אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

עילות המחייבות גירושין בפועל

מאמר זה יעסוק בכללותו מהן הסיבות שמחייבות הוצאה לפועל של גט דהיינו גירושין.

אם כן העילות שעל פיהן מוסמך בית הדין הרבני גם על פי חוק דיני משפחה לחייב בן זוג להיעתר לתביעת בת הזוג שלו לגירושין ולחייב את הבעל לתת גט או את האישה לקבל גט רבות ומגוונות. להלן סיבות מרכזיות שלפיהן ניתן לחייב תוך ציון ההבחנות הקיימות במורכבות העילה בין הבעל לאשתו טרם מתן הגט או תהליך הגירושין ומה שמוביל לכך.

 

בית הדין הרבני קובע כי קיום מומים כלומר בעל שיש לו מומים גופניים או שכליים שהרי זו סיבה מספקת למצב גירושין ועם ההוכחה שלהם יכולה האישה לדרוש מבית הדין לחייב את הבעל בגט, דבר שיכול להיות גם מקובל במסגרת דיני משפחה שהרי לא ניתן לקיים יחסי משפחה תקינים במצב זה. המומים שמהווים עילה למצב גירושין ומהסיבה שכבר הזכרנו מונעים יכולת של יחסי אישות עם הבעל הם מספקים לגירושין.

 

המומים שעליהם אנו בעצם מדברים קשורים במחלות מדבקות שעלולות לפגוע באישה כמו מחלות עור, מחלות וירליות ארוכות טווח וכד' לרבות מחלות שמעוררות גועל כגון ריח לא נעים מהבל הפה או עיסוק במקצוע שגורם לריח רע כגון פינוי אשפה, עיבוד עורות וכד' ולכן בעצם מומים אלה מגבילים את האישה מלקיים יחסי אישות עם הבעל, אך במידה ומדובר בבעל מום כגון חוסר יד או רגל שהרי אין בהם לשמש עילה לחיוב גט על פי מום.

 

חשוב לציין כי אין עניין בגירושין על כל השלכותיהם דהיינו חלוקת רכוש, משמורת וכל מה שקשור בכך אם במקרה נוצרו המומים לאחר הנישואין והאישה לא הגיבה לכך תוך זמן סביר שהרי בית הדין יניח כי הסכימה והשלימה עם המצב הקיים כלומר הסכימה לחיות עמו למרות המומים. החריג למצב הזה יהיה אם תוכיח האישה כי השהתה את תביעתה לגט מנימוקים מאוד חשובים כמו בושה וכד'.

 

לסיכום דבר: במידה ואישה מעוניינת לבצע גירושין על כל הקשור שהרי חשוב ביותר להגיש בקשה בזמן סביר ובטח לא זמן מאוחר שלאחר הנישואין וכמו כן חייבות הסיבות לבקשה להיות סבירות ומצדיקות וחובת ההוכחה חלה עליה בנידון. חשוב לציין כי זכות הבעל לחייב את האישה לקבל גט באותם מומים בהם זכאית האישה לדרוש גט מבעלה כלומר ניתן לבצע את הפעולה הזאת גם הפוך אם במקרה לאישה יש את אותם מומים.


אודות מחבר המאמר

אלי גולדמן

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.