אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

איך לכתוב ברכה מקורית שתשמח ותרגש

אחד הדברים המתסכלים ביותר שיכולים לקרות לאדם הוא שהראש והגוף לא עובדים באותו הקצב, לדוגמא אתה מתיישב לכתוב ברכה ויש לך כל כך הרבה דברים לרשום לאותו אדם שאליו מיועדת הברכה אבל כשאתה נמצא מול הדף כלום לא יוצא, סוג של בלקאאוט יצירתי ובסוף אתה כותב משהו כמו "לדודו היקר תשכח מהעבר תמיד היית אח יקר דודו הגברבר" עוד אחת מהברכות שכנראה היה אפשר לעשות להם מנגון פתיחה חד פעמי כי זה בדיוק מספר הפעמים שיפתחו אותם לקריאה בקיצור הבעיה היא מוכרת ומתסכלת והשאלה כמובן היא , מה עושים? מה עושים?

אני לא אגיד שזה קל אבל אם תשתמשו בטכניקה מאוד פשוטה ותתאמנו אפילו מספר פעמים תוכלו בקלות ובמהירות להגיע לתוצאות ויהיו לכם את הכלים לרשום ברכות יפות ומרגשות במספר דקות.

כל ילד יודע מה הוא רוצה להגיד, אם תלכו לילד בן 3 ותשאלו אותו מה אתה רוצה לכתוב לאמא בברכה ליום הולדת הוא יגיד שהיא יפה וחכמה וטובה ואני אוהב אותה. זה השלב הכי פשוט שנראה הכי סתמי אבל הוא בעצם הכי משמעותי בכתיבת הברכה שלכם כי מכאן אחרי שיש לכם את ה"מה אני רוצה להגיד?" כל מה שנשאר זה את ה"איך אני יגיד את זה?" וכאן אולי יהיו הבדלי רמות בין אדם לאדם אבל ככל שתהיו יותר מדוייקים ויותר מצומצמים ב"מה?" ככה תתחילו לצבור ביטחון ב"איך?" ותוכלו להגיע לתוצאות שיפתיעו אותכם במהרה, הייתי יכול להסביר לכם עוד הרבה אבל לא צריך כי זה כל כך פשוט אז בואו ננסה ביחד.

 

לאבא שלי מלאו 50 שנה ועכשיו ממש עכשיו חזרתי מהעבודה ואשתי כבר מציקה שאנחנו מאחרים, יש לי 10 דקות להתקלח ולהתלבש אז אני יעשה יחס של חצי חצי וקודם כל אכנס להתקלח בזמן המקלחת אני אחשוב על מה הייתי רוצה לרשום לאבא שלי בברכה ואני מגיע ל "מה אני רוצה להגיד?":

  1. אני אוהב אותך-(עדיף תמיד לתת דוגמא מהחיים שתרגש)
  2. אני אסיר תודה על מה שעשית עבורי
  3. לאחל לו בריאות
  4. ועכשיו נשארו לי 5 דקות בערך לעצב את ה"איך אני יגיד את זה"?

הנה אפשרות לברכה לאבא: "(האני אוהב אותך) אבא היקר ראשית כל רציתי שתדע כמה גדולה אהבתי אלייך,לעיתים אני מסתכל בך מהצד בלי שאתה שם לב ובא לי לרוץ אלייך כמו הילד שהייתי פעם בלי להתבייש ולהגיד לך שאני פשוט אוהב אותך, (האני אסיר תודה) אולי היום ביומהולדך ה50 זה המקום הכי נכון עבורי להגיד לך כמה שאני אסיר תודה על כל שעשית עבורי במרוצת השנים מהדברים הברורים עד לדברים הכל כך לא ברורים.. (האתה בריא) כל שנותר לי לאחל לך הוא שתשאר חזק ובריא כי כשאתה בריא אנחנו בריאים. יומהולדת שמח אבא שלי. " נו, הבנתם? השד לא כזה נורא. בכל זאת מתקשים? הכנסו לאתר ברכות באינטרנט ותקבלו השראה מכל הברכות שכבר מחכים לכם שם. תהנו.


אודות מחבר המאמר

Greetr.co.il הוא אתר ברכות המכיל המון ברכות מקוריות שנכתבות ע"י צוות כותבים ונשלחות לאתר ע"י הגולשים. מטרת האתר לחסוך זמן לכל מי שמתקשה בכתיבת ברכה, אין לו זמן או סתם רוצה לקבל השראה.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.