אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

בנייה עצמית

בנייה עצמית היא לא עניין פשוט, אך אם חיפשתם דרך להוזיל את העלויות על הבנייה, בנייה עצמית היא בהחלט אחת הדרכים הטובות לעשות זאת.

לפני שמקבלים החלטה על בנייה עצמית צריך להכיר היטב את היתרונות והחסרונות, ועל כך בהמשך הכתבה.חשבתם פעם האם אתם מסוגלים לקחת על עצמכם פרויקט ענק כמו בנייה עצמית של הבית שלכם? בנייה עצמית טומנת בחובה הרבה מאוד קסם ישן ועתיק של אדם הבונה את ביתו בשתי ידיו.  לא הרבה  מוכנים לקחת על עצמם את האחריות על בנייה עצמית ופשוט מעדיפים לרכוש את הדירה שלהם מקבלן.האם בנייה עצמית באמת משמעה שאדם בונה את ביתו לבדו? התקנות והחוקים בסוגיית בנייה עצמית מעלים הרבה ספקות לגבי מהותה של בנייה עצמית ואף מעלים חסרונות.בנייה עצמית עלולה להתברר כמסורבלת מאוד בגלל החוקים והתקנות שחייבים למלא ויש צורך להעסיק אנשי מקצוע המומחים בתחום הבנייה.

חיסרון נוסף מתבטא בסיכונים הרבים שבעלי הבתים חשופים אליהם בזמן הבנייה העצמית. כדי להימנע מכל אותם סיכונים יש צורך בחוזים מסודרים בין בעלי הבתים לבין קבלני המשנה, שתזדקקו להעסיק אם בחרתם בבנייה עצמית.על פי חוק חל איסור על בניית שלד מבנה בבנייה עצמית, לצורך כך חייבים להתקשר עם קבלן רשום בחוק. בנוסף תהיו חייבים להעסיק מנהל עבודה שיפקח על עבודות הבנייה. חובה להעסיק מנהל עבודה, אחרת הדבר ייחשב כעבירה. אם לא יהיה מנהל עבודה הבעלים יישאו באחריות. בנייה עצמית עלולה לחשוף את הבעלים לסיכונים כמו תביעות מצד העובדים בשל תאונות עבודה או תביעות על רקע ליקויי בנייה. בניה עצמית מחייבת את מי שבחר לבצע בנייה זו להיקשר בחוזים שמסדירים את עבודות הבנייה במקום וחשוב בנוסף לבטח את העובדים במקום.

בנייה עצמית כרוכה בהרבה מאוד מאמץ ודורשת יכולת להפעיל  הרבה מאוד גורמים כדי לקדם את פרויקט הבנייה. יש הרבה מאוד כללים שצריך לעמוד בהם ולכן בנייה עצמית  עשויה להתברר כפרויקט מסובך שדורש הרבה מאוד השקעה ומאמצים רבים.מנגד, לבנייה עצמית יש גם יתרונות  ברורים שהופכים את אופי הבנייה הזה למאוד אטרקטיבי.

בנייה עצמית מספקת לכם את ההזדמנות לקחת את פרויקט הבנייה של הבית שלכם על עצמכם ולנהל באופן עצמאי את הבנייה בבית בהתאם לדרישות שלכם. אך מעבר לזה יש יתרון בולט ומרכזי לבנייה עצמית, יש לכם הזדמנות אמיתית לחסוך הרבה מאוד כסף. בנייה עצמית יכולה לחסוך לכם עד 20% מעלות הבנייה. מדובר בסכומים שיכולים להיות משמעותיים ולעיתים מצדיקים את הטרחה וכאבי הראש הכרוכים בבניה עצמית. אם יש לכם אפשרות לחסוך עשרות אלפי דולרים, לא הייתם שוקלים את ההזדמנות ברצינות? לפני שמתפתים לענות על השאלה בחיוב, צריך להביא בחשבון את כל היתרונות והחסרונות של בנייה עצמית יחד ולהחליט האם אופי הבנייה הזה מתאים לכם. האם אתם מוכנים להיכנס לפרויקט בנייה עצמאי שדורש הרבה מאוד זמן, תשומת לב, אחריות ויכולת.

בררו עם עצמכם גם  האם יש לכם את הידע והגישה המתאימים כדי לנהל בנייה עצמית ואז תוכלו לקבל החלטה שקולה לגבי האפשרות לבנות את הבית שלכם בעצמכם.


אודות מחבר המאמר

בין אם אתם חושבים לקנות דירה מקבלן, בעלי דירות בבניין המגששים בנושא תמ"א 38, בעלי דירות במתחם המיועד לפינוי בינוי, חושבים להיכנס בקבוצות רכישה, רוצים לבנות את ביתכם לבד, מתעניינים בבניה ירוקה ופרויקטים ירוקים או סתם מתעניינים ואוהבים את תחום היזמות נדל"ן - האתר הזה מיועד לכם.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.