אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

בית אבות: אפשרויות מימון

 

בית אבות איננו עניין זול. המעבר אל בית אבות דורש הוצאה כספית ניכרת והאיכות של בית אבות, פעמים רבות, היא בעלת קורלציה חזקה למחיר של השהות בו. איך ממנים מעבר אל בית אבות? מהן האפשרויות שעומדות בפני הדייר העתידי ובני משפחתו? ננסה להציג בקצרה את האפשרויות שעומדות כיום בפני מי שצריך לממן מעבר אל בית אבות.

מימון מהון קיים

דרך אחת לממן מעבר אל בתי הורים היא באמצעות שימוש בנכסים ובמשאבים קיימים. הדרך הזו למימון המעבר אל בית אבות שמורה למי שהפרוטה מצויה בכיסם. יש גם אנשים בינינו שכמו הנמלה המפורסמת עמלים קשה בקיץ כדי שיהיה להם מה לאכול בחורף. קשה לשכנע אנשים צעירים שיום אחד הם יזדקקו לכסף רב כדי לעבור אל בית אבות; עם זאת מן החוכמה לחשוב על העתיד ולחסוך לא רק עבור הלימודים של הילדים אלא גם עבור מקום שבו נוכל לגור בנוחות ובביטחון כשנהיה זקנים.

משכנתא הפוכה

גם בסעיף זה מדובר במימון על-ידי רכוש קיים אבל בצורה מעט שונה. כדי לממן מעבר אל בית אבות ניתן לקחת משכנתא הפוכה על הבית. היא נקראת כך כיוון שבמקום לקחת הלוואה שנועדה לממן את הקנייה של הבית (ושהביטחון עבור תשלום ההלוואה הוא הבית עצמו) כאן מדובר בהלוואה שנלקחת כנגד הבית ומשמשת לממן בית אבות, או יותר נכון, את השהות בו. את ההלוואה אין משלמים לפני מותו של הנוטל והיא משולמת על-ידי היורשים על-ידי מכירת הבית וחלוקת הערך שלו עם הבנק המלווה.

ביטוח סיעודי

 ישנם כמה סוגים של ביטוח סיעודי. מצד אחד יש ביטוח קולקטיבי שנעשה דרך קופת חולים, מקום עבודה או ארגון עובדים. מצד שני ניתן למצוא מגוון ביטוחים שנעשים באופן פרטי. ביטוח סיעודי נועד לממן כמה וכמה דברים: שירותי סיעוד, טיפולים שקשורים לגיל וכן הלאה. הוא גם יכול לסייע במימון של בית אבות. חשוב לדעת שקשה למצוא ביטוח סיעודי שיממן את מלוא העלות של בית אבות ולרוב מדובר במימון חלקי של בית אבות, במידות שונות של השתתפות. אין זה המקום להרחיב בענייני ביטוח סיעודי אבל בכל מקום שאפשר צריך להדגיש שביטוח מסוג זה איננו מממן בית אבות אלא משתתף במימון של בית אבות וההבדל גדול בצורה מאד משמעותית.

מימון מהמדינה

לכל קשיש יש את הזכות לקבל עזרה מהמדינה, בין השאר בסיוע למימון של בתי אבות, בתי הורים או דיור מוגן. ה"קוד", מילה בעלת חשיבות רבה בכל הנוגע למימון המעבר אל בית אבות, הוא למעשה אישור של משרד הבריאות שהקשיש זכאי לסיוע במימון המעבר מהמדינה. שוב, חשוב להדגיש שמדובר בהשתתפות, במקרה הטוב, של המדינה בהוצאות המימון של בית אבות אך גם הקשיש או בני משפחתו צריכים להשתתף במימון. הקוד ניתן בהתאם לקריטריונים שונים – רפואיים וכלכליים – ויש להתאזר בסבלנות כאשר מגישים בקשה לקבלתו. מומלץ להיעזר במומחים לנושא ובאתרים שבהם יש מידע נרחב ומפורט בקשר לתהליכי הבקשה והקבלה של עזרה כספית מהמדינה במימון המעבר אל בית אבות. לצד העזרה מהמדינה יש גם עזרה שניתנת על-ידי הרשות המקומית גם בכל הקשור למעבר אל בית אבות.


אודות מחבר המאמר

 

אביב יועצים – ייעוץ שיווקי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.