אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מה הופך גרפולוג לגרפולוג טוב

היעדר חקיקה מתאימה לגבי הגבלת העיסוק בתחום הגרפולוגיה, יצר מצב בו לצידם של הגרפולוגים המוסמכים והמקצועיים, פועלים "גרפולוגים" חסרי הכשרה מתאימה או מלאה. "גרפולוגים" אלו, גם אם עובדים בתחום מתוך אהבה רבה למקצוע ומתוך רצון ונכונות לסייע לפונים אלו, עושים פעמים רבות נזקים אדירים למתייעצים איתם, לגרפולוגיה ולגרפולוגים הרציניים.

לפני שנפרט את הכללים המנחים שאנשי המקצוע עובדים לפיהם, חשוב להקדיש מספר מילים למה שלעולם גרפולוג רציני לא יוכל לומר לכם מאחר ולא ניתן, בשום פנים ואופן, לדעת אותם מתוך כתב היד:

  1. לא ניתן לדעת כלום על העתיד! נוכל לדעת שיש לאדם מסוים, בשל תרכובת של כישורים ואיכויות ספציפיות, פוטנציאל להצליח בתחום מסוים אולם לא נדע אם אכן יצליח. ההצלחה תלויה גם במחויבות, התמדה, נסיבות חיים וכדומה – איננו חוזי עתידות.
  2. לא ניתן לדעת כלום על בני זוג, הורים וילדים מתוך הכתב שלך! כתב היד שלך הוא שלך בלבד. הוא מייצג את תפיסות העולם, הפחדים, המעצורים, מנגנוני ההגנה שלך ושלך בלבד. היה ויוצגו בפני הגרפולוג כתבי היד של שניים הורה וילד, שני בני זוג וכדומה, יוכל הגרפולוג להצביע על השוני בתפיסות העולם, בשפה, בתקשורת, באופן התרגום של מצבים וכך הלאה.
  3. לא ניתן לדעת על מה אתם חושבים! אפשר לדעת אם חשיבתכם ריאלית או שאתם שוגים בפנטזיות, שחשיבתכם רציונאלית או רגשית, בהירה או עמוסה, בנאלית או מקורית אבל לא ניתן לדעת על מה או על מי אתם מפנטזים. ניתן לדעת שקיימים לבטים בתחומים מסוימים בחיים אך לא ניתן לדעת במדויק אילו מחשבות חולפות בראשכם.
  4. לא ניתן לדעת עליכם דבר מציור בודד, מחתימה, משלוש מילים ובטח שלא מאחת! כל הניסיונות "למכור" לכם תובנות בהתבסס על אלו נובעים מתוך הרצון לקצר תהליכים, למצוא חן, להרשים ומלמדים יותר מהכול על חוסר מקצועיות מובהק. אתם עשויים להתרשם עמוקות ולהגיד "אכן זה אני!" כי אכן יש שם משהו, כל דבר שתציירו ותכתבו יעיד עליכם רבות אולם ההבנה העמוקה יכולה להתקיים רק לאור הצלבות של ממצאים שונים.
  5. לא ניתן לדעת אם בן/בת הזוג בוגדים בכם! לא ס' פתוחה ולא כל סימן אחר. יכולים להיות אנשים שיש להם רצון "לטעום" ו"לגוון" את המוכר והידוע ועדיין הם לא יעשו זאת ויש כאלו שאינם כלל מנויים על הטיפוסיים הנוטים יותר מאחרים לבוגדנות וחוסר נאמנות אך החיים מובילים אותם לשם. אצל האחרונים אולי נראה יותר סימנים לרגשות אשם ולבטים אך אין זה אומר שהם בוגדים.

אם כן, מה ניתן לדעת?

ויש עוד הרבה מאוד דברים שניתן לדעת עליכם, דרך כתב היד שלכם. אבל (!!!!) כל זה תלוי בכמה גורמים חשובים מאוד. חלקם קשורים לרמתו האישית של הגרפולוג, לידע, לאינטליגנציה, לאינטליגנציה הרגשית. חלקם קשורים לעבודה נכונה.


אודות מחבר המאמר

 

חנה קורן הינה גרפולוגית ומנהלת חנה קורן - מכון לגרפולוגיה, הראשון בארץ והגדול בעולם הפועל משנת 1976. חנה קורן וצוות המכון מספקים שירותי ייעוץ לקבלת עובדים וקידומם, הרצאות וסדנאות, לימודי גרפולוגיה בכל הרמות בפריסה ארצית, מומחית להשוואת מסמכים מטעם בתי המשפט בארץ ובעולם גרפולוגיה משפטית.

יש לכם שאלות נוספות הקשורות בגרפולוגיה? היכנסו לפורום גרפולוגיה בוואלה בניהולה של חנה קורן.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.