אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

שאיבת שומן או מתיחת בטן

הרבה לפני ביצוע ניתוח פלסטי מסוג מתיחת בטן או שאיבת שומן לחילופין מתרחשת פגישה שבה מעריך מנתח פלסטי את מצבו הבריאותי הכללי של החולה, איכות העור, פיזור השומן וכמותו  ואת האזורים אשר ברצונו בעצם להסיר.

לפי הנתונים יחליט הרופא המטפל בשיטה המתאימה ביותר לביצוע הניתוח בפועל.   ישנן כמה דוגמאות למצבים כאלה ואחרים למשל שאיבה  של שומן באזור הבטן  כשאתם אולי  מעוניינים להסיר שומן מאזור הבטן, אך לאחר הבדיקה יתברר כי איכות העור ירודה וכי קיים עודף עור גדול.

במקרה כזה יציע המנתח  מתיחת בטן שתתן תוצאות טובות יותר על פי מה שיש לו, כלומר על פי הנתונים של המנותח ומצבו הנוכחי שהרי כפי שכבר נאמר הכול צריך לבוא בהתחשב לנתונים הקיימים של המנותח ואין אפשרות לבנות משהו שאינו מבוסס על אמיתות.  

 

בתכנון ניתוח שאיבת שומן כמו בניתוחים אחרים ונשנים  תמיד יילקחו בחשבון הציפיות של המנותח מהניתוח, מבנה הגוף, פיזור השומן ולא פחות חשוב הסיכונים הקיימים והמגבלות שעלולות להיות כמו בכל סיכון מחדירה פולשנית כזו או אחרת. חשוב לציין כי עם הקדמה  עקב ריבוי האפשרויות והגישות שמוצעות המנותח לא פעם מבולבל וקשה לו הבחירה המתאימה וכאן בעצם נכנס לתמונה כירורג פלסטי המציע את ההצעה הטובה ביותר ואף המקובלת.

 

רופא מנתח יוכל לספק מידע והוראות טרום ניתוח לגבי דיאטה או שתיית אלכוהול, נטילת ויטמין, עישון או תרופות כאלה ואחרות המותרות והפחות מותרות לשימוש. רצוי להפסיק לעשן כשבועיים לפני ואחרי הניתוח, על מנת לצמצם את שעור הסיבוכים. יש להפסיק טיפול בתרופות מדללות דם ובמידה ויש זיהום מסוים כזה או אחר חשוב לדעת כי ייתכן מאוד שהניתוח יידחה על מנת שלא לסכן את המנותח.

 

חשוב לציין כי משך הניתוח משתנה מאחד למשנהו בהתאם לגודל הניתוח או השיטה לרבות סוג ההרדמה. ישנן כמה טכניקות לשאיבת שומן שיכולות לשפר תוצאות. הצינורית בעקרון במהלך הניתוח מוחדרת תת עורי ותוך כדי שהיא נכנסת ויוצאת בעצם שואבת החוצה ושוברת את תאי השומן. השאיבה נעשית בואקום או מזרק גדול.

 

הבחירה מאוד תלויה בהחלטת הרופא. לכל איזור בו מתבצעת שאיבה יש חתכים קטנים שהמנתח מנסה לבצע באזורים מוסתרים כמה שיותר. במהלך הניתוח מאבדים המון נוזלים יחד עם שאיבת השומן ומאידך חובה להחזיר אותם במהלך הניתוח כדי למנוע איבוד נוזלים ולכן התהליך הזה צריך להתבצע בהשגחה של החזר נוזלים במהלך הניתוח וגם לאחריו.


אודות מחבר המאמר

אלי גולדמן

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.