אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

צבעי מאכל טבעיים לעוגות יום הולדת

מי לא רוצה להכין עוגות יום הולדת בצבעים מרהיבים, בצורות יפות של דינוזאור, ספינת פיראטים אריה וכולי. ישנם ספרים רבים וגם אתרים טובים באינטרנט המאפשרים לכל אחד (כמעט...) להשיג את מבוקשו. התנאי אבל לכל זה הוא הצורך להשתמש בצבעי מאכל על מנת לקבל את אותם צבעי יפים כגון אדום, ירוק וכחול.

בעוד שאת מרבית המרכיבים של העוגה אנחנו מכירים היטב, והם ברובם חומרי גלם פשוטים שמגיעים מהטבע (גם אם עברו עיבוד כלשהו), כגון קמח, ביצים, סוכר, שמנת וכו', הרי כשמגיעים לצבעי המאכל, התמונה שונה בהרבה. רק ממבט קצר בצבעים העזים, ניתן לנחש שלא מדובר בהכרח במוצר טבעי. כיוון שאת עוגות היום הולדת אנחנו נכין לרוב לילדינו, הדבר האחרון שנרצה יהיה לתת להם מנה גדושה של חומרים מלאכותיים, ונעדיף למרות שמדובר בעוגה, שאיננה מוצר בריאות, להפוך אותה ל"ידידותית" ככל שניתן מבחינה בריאותית.

אז מה עושים? למעשה יש 2 אפשרויות עיקריות:

1.      הדרך הקלה יותר, שהיא פשרה סבירה – קנייה של צבעי מאכל טבעיים. לצורך כך צריך לחפש מעט ואפשר למצוא מספר חברות שמייצרות צבעים אלו. כאמור זהו פיתרון סביר והרבה יותר טוב כנראה מקנייה של צבעי מאכל לא טבעיים, אך עדיין לא אידיאלי.

2.      הדרך הקלה פחות, אך העדיפה מבין השתיים – הכנה עצמית של צבע המאכל מחומרי גלם טבעיים. הדרך לעשות זאת הוא להשתמש בפירות וירקות המכילים חומרי צבע טבעיים כגון סלק, גזר, פירות יער וכמובן קקאו. על ידי מספר פעולות פשוטות של ריסוק וסחיטה ניתן לקבל תוצאות מרשימות. כולנו זוכרים את המלצת משרד הבריאות על אכילת ירקות ופירות ב-5 צבעים שונים ביום. הסיבה היא שהצבע הוא למעשה הסממן של מרכיבי הבריאות החשובים – ויטמינים. מכאן שכאשר נכין צבעי מאכל טיבעיים מאותם ירקות ופירות "נזכה" להוסיף לעוגה של ילדינו מנה יפה של ויטמינים מהטבע.


אודות מחבר המאמר

עוגל'ה - עוגות שילדים אוהבים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.