אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מזון אורגני הוא מזון בריא יותר

אם כן מהו בעצם מזון אורגני, מזון אורגני הינו מזון טבעי הגדל ללא שימוש בכימיקלים להדברה ובדשנים כימיים, תרופות (למעט במצבי מחלה קשים), הורמונים והנדסה גנטית (או תוצריה) המוכר לרובנו בשמו השני אוכל בריא.

במוצר מזון אורגני מעובד לא נעשה שימוש בחומרים משמרים או צבע מאכל או תוסף סינתטי אחר. בשנים האחרונות תפסה נישת אוכל בריא מקום מרכזי מאוד באכלוסיה לא מעטה שעברה לנישת האכילה הבריאה.

על מנת שמוצר מעובד יזכה לתווית ושמו ייחשב מזון אורגני או מזון טבעי או יקבל את תוויתה של נישת אוכל בריא יהיה על המוצר להיות מיוצר מ-95% לפחות של מרכיבים שמקורם אורגני, אותם חומרים שאינם ממקור אורגני צריכים להיות מרשימת מרכיבים מותרת, או לפחות לא להיות מרשימה של רכיבים אסורים.

הגדרת מזון אורגני יהיה מזון אשר כל החוליות בשרשרת שהביאו להיווצרותו הן אורגניות.

לדוגמא במקרים של מוצרים מן החי כגון בעלי חיים מהם מופק מזון אורגני או מזון טבעי הם יהיו מטופלים בהתאם לתקן שנקבע על ידי מי שמפקח בפועל שכולל מרחבי מחייה קצת יותר גדולים, תזונה הנחשבת אורגנית לרבות שימושים טבעיים כמו תרופות וחיסונים מונעים.

כל הדברים האלה בעצם משמשים גידול בעלי חיים למאכל אבל בצמצום שימוש תרופתי או הורמונים חוץ ממקרים של מחלה מתפרצת שאי אפשר לרפא אותה.

רצון הצרכן לא פחות חשוב ולכן על מנת להבטיח לו את מבוקשו אם כך מזון טבעי או מזון אורגני יהיה מסומן ככזה. ברחבי העולם יש פיקוח חמור על כך שמטביע על המוצרים עליו הוא מפוקח. בישראל קיימות 3 חברות המוסמכות בעצם על ידי משרד החקלאות והן כדלקמן: אגריאור בע"מ, סקאל ישראל והמכון לבקרה ואיכות.

החברות בעצם מקבלות מימון מהחקלאים המשווקים או בעלי חניות שמעוניינות לפקח. במאמר זה נציין כי חשיפה מתמדת לשאריות של תרופות ממזון בעיקר אנטיביוטיקה מסייעים בתהליך יצירת חיידקים שעמידים בפני התרופה.

משמעות הינה שאם יש עמידות הטיפול יהיה יעיל פחות ובעקבותיה המחלה תהיה חריפה יותר ויהיה צורך בשימוש מוגבר של התרופה דבר שהינו אחד מהחסרונות המוצגים בפנינו בנישת המזון הבריא, דבר המסביר לנו כי בכל דבר קיים יתרון אך גם חסרון.


אודות מחבר המאמר

אלי ג.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.