אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

שירות לאומי במוקדי ביטחון

לילה. שקט בחוץ וקר. אני ונעמה יושבות במוקד מול המצלמה הממוקמת על ציר התנועה המוביל ליישוב. אנחנו לוגמות קפה בשקט, מדברות קצת על הביקור של שר הביטחון אתמול במוקד. לפתע נשמע הצפצוף של המצלמה. נעמה ואני מזנקות מהכיסא ומביטות במצלמה. על הצג מופיעה תנועה חשודה של מספר אנשים ליד הגדר. בתוך שניות הכל מוקפץ: משטרה, צבא, רבש"צ היישוב, רכז ביטחון. לאחר כשעה האירוע מסתיים. חוליית מחבלים בדרכה לפיגוע נתפסה. שירות לאומי במוקד ביטחון, אנחנו בנות השירות במוקד, מנענו פיגוע. הצלנו חיים.

 

שירות לאומי הינו הזדמנות של בנות ובנים בגיל גיוס, אשר קיבלו פטור משירות צבאי בשל מגבלות רפואית, נפשיות או דתיות, לשרת את המדינה דרך מערך השירות הלאומי.

 

השירות הלאומי מפעיל מתנדבות ומתנדבים בכל תחומי החיים במדינת ישראל: חינוך, רווחה, בריאות, מנהל וביטחון.

 

תחום הביטחון הוא תחום רחב הכולל את משרד ראש הממשלה, משטרה ושב"ס, ומוקדי ביטחון.

 

מוקדי ביטחון הם בבחינת "העיניים של מדינת ישראל". בהם נעשית פעילות ביטחונית, הן מבחינת בטיחותם של התושבים באותו אזור בהם הם פועלים, והן מבחינת איתור מפגעים ביטחוניים ומניעתם. בנוסף, מוקדי ביטחון משרתים את הציבור גם בפעילות אזרחית שוטפת. מוקדי ביטחון מרכזים את כל הפעילות הביטחונית ואת הקשר בין כל גורמי הביטחון וההצלה באותו איזור: משטרה, צבא, מכבי אש, מד"א, רכזי ביטחון, מג"ב וכד'.

 

שירות לאומי במוקדי ביטחון הינו שירות משמעותי וחשוב. בנות ובני השירות הלאומי במקום עוברים קורסים שונים הקשורים במיומנויות הצלה וביטחון ונכנסים לפעילות השוטפת של המוקד. בני השירות הופכים להיות מקצועיים בכל הנושא הביטחוני של המוקד. המתנדבים מטפלים בפניות מהשטח ומנהלים אירועים ביטחוניים כמו תנועות חשודות סמוך לגדרות, חפץ חשוד, הסתננות מחבלים וכד', וכן אירועים אזרחיים כמו תאונת דרכים, שריפה, חסימת כבישים בשל שלגים ועוד.

 

מתנדבי השירות הלאומי המשרתים במוקדי ביטחון זוכים לאהדה ולהערכה רבה הן מצד התושבים והן מצד גורמי הביטחון, החילוץ וההצלה בשטח. בנוסף, זוכים המתנדבים להטבות שונות, לימי גיבוש ולסיורים בשטח.

 

שירות לאומי במוקדי ביטחון הוא שירות עם אחריות רבה ודורש רצינות, יכולת עמידה בלחץ, חיבור לתחום הביטחון ולרגישות הביטחונית הקיימת במדינת ישראל. בני ובנות שירות לאומי במוקדי ביטחון עוסקים בעבודת קודש של הצלת חיים ושמירה על הביטחון והשקט של תושבי מדינת ישראל!

 

 

 


אודות מחבר המאמר

האגודה להתנדבות  - שירות לאומי איכותי.  1-800-233-133

www.sherut-leumi.co.il

 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.