אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

דורבן בכף הרגל, ציפורן חודרנית, יבלת בכף הרגל, - טיפול בעזרת פדיקור רפואי

 

דורבן בכף הרגל, ציפורן חודרנית, יבלת בכף הרגל,  - טיפול בעזרת פדיקור רפואי

רפלקסולוגיה: מפת כף הרגל – טיפול בדורבן

פעמים רבות אנשים חשים בכאבים עזים בכף הרגל ובעקב ואינן יודעים שמדובר בתופעת אורטופדית שנקראת דורבן. דורבן בכף הרגל או דורבן בעקב גורמים לכאבים עזים ולתחושת לחץ באזור הקרסול. ישנם גורמים רבים לכאבי הדורבן, כשברוב המקרים נגרמים הכאבים לאחר דלקת בקשת המדיאלית או בגיד העקב. חשוב לדעת כי הדורבן הוא רק תוצאה של פגיעה עצבית אחרת בכף הרגל, וכי יש לטפל בבעיה הראשונית ולא בהקרנות הכאב הנגרמות כתופעת לוואי.

רפלקסולוגיה: מפת כף הרגל - יבלות בכף הרגל

מחקרים מראים כי אחד מכל שנים-עשר איש סובל מצמיחת יבלת בכף הרגל. יבלות שצומחות בכף הרגל מפריעות להליכה, מכאיבות, מגרדות ומקשות על פעילות ספורטיבית. היבלות נגרמות לרוב מוירוס שנקרא פפילומה ומופיע כנגע קטן ומתפשט בקרסול או באצבעות. הבעיה העיקרית בהופעת הנגע היא התפשטותו למקומות רבים על פני כף הרגל והתרבות היבלות. יבלות יכולות להיגרם גם מחיכוך מוגבר של העור, שנגרם מנעילת נעליים לוחצות, הרמת משקולות וכדומה. נגיף היבלות הינו מדבק ומועבר בשימוש באותם מתקנים, ברחיצה משותפת בבריכות שחייה, בשימוש משותף בגרביים ועוד.

טיפול בציפורן חודרנית

ציפורן חודרנית נגרמת עקב צמיחת הציפורן לצידי העור, כך שהיא חודרת אל תוך מה שנקרא מצע הציפורן. ישנם גורמים רבים לבעיה, ביניהם פטריות סביב הציפורן, חיכוך הנגרם מנעליים, גזירה לא נכונה של הציפורניים, שפשוף, גירוד וכדומה. הציפורן החודרנית גורמת לאי נוחות, גירוד, דימום וכאבים ויכולה להתפתח לזיהום נקודתי. נשאלת השאלה כיצד מטפלים בציפורן חודרנית. התשובה לכך היא לרוב פדיקור רפואי. יש להניח את כפות הרגליים במים חמימים ולרכך את העור הנוקשה. במקרים של כאב קיצוני יש לנסות ולהפריד את הציפורן מהבשר באמצעות תחבושת רפואית. כדי למנוע הישנות התופעה אצל אלה הסובלים ממנה יותר מפעם אחת יש לבצע ניתוח נקודתי בו מסירים את חלקי הציפורן שחותכים את הבשר.

פדיקור רפואי

פדיקור רפואי הוא דרך לפתרון בעיות רבות הנוצרות בכפות הרגליים. יותר מכך, עבור בעיות אחדות הפדיקור הרפואי הוא הפתרון היחידי. פדיקור רפואי נותן מענה לפטריות, יבלות, הצטברות יבלות מימיות, דורבן, דלקות, ציפורן חודרנית ועוד. פדיקור רפואי באופן קבוע יכול למנוע את הופעתן של בעיות אלה כך שכף הרגל נשמרת נקייה ומחוטאת. לעיתים מעניק הפדיקור מענה ראשוני לבעיה, אך יכולים לקרות מצבים בהם ידרשו צעדים נוספים. 


אודות מחבר המאמר

כך למשל בהישנות של דלקת הדורבן או הופעה חוזרת של ציפורן חודרנית. 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.