אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

שתלים דנטליים פורצי דרך בתהליכי שיקום הפה

מה הם שתלים דנטליים?

שתלים דנטליים מהווים פריצת דרך מרשימה מאד ברפואת שיניים, ומעניקים פתרון של שיניים "רגילות" לאנשים מחוסרי שיניים, שלא מעוניינים בשיניים תותבות – משום שהם הבסיס הכי איכותי ואמין להשתלת שיניים.

אז מה הם שתלים דנטליים? ובכן, שתלים דנטליים הם בעצם ברגים העשויים מתכת טיטניום יקרה ומשוכללת. השתל הדנטלי מוברג לעצם הלסת – למקום בו היתה השן המקורית – ועליו מתקינים את המבנה ואת הכתר שהוא שיחזור של השן.

שתלים דנטלים הם קפיצת מדרגה ברפואת השיניים המסורתית שאינה יכולה להתקיים היום ללא כל התחום החדשני של השתלות שיניים. אחוזי ההצלחה של שתלים דנטליים והשתלות שיניים המתבצעות עליהם עומדים על 95% וזהו נתון מרשים. ועוד נתון מעניין: מספר השתלות שיניים המבוצעות בישראל יחסית לגודל האוכלוסייה הוא הגבוה בעולם. זה גם מעיד על הרמה הגבוהה של רפואת שיניים שיקומית בישראל.

סוגי שתלים דנטליים

ישנם סוגים שונים של שתלים דנטליים ומשרעת רחבה של מחירים. אם ברצונך לעבור השתלת שיניים עליך לערוך מחקר שוק מקיף, אך דווקא בתחום הזה כדאי שתתמקד באיכות ומיומנות רופא השיניים, ופחות בצד של המחיר. מדוע? כי מעבר לשאלה של מחיר שתלים דנטליים יש גם נזקים בריאותיים ונפשיים הנלווים לטיפול שיניים שכשל, הצורך לחזור שוב על הטיפול ייאלץ אותך להוציא בסופו של דבר יותר כסף מאשר אילו היית הולך לרופא שיניים מיומן ולכן יקר יותר, ועובר את הטיפול אצלו. לכן, מחיר של שתלים דנטליים נקבע על פי כישורי הרופא, ועל פי איכות חומרי הגלם.

כדי להיות בעל כישורים טובים בתחום, רופא שיניים מומחה צריך להשקיע שנות לימוד רבות, להשתתף בכנסים עולמיים כדי ללמוד חידושים, להיות מנוי באגודות רופאי שיניים מומחים בתחום, לרכוש ספרות מקצועית, ולבצע מחקרים... כל אלה דורשים הרבה זמן, המון כסף ובהתאם עלות הטיפול.

מחיר שתלים דנטלים נקבע גם על בסיס הציוד והמיכשור הרפואי, והמרפאה עצמה. אי אפשר להשוות את ההוצאות של רופא מומחה המחזיק מרפאה חדשנית ומשוכללת לרופא שמבצע טיפולי שיניים כהתמחות, כשאתה שפן הניסיונות שלו – ומשום כך לא ניתן להשוות את איכות הטיפול.

בנוסף, רופא מומחה ישתמש אך ורק בשתלים דנטלים איכותיים המיוצרים עם תו תקן על ידי החברות המובילות והמוכרות בעולם כולו, ורופאים המבקשים לחסוך כסף לעצמם או ללקוחות שלהם ייעזרו בשתלים דנטליים מאיכות נמוכה. לרוע המזל, כשפציינט מבין שהושתלו בפיו שתלים דנטליים מאיכות נמוכה, זה בדרך כלל רק כשמתחילות הצרות, לאחר שכבר עבר את כל התהליך המסובך של השתלת שיניים.

לסיכום - קשת המחירים של שתלים דנטליים מגוונת ומפתה ללכת על ההצעה הזולה ביותר, ה"מבצע". תמיד תזכרו, שאותם רופאים המציעים לכם "מבצעים" על שתלים דנטליים באיכות נמוכה לא היו חולמים להתקין ביקיריהם או בעצמם שתלים כאלה.

איזה שימושים ניתן לעשות עם שתלים דנטליים?

היכולת לטפל בשן אחת בודדת הוא פריצת דרך. פעם, כדי לשחזר שן וכדי לתת לה יציבות וכוח היה צורך במקרים רבים לבצע טיפול שורש מבנה וכתר על שיניים סמוכות ולחבר את השלוש יחד בגשר. מעבר למראה הלא אסתטי של הגשר זה היה בעצם "להעניש" שיניים בריאות רק בגלל סמיכותן לשן החולה.

שתלים דנטליים מבטלים את הצורך הזה ומאפשרים לשחזר כל שן בנפרד. גם אם מתעורר הצורך בהרמת סינוס, בגלל עצם לסת שאינה חזקה דיה לשאת את השתל הדנטלי, ניתן לעבור את הטיפול במלואו, כולל הרמת סינוס, התקנת השתל הדנטלי והשתלת השן – ביום אחד.


אודות מחבר המאמר

מרפאת שיניים של ד"ר אבניאלי עוסקת בעיקר במיגוון השתלות ובינהן: השתלת שיניים, השתלת עצם ומיגוון טיפולי חניכיים. תקבלו את הטיפול הטוב ביותר, ברמה הגבוהה ביותר, תוך שימוש בכל האמצעים המודרניים הקיימים בתחום הדנטלי, בארץ ובעולם. הניסיון הרב והשליטה שיש לנו במגוון שיטות השתלה, מאפשרות לנו להתאים לך את השיטה המתאימה ביותר.

צלצלו עכשיו 03-6050889

Google+

 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.