אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הסרת שיער בלייזר – כך נבטיח את הצלחת הטיפול

הסרת שיער בלייזר נחשבת לדרך הנפוצה ביותר להסרת שיער, אחרי שנפטרנו מהשעווה והגילוח. יחד עם זאת, ריבוי המכונים והשיטות יצר בלבול רב וחוסר ידיעה בקרב צרכני השיטה. בכתבה הבאה ננסה לעשות סדר בדברים ולציין את המרכיבים שיבטיחו טיפול איכותי ומוצלח.

הסרת שיער בלייזר היא השיטה המקובלת והנפוצה ביותר כיום להסרת שיער בעולם המערבי. אך למרות שהורגלנו למכוני לייזר רבים ולבאזז תקשורתי שלם סביב הורדת שיער בליזר, נגלה כי הלקוח הממוצע מגיע לטיפולים עם ידע מועט יחסית אודות השיטות, המכשירים, המכונים והטיפולים השונים ולעיתים "נכווה" ויוצא לא מרוצה.      

טיפול הסרת שיער בלייזר אינו טיפול אינפרא אדום

כולם אומרים שהם מסירים שיער בלייזר. האמנם? ובכן ממש לא... מכשירי הלייזר נחשבים יקרים ומורכבים מאוד ולכן קוסמטיקאיות ומכונים רבים מצאו לנכון לעשות שימוש במכשירים פשוטים ומורכבים הרבה פחות העובדים על עקרון של אינפרא אדום, בעוד הם מציינים כי הם עוסקים ב"הסרת שיער בלייזר". כיום כמעט ולא ניתן למצוא מחקרים רפואיים הבוחנים את יעילותם או השפעתם של מכשירי אינפרא אדום להסרת שיער. יחד עם זאת, נאמר כי מכשירים אלו נושאים עימם יעילות חלקית מאוד מאחר והם אמנם מסירים שיער, אך טווח התדר שלהם פוגע "על הדרך" גם באיברים אחרים – כגון ורידים, עור וכלי דם.

לעומת מכשירי אינפרא אדום, עברו מכשירי הלייזר מחקרים רפואיים ואף אושרו על ידי ה-FDA האמריקאי. כמו כן, מכשירי הלייזר מאושרים לתפעול על ידי רופאים בלבד או בהשגחתם. 

אבחון מקדים מקדם הצלחת הטיפולים

למרות שרבים אינם מקפידים על כך, אבחון מקדים עשוי להוביל לתוצאות טובות יותר במסגרת טיפול להסרת שיער בלייזר. אבחון מקדים יכול לזהות מקרים של שיעור יתר ובעיות הורמונאליות שונות המשפיעות על איכות ואופן הטיפול. 

הסרת שיער בלייזר ללא אבחון מקדים מוביל לתוצאות חלקיות ובמקרים חמורים יותר אף להחמרה במידת השיעור. רק אבחון מקצועי של רופא מוסמך יכול לעשות את הקשר בין מקרים של שיעור יתר ובין בעיות הורמונאליות שונות.  

טיפולים חינם לכל החיים? חבל על הזמן והכסף שלכם...

הציעו לכם טיפולים לכל החיים? האמת היא שממש אין צורך בכך. תוצאות מקסימליות לטיפולי לייזר להסרת שיער מתקבלים כבר אחרי 10-15 טיפולים. אם השיער לא הוסר באופן מוחלט אחרי מספר זהה של טיפולים, סימן שהאבחון (במידה והיה כזה) או הטיפולים עצמם לא היו יעילים. נקודה.  

ככלל נאמר שגברים נהנים מדילול והפחתה משמעותית בכמות השיער (כ-70%) כבר אחרי סדרה של עשרה טיפולים. אך יש לציין כי הדילול יהיה אסטתי, הומונגני וטבעי, רק במידה והטיפול נעשה באמצעות המכשור הנכון ועל ידי רופא מנוסה.

לעומת הגברים, גוף הנשים מכיל אזורים הורמונאליים ואזורים לא הורמונאליים המשפיעים רבות על מידת ההצלחה של הטיפול:

אזורים כמו רגליים, ידיים, בית שחי ומשפעה, הנחשבים לא הורמונאליים, מאפשרים הסרה של עד 100% מהשיער ומראה חלק לכל החיים.

גם אזורים הורמונאליים כמו פנים, גב, צוואר, בטן, חזה, גב וישבן, מאפשרים קבלת תוצאה מושלמת להסרת שיער, אך רק במידה וקודם לטיפול אבחון מקצועי הניתן בידי רופא, הכולל בעיות הורמונאליות ומקרים של שיעור יתר. במקרים אלו ישרד מהלקוחה מעקב והמשך טיפולים בהתאם לצורך. 

מה עוד משפיע על איכות הטיפול להסרת שיער בלייזר?

זיהוי פיגמנטציה – זיהוי כתמים כהים על העור מצריכים טיפול מקצועי, באמצעות מכשור מתאים המופעל רק על ידי רופאים מוסמכים. טיפול לא מקצועי הניתן על ידי קוסמטיקאיות או מטפלים שלא הוסמכו על המכשור המסוים הזה, עלול להוביל לנזקים כגון כוויות על גבי העור.

מיעוט החשיפה לשמש. הסרת שיער בלייזר דורשת מהמטופל להימנע עד כמה שניתן לקרינת השמש. הקפדה על כך תבטיח טיפול איכותי לאורך זמן ואף תקצר את משכו.

אם כן – המסקנה ברורה: לפני כל טיפול להסרת שיער בלייזר, יש להקפיד על מספר הגורמים שהוצגו בכתבה על מנת להפוך את הטיפול הנכסף למוצלח.


אודות מחבר המאמר

ד"ר בייטיש נרקיס

הסרת שיער בפנים

הסרת שיער לגברים - הפתרונות

שערה הפוכה

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.