אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

תורתם של אופני הרים

 

יש אומרים שגרי פישר בעל המתג גרי פישר הידוע והנחשב, הוא ממציא אופני הרים. אופני הרים הינם אופניים שיועדו לנסוע, מדרכים לא סלולות, דרך דרכים מסולעות מחותחתות וצרות, ועד נסיעת אקסטרים במורד המלוות בקפיצות גבוהות ומרשימות. ההבדל בין אופני הרים לאופניים שאינם בקטגורית אופני הרים הם שלושה עיקריים:

  1. באופניי הרים תמיד יהיה בולם זעזועים אחד קדמי לפחות או שניים. אגב לא קיימים אופני הרים עם בולם זעזועיםאחורי ללא קדמי.
  2. אופני הרים בנויים בגיאומטרית שילדה כזאת, שתנוחת הרוכב תהיה מוגנת מזעזועים נקודתיים. גוף הרוכב יקבל את הזעזועים בנקודות שונות ומאוזנות כך שלא יפגע. הגיאומטריות באופני הרים שונות מדגם לדגם. בכולם יש בהם מכנה משותף, כולן יחלקו את המשקל לחלק הקדמי והאחורי. בכל רכיבה על אופני הרים ניתן להרגיש במהירות את השפעת הגיאומטריה על הרכיבה ועל גופך. לא יהיה מצב ברכיבה על אופני הרים שהרוכב ירגיש שאין משקל על החלק הקדמי או האחורי של האופניים. ב אופני הרים איכותיים נקודות האיזון יהיו מדויקות, ויתנו שליטה ושיווי משקל לרוכב כמו ש אופני הרים צריכים לתת.
  3. אופני הרים בנויים בצורה מיוחדת חזקה כך שיוכלו לקלוט את הזעזועים, המכות מהנפילות, זעזועי מהירות, זעזועי נחיתה לאחר קפיצה, צמיגי אופני ההרים יהיו בנויים לשטח. ישנם אופני הרים שמיועדים לשטח ולכביש כך שהאופניים יגיעו עם צמיגי 50\50 . הכוונה שאופני הרים אלה צוידו בצמיגים המיועדים לאופני הרים, אך 50% של אופני הרים אלה מיועדים לכביש 50% של אופני הרים אלה מיועדים  לשטח. בשפת האופנוענים נקראת הקטגוריה אנדורו.

אופני הרים הם אביזר ספורט כמו כל ענף אקסטרים אחר כמו מיגלשי סקי שלג או מים, סנאובורד רו גלשן גלים וכדו. מי שרוצה לרכב כדי ליהנות ולהתאמץ במינימום במיוחד בענף אופני ההרים, צריך לקנות אופניים איכותיים, עדיף ממותגים ומתאימים. להתאמת אופני ההרים שלך פנה אל יועצינו והם יתאימו לך את מה שנכון לך, ליכולותיך הפיזיות, למבנה גופך ויכולותיך הכלכליות.


אודות מחבר המאמר

אופני הרים

אופני שטח

 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.