אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ניקיון ותחזוקת מזרונים

רכישת מזרון היא החלטה חשובה ופעמים רבות הוצאה כלכלית לא קטנה. קניית מזרונים נוחים ועמידים שיחזיקו מעמד שנים רבות היא רק ההתחלה. על מנת להמשיך להשתמש במזרון שלכם חשוב לתחזק אותו ולנקותו כראוי. להלן כמה עצות שימושיות על תחזוקת מזרונים.

קנייה נכונה של מזרנים

כאשר אנו רוכשים מזרנים, רצוי לרכוש מזרנים עם כיסוי שניתן לניקוי בקלות ואינו מתבלה מהר. כמו כן, חשוב לוודא כי למזרון ישנם פתחי אוורור שיאפשרו כניסת אוויר אשר ימנע הצטברות של עובש ונוזלים. כמו כן, יש לבדוק את החומרים מהם עשויים המזרנים עם היצרן ולברר האם יש אחריות עליהם ומה מידת האחריות. יצרנים רבים מעניקים אחריות של 10 שנים יותר על מזרנים וניתן לפנות ליצרן במידה וישנה בעיה עם המזרון.

מניעה

ראשית, על מנת למנוע כתמים והצטברות של אבק רצוי לרכוש מגן מזרונים. מגן מזרון ניתן לכבס בקלות במכונת הכביסה גם בחום גבוה. אם אתם חוששים מרטיבות כמו בחדר הילדים למשל, ניתן לרכוש מגני מזרונים עמידים לנוזלים אשר גם כן ניתנים לכביסה. מעבר לכך, רצוי להרחיק כול מקור אש מן המזרון כגון סיגריות, נרות וכדומה.

תחזוקה שוטפת של מזרונים

על מנת לשמור על מזרנים מפני בלאי רצוי להפוך אותם פעם בשבועיים. יש לשים לב שאם רכשתם מזרונים בעלי שכבות ייחודיות המתאימות את עצמן לגופכם, יתכן שלא ניתן יהיה להפוך אותם ולקבל את אותה שינה ערבה שהתרגלתם אליה. מזרנים יש לנקות עם חומר המתאים לניקוי מזרונים על פי הוראות היצרן. לרוב מדובר בחומר הדומה לחומר המשמש לניקוי ספות, על בסיס קצף שאינו מותיר את המזרון רטוב. חשוב לשאוב מזרונים עם שואב אבק על מנת להיפתר מכול הצטברות של אבק. הדבר חשוב במיוחד לארגליים לאבק או קרדית אבק הבית. יש לשאוב אבק ממזרונים אחת לשבוע.

ניקיון מזרנים

חשוב לציין כי מזרונים רגישים מאוד ללחות ואין להרטיב אותם אם לא ניתן לייבשם היטב. יש לשים לב כי מזרנים עבים בעלי שכבות רבות עלולים לאגור נוזלים בשכבות הספוג העמוקות כך שחשוב מאוד לוודא שהמזרון יבש לחלוטין. לכתמי דם או שתן ניתן לנקות מזרנים באופן נקודתי על ידי שימוש במעט מי חמצן ונייר סופג או צמר גפן. אם המזרון שלכם זקוק לניקוי יסודי רצוי להשאיר את המלאכה למומחים ולהזמין חברת ניקיון שמתמחה בניקוי מזרנים.


אודות מחבר המאמר

אינדקס מרפאות - Myclinic.co.il

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.