אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

לימודי משפטים

אפשר לומר כי בשנים האחרונות הפכו לימודי משפטים לאחד ממסלולי הלימוד המבוקשים ביותר. בימים עברו פנו ללימודי משפטים אותם אלו שרצו באמת להיות עורכי דין ולעסוק במקצוע, אך כיום תואר במשפטים מעניק נקודת פתיחה טובה לקריירות שונות ומגוונות, לאו דווקא בתור עורכי דין.לימודי משפטים נהיו אטרקטיביים מאוד גם בעקבות הביקוש ההולך ועולה למשפטנים בעולם ההיי טק אשר מתגמל בעין יפה משפטנים צעירים.

מה לומדים בלימודי משפטים?

לימודי משפטים משלבים הקניית ידע מעשי במשפט הישראלי, חקיקה ופסיקה, עם השכלה משפטית מקיפה, הכוללת את עקרונות היסוד של השיטה המשפטית, את עולם המושגים המשפטי, ואת השיקולים הערכיים והתהליכים החברתיים אשר מעצבים את פני המשפט.

מעבר לכך נלמדות גם שיטות משפט אחרות על בסיס השוואתי. בסיס רחב זה מאפשר לבוגרי הלימודים לעסוק במגוון רחב של תחומים: מחקר אקדמי, עריכת דין ושיפוט וכן בעיסוקים אחרים בהם ישנו יתרון להשכלה המשפטית.

מהם תנאי הקבלה ללימודי משפטים?

ניתן ללמוד משפטים במוסדות חינוך שונים, כאשר כל מוסד מציב תנאי קבלה שונים. אך אם לדבר בהכללה, באוניברסיטאות תנאי הקבלה קשים יותר מאשר במכללות.

מה נדרש על מנת לקבל רישיון עריכת דין?

יש לזכור כי על מנת להפוך לעו"ד יש לעבור סטאז' של לפחות שנה במוסד העוסק בעריכת דין ולכן צריך לקחת בחשבון גם את משך הזמן הזה כחלק מתהליך הלימודים.

ככל שהציונים שלכם יהיו גבוהים יותר כך יגדלו הסיכויים שלכם להתקבל למשרד עו"ד יוקרתי יותר.לאחר סיום תהליך ההתלמדות יש לעבור את בחינות לשכת עורכי הדין בכדי לקבל רישיון עיסוק בעריכת דין.

לימודי משפטים בחו"ל

מי שמתכוון לעבוד או לחיות בחו"ל, מומלץ כי לא ייגש ללימודי משפטים בישראל היות ומערכות המשפט שונות מחברה לחברה, ומתרבות לתרבות. משפטן שהוכשר במדינה אחת אינו יכול לעסוק בתחום במדינה אחרת, אלא אם כן עבר הכשרה נוספת לשם הכרת מערכת המשפט המקומית.


אודות מחבר המאמר

חננה לימודים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.