיים, כגון דתיים צעירים אשר מתערים יותר בחברה החילונית ומאמצים את מנהגיה.

למעשה, שיעורי גירושין בקרב כל הקבוצות בארץ לא השתנו בעשר השנים האחרונות באופן דרמטי. אם אנו רוצים לערוך השוואה של שינוי בכמות מקרי גירושין בארץ, ההשוואה הנכונה תהיה בין הנתונים של היום לבין הנתונים בשנות החמישים ושנות השישים, אז החברה הישראלית הייתה עדיין מסורתית הרבה יותר. נתוני גירושין מבהילים אינם צריכים להרתיע אתכם, במקרה שאתם עומדים בפני מיסוד הקשר. מיותר כמעט לציין, שאין בין מערכת היחסים שלכם לבין נתונים סטטיסטיים של גירושין דבר וחצי דבר. הצלחת הנישואין שלכם תלויה רק בכם ובמידת ההשקעה היום- יומית שלכם האחד בשנייה. נכון, גירושין אינם דבר נעים, ואף אחד מאיתנו לא היה בוחר לעבור חוויה כזו מרצונו, אך לא כדאי לאפשר לקולות הפסימיים להשתמש בנתוני גירושין כחרב המתנוססת מעל לראשיכם. אם אתם חשים שאתם מכירים לעומק את בן או בת הזוג המיועדים, אם אתם חשים שהאהבה והכובד ההדדי שאתם רוחשים האחת לשני עשויים לשרור עוד זמן רב, לכו בעקבות ליבכם.

שאלת אחוזי גירושין נחה גם בלב דיונים המתקיימים מעבר לים. הסרט המדובר של הקיץ, "לאכול, להתפלל, לאהוב" שנעשה על פי רב מכר בעל אותו השם, מתחיל בעקבות גירושין של הדמות הראשית. דמות זו מבוססת על חייה של הסופרת, אשר עברה בעצמה גירושין  מכאיבים. ג'וליה רוברטס משחקת כאן בתפקיד הראשי, והעיתונים השונים החלו לעסוק לפיכך במקרי גירושין מההיסטוריה הפרטית שלה. אדרבא, גירושין בקרב שחקני הוליווד ומפורסמים שונים הפכו לנושא מדובר מאוד השנה, בעקבות שערוריות של דמויות כמו טייגר וודס, גירושין של זוגות רמי דרג כמו סגן הנשיא לשעבר אל גור ורעייתו, ופרידת הזוג הממוסד סוזן סרנדון וטים רובינס. האם העיסוק הגובר במדיה במקרי גירושין תורם לעלייה כלשהי במספרם? ניתן לשער שאין זה המקרה, לא בארץ ולא בארצות נכר. יחד עם זאת, אין ספק שבעקבות כך אנו עדים לפריחה מחודשת של כתבות, סרטים ותוכניות עם שלל עצות לגבי שמירה על חיי הנישואין וטיפוח הקשר הזוגי. 


אודות מחבר המאמר

אביב יועצים ייעוץ שיווקי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.