אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

שימוש בטוח וזהיר באיפור

איפור ומוצרי קוסמטיקה וטיפוח שונים הם לא מוצרים זולים. הניסיון למצוא תחליפים למוצרי איפור של מותגי העל היקרים מביא אותנו לפעמים לערוך ניסויים לא בריאים על הגוף שלנו ובעיקר על עור הפנים הרגיש. שוק האיפור מוצף בקרמים, משחות ואבקות איפור – לא כולם מתוצרת איכותית וחלקם לא נבדקו ואושרו לשימוש בטוח ובריא לעור שלנו. שימוש באיפור לא טוב או פג תוקף יכול לגרום לפצעונים, פריחות, רגישות והתקלפות העור. חסכון בעלות מוצרי איפור הוא לגיטימי ואנחנו בהחלט לא חייבים לרכוש רק את המוצרים היקרים ביותר, כל עוד נשמור על כמה כללי בטיחות שיגנו על עורנו.

 

בדיקת תוקף

הדבר הבסיסי שאנחנו עושים ברכישה של כל מוצר אורגני, כמו מוצרי מזון, הוא לבדוק את תאריך התפוגה. גם לאיפור יש תאריכי תפוגה שלאחריו הוא מזיק לגוף. תאריכי התפוגה של מוצרי איפור הם לא עניין פורמלי בלבד אלא דרך לשמור על העור מפני התפרקות חומרי ובקטריות שנוצרות באיפור פג תוקף וחשוב מאוד להקפיד להשתמש במוצר 'טרי'. חלק ממבצעי ההנחות המרשימים שתתקלו בהם ברשתות הקוסמטיקה הם ניסיון להפטר מסחורה שהתוקף שלה הולך לפוג לכן חשוב לבדוק את התאריך בכל קנייה.

 

אישור משרד הבריאות

כל מוצר איפור או טיפוח שאתם שמים על הפנים או במקומות אחרים בגוף חייב להיות באישור משרד הבריאות – אישור שפירושו שהחומרים המצויים בו עברו בדיקות מקיפות ומעמיקות ונמצא בריא לשימוש. שימוש באיפור שלא אושר על ידי משרד הבריאות הוא ניסוי שאתן עורכות על עצמכן – אין שום דרך לדעת איזה חומרים יש באיפור הזה, אילו תהליכים הם עברו וכדומה. אישור משרד הבריאות הוא כמו תעודת ביטוח למוצר והוא חובה.

 

טסטרים

איפור הוא לא משהו שטוב להעביר מיד ליד ולכן גם לא מומלץ להשתמש באיפור של חברות וכדומה. העור שלנו רגיש לגירויים שונים ופטריות דלקתיות שיכולים להזיק לנו כך שהכי מומלץ להשתמש רק באיפור הפרטי שלנו. ברשתות הקוסמטיקה מציעים לנו לבדוק חומרים בטסטרים שמי יודע מי נגע בהם לפנינו. מומלץ להמנע ולפחות להמנע משימוש בטסטרים שחנויות מפוקפקות שאין לדעת מה רמת ההיגיינה שהן מקפידות עליה.

 

אחסון

בבית ספר לאיפור כמו גם אצל מאפרת מקצועית תשמעו תמיד את אותה מנטרה לגבי אחסון האיפור. איפור צריך להשמר במקום קריר ונקי, תוך הפרדת חומרים שונים אלה מאלה והפרדה המברשות והספוגים מהחומרים עצמם.

 

לא לשכוח להוריד

ולסיום – גם אם אנחנו משתמשים במוצרי איפור איכותיים ובריאים – הם לא אמורים להשאר על העור כל הזמן. העור שלנו צריך לנשום כדי לשמור על בריאותו. כשאתם בבית – האיפור צריך לרדת לגמרי ובאופן מושקע ורציני ובודאי שלפני שנת הלילה.

 

 


אודות מחבר המאמר

באדיבות נטשה דנונה איפור מקצועי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.