אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

להגיע לאני הפנימי על ידי דמיון מודרך

 

בעולם התזזיתי של היום האנשים מלהטטות בין הקריירה לבית והילדים ובעבודה הם מתמודדים עם לחצים ויעדים. המתח הנפשי התמידי בליווי תזונה לא בריאה וחסרת ויטמינים וחוסר עיסוק בספורט, מובלים להתפרצות של  מחלות כמו:  בעיות בעיכול, אנמיה ועוד. על מנת לעצור את המרוץ ולהגיע לאני הפנימי מוכרחים להתפנות לתחומים הקשורים בנפש כמו: מדיטציה, יוגה וכמובן דמיון מודרך. שיטות אלו מובילות את העוסק בהן להקשיב לקולו הפנימי ולשפר את מצבו הבריאותי והנפשי.

 

מה זה דמיון מודרך?

הדמיון המודרך הוא תהליך שבו מבצעים תרגילים וטכניקות שונות כדי להגיע לתת-מודע. הדמיון המודרך מאפשר למטופל להגיע אל חלקים במוחו ששולטים באזורים שונים בגוף, למטרת חיזוקם ופיתוח המודעות. מטרת הדמיון המודרך היא להבריא את הגוף  ואת הנפש, להעלות זיכרונות מהעבר, לקבוע מטרות, לשחרר חרדות, לפתור בעיות אישיות ועוד. המטפל מכוון את המטופל לנקודות הנכונות ולנתיב לו הוא זקוק. לאחר שהמטופל מגיע למקומות האלה הוא מתחיל לצלול לעבר כדי   למצוא מקור לבעיות או לזכור אירועים שמשפיעים על חייו בצורה שלילית. לאחר השינויים שהמטופל מבצע בחייו, הדמיון המודרך מסייע למטופל להמשיך בהם על מנת לשפר את העתיד.

 

לדמיון מודרך איכותי חובה לבחור מטפל מנוסה ואמין שיודע להדריך את המטופל בצורה נכונה ויעילה. המטופל צריך לחוש שהוא בידיים טובות כדי שהדמיון המודרך יצליח.

 

מה הם השיטות בהם משתמשים בדמיון מודרך?

הטכניקות מתבססות על נשימות עמוקות, רגיעה ושחרור. על ידי הכוונה של המטפל, המטופל מפעיל את חושיו.  הדמיון המודרך מאפשר מצב בו ניתן להיות קשוב לתודעה ולשנות דפוסים של חשיבה שלילית והרגלים גרועים כמו אכילת יתר ולהשיג את היעדים הרצויים כמו קריירה מוצלחת, הורות טובה, בריאות וכו'. 

 

איך מתנהל טיפול באמצעות הדמיון המודרך?

המטופל שוכב על מזרן או יושב בעיניים עצומות,  כשברקע יש מוסיקה מרגיעה והמטפל מנחה אותו בעזרת דימויים ויזואליים ותרגילי נשימה. הדמיון המודרך כולל נשימות ונשיפות קצובות, המרפות את הגוף ומניחות לו להגיע למצב של הרפיה והתגברות על הצד הלוגי והביקורתי שמונע את השימוש בדמיון. המטופל שולט בכל מה שקורה סביבו ויכול לעצור את הטיפול בכל עת. המטפל יוצר כל מיני מצבים שיכולים לשנות את התפיסה של האדם, להרפות את כאביו ועוד. הדמיון מקשר בין התודעה למודע  והאדם לומד כיצד להשתמש בדמיון   ולהיות קשוב לעולמו הפנימי והנסתר. המטופל עשוי להרגיש באופן פיזי תחושות כמו חום וקור.

 

מדוע חשוב הטיפול של דמיון מודרך?

בחיי היומיום לאדם אין זמן לשבת עם עצמו ולהגיע לאמת שלו. באמצעות הדמיון המודרך,  האדם יכול להתחבר אל הרובד הפנימי שלו שאינו מושפע מן ההיגיון ,הנורמות וההרגלים הכובלים אותו. רובנו חוששים לערוך שינויים בחיינו  באמצעות הטיפול בדמיון מודרך לומדים להתגבר על הפחד ולממש שאיפות, מטרות וחלומות.


אודות מחבר המאמר

הומאופתיה

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.