אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מסחר במט"ח: אופטימיות בפתיחת שבוע המסחר

אתמול (א') לא התקיים מסחר במטבע חוץ, כאשר שבוע המסחר במט"ח הסתיים במגמה חיובית. הדולר הוסיף במהלך יום ה' 0.184% ושערו היציג נקבע על 3.818 שקלים.

 

היום תתפרסם החלטת הריבית בישראל ב-17:30 כשהצפי שתישאר על כנה 0.5%. היום יכריז בנק ישראל על גובה הריבית במשק לחודש ספטמבר. ההערכה הרווחת היא כי בנק ישראל יותיר את הריבית על כנה ב-0.5%, וזאת כדי לשמור על שקל חלש יחסית מול הדולר לטובת היצואנים, אולם נתוני האינפלציה והצמיחה האחרונים לוחצים על הבנק להעלות את הריבית ויגרמו לנגיד לעשות כך כבר בתקופה הקרובה.

 

בשוק המט"ח העולמי (מסחר במטבע חוץ), נחלש הדולר בסיכום שבועי לאחר שנסחר ברמת תנודתיות גבוהה. בתחילת השבוע התחזק הדולר עקב פרסום מדד אמון הצרכנים בארה"ב, שהיה נמוך משמעותית מהציפיות ועורר חששות באשר ליכולתו של הצרכן האמריקאי לתמוך ביציאה מהמיתון.

 

מאידך, לקראת סוף השבוע פורסם כי מלאי חביות הנפט בארה"ב ירד בשיעור חד, נתון המצביע על התאוששות הכלכלה האמריקאית שגרם בין היתר להיחלשות הדולר האמריקאי.

 

הדולר הקנדי התחזק במהלך המסחר בסוף השבוע, וזאת על רקע התחזקות מחיר הנפט בעולם והבורסה המקומית בקנדה. התחזקות זו גורמת לסוחרים רבים להעריך כי הכלכלה העולמית מתאוששת, דבר המעלה את הביקוש למטבעות כדוגמאת המטבע הקנדי, הניזון מהתאוששות זו.

 

יו"ר הבנק הפדרלי בארה"ב, בן ברננקי, אמר ביום ו' כי כלכלת העולם מתחילה לצאת ממיתון בעקבות צעדים נחרצים בהם נקטו בנקים מרכזיים וממשלות ברחבי תבל. "לאחר נפילה חדה בשנה החולפת, נראה כי הפעילות הכלכלית מתייצבת, הן בארה"ב והן מחוצה לה, והסיכויים לחזרה לצמיחה בטווח הקצר נראים טובים.

 

העולם עבר את המשבר הפיננסי החמור ביותר מאז תקופת השפל הכלכלי הגדול. עם זאת, חריפה ככל שתהיה השפעתו הכלכלית של המשבר, התוצאה היתה יכולה גרועה הרבה יותר", אמר ברננקי.

 

מחירו של הנפט עלה בסיום מסחר בוול סטריט לשיא שנתי חדש לאחר שבמהלך המסחר נסחר גם מעל לרמה של 74 דולר לחבית על רקע חולשתו של הדולר האמריקני כנגד המטבעות המרכזיים. החוזה העתידי על הנפט הגולמי למסירה באוקטובר עלה ב-98 סנט ל-73.89 דולר לחבית בבורסת הסחורות של ניו יורק.

 

מחירי החוזים העתידיים על פלטיניום עלו במהלך המסחר בסוף השבוע וזאת על רקע הערכות כי הפועלים של חברת אימפלה פלטיניום אחזקות, החברה השנייה בגודלה בעולם לייצור פלטיניום, יחלו בשביתה במפעלה אשר בדרום אפריקה. מחיר חוזה פלטיניום עלה ב-1.4% לרמה של 1259.20 דולר אמריקאי. 


אודות מחבר המאמר

מומחה מסחר במט"ח, אופציות במט"ח, מניות וחוזים עתידיים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.