אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

על חשיבותו של איטום

 

עבודות האיטום הן חלק בלתי נפרד מתקינותו של כל מבנה. כי בניגוד למה שאולי נהוג לחשוב, הבטון הוא אמנם חומר גלם חזק ועמיד, אך כשלעצמו הוא אינו עמיד בפני חדירת מים ורטיבות. לכן, כדי להבטיח שמבנה הבטון שלנו יספק לנו הגנה מיטבית ומרבית מפני גשמים או רטיבות מכל מקור אחר, יש להקפיד על ביצוע עבודות איטום כהלכה.

לא איטום – לא קונה! – על חשיבותן של עבודות האיטום

רטיבות היא אחד האויבים הגדולים של כל מבנה בטון. בין אם מדובר במבנה מגורים, במבנה תעשייתי או במבנה מסחרי, כל קיר או רצפת בטון (ואפילו רצפת בטון מוחלק) זקוקים לשכבת איטום שתמנע את חדירתם של מים דרכה.

מבנה שלא עבר איטום כהלכה, בגג המבנה, בקומות התת קרקעיות או בכל קיר ותקרה, הוא מבנה שנידון לסבול משלל בעיות וליקויים. ללא עבודות איטום, מבנה הבטון יסבול במוקדם או במאוחר משלל הבעיות שיכולות להיגרם כתוצאה מחדירת רטיבות לבטון: כתמי רטיבות, עובש וטחב, התקלפות של הסיד והטיח מהקירות ומהתקרה ועוד.

חשוב להבין שלא מדובר בבעיות אסתטיות בלבד. בהיעדר איטום, מבנה הבטון שלכם עלול לסכן את ביטחונכם ושלומכם, שכן נזקי הרטיבות יוצרים בו ליקויי בנייה של ממש. עובש וטחב מסוכנים לבריאות, שכן הם מעכירים את איכות האוויר שאנו נושמים. תקרה שספוגה בכמויות גדולות של מים יכולה בסופו של דבר גם לקרוס על יושבי הבית. ליקויים בטיחותיים אלו גם פוגעים בערכו של הנכס שלכם ומורידים ממנו עשרות אחוזים.

כל מבנה והאיטום שלו – על מגוון עבודות האיטום הקיימות בשוק

מים ורטיבות מגיעים ממקומות שונים. לכן עלינו להגן על מבני הבטון שלנו מפני כל חדירת רטיבות אפשרית. ראשית, עלינו לאטום את גג הבית כדי למנוע את חדירתם של מי הגשמים. עבודות איטום אלו נחוצות בכל מבנה, עם כל סוג של גג (גג בטון, גג רעפים, גג אסבסט וכדומה).

שנית, רטיבות עלולה לחדור גם מלמטה, שכן גם באדמה שלנו יש מי תהום. לכן, בכל מבנה שיש בו מרתפים, מקלטים וקומות תת קרקעיות יש לבצע עבודות איטום לכל החלל (התקרה, הרצפה והקירות) כדי למנוע את חדירת מי התהום. הדבר נכון גם לפירי מעליות, שכן גם בהם ישנה סכנה לחדירת מי תהום שישביתו את המעלית.

לאור מגוון המבנים והמשטחים הזקוקים לאיטום, אין זה פלא כי בשוק ניתן למצוא מגוון רחב של חומרים ושיטות איטום, שנועדו לספק את המענה האופטימלי לכל מקום: זפת, יריעות ביטומניות, חומרי איטום פולימריים, חומרי איטום ביטומניים משחתיים, חומרי איטום אקריליים, יריעות PVC ו- EPDM, חומרי איטום פוליאוריטנים ועוד.

כדי לדעת מהי שיטת האיטום האידיאלית עבורכם ומהם חומרי האיטום המתאימים ביותר למבנה שלכם, עליכם להיוועץ עם חברה מקצועית ומנוסה בתחום האיטום. רק כך תוכלו להבטיח שמבנה הבטון שלכם יהיה חסין מפני כל רטיבות שעלולה לחדור אליו מלמעלה, מלמטה או מצדדיו.


אודות מחבר המאמר

בטון מוחלק

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.