אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

גינקומסטיה והפתרון על ידי ניתוח פלסטי

גינקומסטיה היא מצב שבו גדלות רקמות שד אצל גברים או שיש ריכוז שומן יתר באזור החזה הגברי . תופעה זו נפוצה בעיקר מגיל ההתבגרות עד גיל 20 אך עלולה לקרות גם בקרב גברים מבוגרים יותר עקב השמנת יתר.

פירוש המילה גינקומסטיה הוא "חזה כשל אישה" ביוונית. הגורמים לכך יכולים להיות קשורים בחוסר איזון הורמונאלי, במחלה מסוימת או להיגרם כתוצאה משימוש בסמים או תרופות בעלות תופעות לוואי של גינקומסטיה.גברים שסובלים מתופעה זו, לרוב יהיו חסרי ביטחון עצמי בנוגע לגופם ובעלי דימוי עצמי נמוך.  כיום יש פיתרון לבעיה זו, ניתוח פלסטי פשוט. תהליך הקטנת חזה לגברים מתחיל באבחון של דרגת החומרה של הגינקומסטיה על ידי מנתח פלסטי. כאשר המקרה נחשב כקל, מבצע מנתח פלסטי שאיבת שומן בהרדמה מקומית וללא אשפוז, ממש כמו ניתוח פלסטי סטנדרטי. במקרים קשים יותר, יתבצע ניתוח פלסטי, שבו תתבצע הסרה של רקמות השד דרך חתך בעטרה. ניתוח פלסטי זה מבוצע בהרדמה מלאה ולאחריו תידרש מנוחה של בין ארבעה ימים לשבוע שבהם יהיה על המנותח ללבוש גופייה אלסטית המונעת בצקות באזור המנותח. כאמור, כמו בכל בעיה רפואית, ישנם מצבים חריגים במיוחד. במקרה שלנו, תיתכן גינקומסטיה חריפה שבה השד הגברי גדל וצומח כמו השד הנשי. במצב שכזה יש לבצע  ניתוח הקטנת חזה שבו יבוצעו כריתת שד ולאחר מכן שחזור של הפטמה והעטרה. מקרים אלה של ניתוח הקטנת חזה לגבר מתבצעים על ידי מנתח פלסטי בהרדמה מלאה ובאשפוז של בין שבוע לעשרה ימים בבית החולים. המקרה הפשוט ביותר הוא ביצוע ניתוח הקטנת חזה כתוצאה מעודף משקל הנאגר בחזה.כיום, יותר ויותר גברים הסובלים מבעיה זו פונים אל מנתח פלסטי על מנת לעבור את הניתוח. דבר נוסף שיש לדעת הוא שבמקרים של גינקומסטיה הנגרמת כתוצאה מעודף של הורמון נשי, קופות החולים מממנות ניתוחי הקטנת חזה לגבר. ניתוח הקטנת חזה לגבר כבר נמצא כמשפר משמעותית את איכות החיים של אלפי גברים שכבר אינם חוששים לגשת אל מנתח פלסטי ולבצע את התהליך הפשוט שלאחריו יוכלו סופסוף להוריד חולצה בים, ללבוש חולצות צמודות, להתקרב למין השני ולהגיע לסיטואציות אינטימיות איתן.


אודות מחבר המאמר

אלי גולדמן

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.