אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

וילונות - מהם מתחיל העיצוב של הבית

וילונות הינם פריטי ריהוט אשר בדרך כלל עשויים מסוגים שונים של בד, כאשר המטרה אשר לשמה נוצרו וילונות היא לחסום במידה מוחלטת – או לצמצם במעט – את האור אשר מגיע ממקורות שונים מחוץ לבית. בעבר וילונות שימשו בעיקר למטרות שימושיות כגון שמירה על פרטיות וצנעת האדם או שמירה על חום הבית, או למשל סינון קרני השמש והגנה על הריהוט ופריטי הנוי אשר מקשטים את החדר מפני קרני השמש – ולכן וילונות עוצבו ותוכננו לשם הגשמת מטרות אלה.

בימינו אנו וילונות משמשים – בנוסף על מילוי הצרכים שהוזכרו קודם לכן – בעיקר כפריטי נוי ועיצוב, אשר אמורים להעשיר את סגנון העיצוב של הבית באמצעות גיוון בצבעים השליטים בחדר. לכן, לעומת זמנים עברו, עתה בעת בחירת וילונות לבית יש להתחשב במגוון רחב של גורמים נוספים מלבד להיבטים המעשיים והשימושיים כמו התרומה של וילונות לשמירה על מצבו התקין של הבית.

וילונות – בחירת הצבע המתאים ביותר

בזמן שבוחרים וילונות לחדרים השונים של הבית, אין גורם שמשפיע יותר על האיכות של וילונות לבית מאשר הצבע שלהם. מומלץ מאוד לבחור וילונות בצבעים אשר משדרים אווירה של חמימות, כמו וילונות צהובים, וילונות אדומים ובמקרים מסוימים – רק אם זה מתאים לשאר הצבעים השולטים בחדר – וילונות בצבע ורוד. וילונות בצבעים האלה מסוגלים להפיח רוח חיים מחודשת בחדר משעמם וקודר למראה.

מצד שני, אם המטרה היא להפוך את החדר לחדר שקט אשר משרה אווירה של רוגע – כמו חדר אשר מיועד לפעוטות, למשל – רצוי לבחור וילונות בצבע לבן או וילונות בצבע כחול בהיר. וילונות מסוג זה ללא ספק יעזרו לכם להשיג את המטרה והם ישרו רגיעה ושלווה על כל מי שייכנס לחדר.

צבעים נוספים שהינם מומלצים כצבעים לוילונות הם הצבעים חום וירוק – או צבעים אחרים בגווני האדמה והטבע – מפני שהם משקפים את הצבעים אשר שולטים בטבע, מה שבאופן טבעי יהיה נעים מאוד למראה העין וישרה תחושה נעימה על הגוף והנפש של כל מי שיבקר בחדר בעל וילונות מצבעים אלה.

לבסוף, הדבר החשוב ביותר שיש להקדיש לו מחשבה בעת בחירת צבע לוילונות הוא כיצד וילונות אלה משלימים את פריטי הריהוט וחפצי הנוי – או כל חפצים ופריטים אחרים – אשר מקשטים את חלל החדר. לא אחת קורה שאנשים בוחרים וילונות בצבעים אשר אהובים עליהם יותר מכל, רק כדי לגלות שכאשר הם מגיעים לבית ורוצים לתלות אותם, וילונות אלה אינם עולים בקנה אחד עם פריטים נוספים בחדר כמו שטיחים, כיסאות, שולחנות, מפות וכיוצא באלה.

טיפים נוספים שיעזרו לכם לבחור וילונות מהסוג המושלם עבורכם

•    בעת שבוחרים וילונות לחדר מסוים, חשוב מאוד להקדיש מחשבה מרובה גם לחדר עצמו, ולא רק לוילונות שיקשטו אותו. מהם המימדים של החדר? אילו מטרות הוא נועד לשרת? לאחר שבוחנים גורמים אלה, מומלץ לחשוב מה התפקיד של הוילונות בחדר? האם אתם רוצים לעצמכם וילונות שיהיו מרכז החדר וימשכו לעצמם את כל תשומת הלב, או שמא את רוצים וילונות אשר פשוט ישלימו את החדר מאחורי הקלעים, ויעשו את העבודה שלהם בצורה שקטה ולא בולטת אך נאמנה?

•    וילונות נתלים על חלונות, מן הסתם, לכן גורם נוסף לו חשוב להקדיש מחשבה הוא החלונות עליהם ייתלו הוילונות. מסיבה זו חשוב למדוד את החלונות ולבחון את הסגנון שלהם בטרם ניגשים לבחור וילונות אשר יעטרו אותם. האם וילונות אלה צריכים להיות שימושיים ותו לא, או שמא וילונות אלה צריכים להיות קישוטים מדהימים ביופיים?


אודות מחבר המאמר

חברת SEO NETO מתמחה בעולם קידום אתרים בגוגל על ידי אופטימיזציה של אתרי אינטרנט באמצעות תוכן באתר אינטרנט ומחוצה לו ובשימוש טכניקות קידום אתרים ברמה מקצועית ותוך כדי שילוב בניית קישורים חזקים לאתר על מנת לחזק את המוניטין שלו מול מנועי חיפוש

 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.