אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

קליעה למטרה - חשיבות הנקודה הפנימית שבאדם

קליעה למטרה / חשיבות הנקודה הפנימית שבאדם

כאשר יש לאדם מטרות, והוא יודע שבפנימיות שלו הוא רוצה להשיג מטרות אלו ויש לו קשיים בהשגת מטרות אלו, ככל הנראה המטרות לא ברורות לו מספיק. כלומר, יש לו שאלות בתוכו על הדברים. שאלות לא סגורות צריכות להיפתר, אחרת הפוטנציאל נמצא במצב השהייה.

לפעמים הדברים קורים כאשר האדם לא מחבר סיבה לתוצאה או, כאשר האדם לא שם ליבו לתכלית של הדברים. כאשר האדם בא מהנקודה הכי פנימית שלו לתכלית של הדברים, ומזכיר לעצמו את התכלית של הדברים, כתוצאה מכך הוא מצליח לעשות את הדברים באופן נכון ומסודר יותר.

באופן כזה האדם יכול לחזור לאותה התלהבות שממנה התחיל לעשות את הדברים. על האדם לזכור את התכלית של הדברים שהוא עושה ולקשר בין הסיבה לבין התוצאה.

אחד המרכיבים בדברים הוא הזמן, לוקח לדברים זמן לחלחל עד שהאדם מעכל את הדברים. האדם לומד דברים והדברים הללו צריכים להבשיל אצל האדם עד שהם מתפתחים וחלק מהתהליך הוא גם הכישלונות והנפילות.

לאחר מכן, בתהליך הזה, האדם מתחיל להבין את הדברים ועולה מהנפילות שלו ומבין שכל התהליך הזה היה שווה.

החכמה היא להיות חזק, ולהיות סבלני כי גם קיים עץ אשר ארבע שנים נראה לכאורה שלא גודל שום דבר ונעשית עבודה שזיפית עבורו, אך לאחר חמש שנים הוא נוסק לגובה בזמן קצר כ"כ. באותו הזמן העץ פיתח תשתית רחבה של שורשים כדי לגדול בזמן קצר.

כך האדם, נראה לו שכל עבודתו לשווא, אבל כאשר התהליך מבשיל הוא רואה שהכל היה לטובתו.

וכפי שאמר רבי נחמן מברסלב: "כשאדם יודע שכל מאורעותיו הן לטובתו זאת הבחינה היא מעין העולם הבא".

*

כאשר האדם בא מהנקודה הכי פנימית שלו אל הדברים הוא מביא את עצמו לתהליך באופן מלא, כתוצאה מכך האדם חווה את התהליך באופן אמיתי. כאשר האדם בא מנקודה אובייקטיבית של הדברים הוא מגיע כפי שהוא.

האדם מגיע כפי שהוא לתהליך ומביא את עצמו באמת, ולא רק חלקית בתהליך הוא נמצא בעיצומו של תהליך המכיל בתוכו את כל המרכיבים החשובים הדרושים להתפתחות האישית שלו.

הנקודה החשובה שהאדם יהיה אמיתי עם עצמו וע"י האמת ידלה את הדברים הכי חשובים עבורו. הדבר מזכיר את עולם המחשבים כאשר האדם במנועי החיפוש שואל את השאלות הנכונות, מסנן ומוצא את הדברים שהוא רוצה למצוא.

במצב שהאדם עירני לדברים שמציקים לו ושואל את השאלות הנכונות על הדברים הללו ולא נותן לעצמו להישאב לקונפליקטים אז הוא מתחיל לחיות כאן ועכשיו ולזרום עם הדברים.

הוא מתחיל לחיות את הנקודה הכי פנימית שלו ומתחיל לגלות דברים שלא היה חושב שיגלה אותם ומגיע להישגים שלא היה אפילו קרוב להגיע אליהם בדרך הרגילה.

המאמר מאת מאמן אימון אישי + ייעוץ בחינם - Yeda.EIP.co.il | מרצה הרצאות מאמן אימון אישי

הכנס לאתר ותהנה מעוד מרצה הרצאות על פילוסופיה, הרצאה, יעוץ, פנימיות, תוצאות ועוד ...


אודות מחבר המאמר

המאמר קליעה למטרה / חשיבות הנקודה הפנימית שבאדם

המאמר מאת מאמן אימון אישי + ייעוץ בחינם - Yeda.EIP.co.il | ייעוץ אישי מרצה הרצאות

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.