אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

עבודה באנגליה - איך ובמה?

עבודות באנגליה תופסות אחוז נכבד מהשוק הפורח והמשגשג של עבודות באירופה ועבור ישראלים זהו יתרון שכן מדובר בארץ דוברת אנגלית שעל מנת לעבוד בה אין צורך ללמוד שפה זרה ולא מוכרת. עם זאת ישנן כמה מגבלות שמציבה אנגליה בכל הנוגע לעובדים זרים, כך שמי שמעוניין לעבוד באנגליה מוגבל למספר עבודות שפתוחות בפני ישראלים או זרים בכלל, שאינם מעוניינים בהגירה מלאה למדינה אלא בתקופת עבודה בלבד. עובדים מוכשרים במיוחד, בעלי אזרחות בריטית או כאלה שיש להם קרובים באנגליה נמצאים בעדיפות על פני עובדים שהקשר בינם לבין אנגליה הוא תיאורטי בעיקר, אך גם אלו יכולים למצוא לא מעט הצעות עבודה באנגליה שיקבלו אותם ולא מעט מעסיקים שיסכימו לארגן עבורם חלק מהסידורים הנדרשים כדי להתחיל עבודה. איזה עוד פרטים כדאי לדעת על עבודות באנגליה?

 

עבודות באנגליה ודרכון ישראלי

בלי קשר למצב הפוליטי של ישראל, אנגליה ואירופה כולה מתמודדת עם הגירה מסיבית ביותר של זרים, רובם מוסלמים. העובדה הזה קשורה למחפשי עבודות באנגליה בעיקר בגלל שהיא משפיעה על מדיניות ההגירה של אנגליה, ועל מידת ההחמרה שלה במתן רישיונות עבודה לזרים שמגיעים כדי לעבוד ואולי להשתקע בסופו של דבר במדינה, ולשבש את המאזן הדמוגרפי העדין ממילא. אמנם עדיין אין השפעה על הכמות של עבודות באירופה שפתוחות בפני זרים בגלל המצב הזה, וכך גם באנגליה, אבל תחומי העבודה, כמות האישורים המחולקים, מידת הקלות בהשגתם למטרת עבודות באנגליה והמגבלות המוטלות על זרים – כל אלה מושפעים ממספר המהגרים ההולך וגדל. בעלי דרכון ישראלי שמעוניינים למצוא עבודות באנגליה יתקלו לכן בקושי מסוים, ולשם כך הם זקוקים למעסיק שבקי בחוקי העסקת זרים, המשתנים תדיר, שיארגן את האישורים.

 

ענפים בהם ניתן להשיג עבודות באנגליה

ישנם מספר ענפים שאליהם הצליחו חברות ישראליות לחדור, מה שמאפשר להן לספק הצעות עבודה באופן יציב וקבוע באנגליה ובאירופה כולה. מכירות ואבטחה הם שני הענפים העיקריים שמספקים עבודות באנגליה על ידי חברות ישראליות, כשעליהם נוספים מדי פעם תחומים אחרים: ניהול, טיפול בילדים, עבודה ברשתות אירוח לצעירים, הדרכה, תיקונים ושירותים שונים ועוד. כל הענפים הללו הם תחומים שבהם נוצר ביקוש לישראלים דווקא, מסיבות כאלה ואחרות, ולכן הם ידועים כמספקי עבודות באנגליה וכמזוהים עם עבודות באירופה בכלל. במקביל, ניתן לנסות להתקבל לעבודות אחרות כגון מלצרות, עבודה בבתי מלון, שירות לקוחות וכו'. ענפים אלו אמנם מייצרים עבודות באנגליה ומקומות עבודה, אך להתקבל אליהם כישראלי שאינו יליד בריטניה ואינו דובר אנגלית בריטית זאת משימה קשה ובעייתית, ולעתים בלתי אפשרית. לכן עדיף לדבוק באפשרויות הזמינות.

 

עבודות באנגליה והכנות מוקדמות

עבודות באנגליה מצריכות הוצאת אישורי עבודה מהעובד, במידה והוא או היא מעוניינים לעבוד באופן חוקי. ישנם מקומות שמעסיקים ב'שחור' אבל אותם קשה לאתר מהארץ בעזרת לוח עבודות, ויש צורך להגיע תחילה לאנגליה ורק אז לחפש מקום שמוכן להעסיק אדם זר ללא אישור. זה סיכון כפול – ראשית, אין ודאות שאמנם תצליחו למצוא עבודה. שנית, גם כשמוצאים קיים הסיכון להיתפס ולהיות מגורשים מאנגליה, לעתים לתקופה ארוכה ותוך החתמת הדרכון. בעלי אזרחות בריטית לא יתקלו בקושי יכולים לעבוד באנגליה בלי אישורים מיוחדים אם אזרחותם בתוקף. עבודות באנגליה פתוחות גם בפני מי שאין ברשותו אזרחות כזו, אך הוא נדרש למצוא מעסיק שיוציא עבורו אישור וידאג למגורים ולצרכים נוספים– רכב, הוצאות טיסה ועוד. כל אלו הם תנאים שמסופקים על ידי מעסיקים רבים המציעים עבודות באנגליה.


אודות מחבר המאמר

אתר WorkAbroad - כל המידע הנחוץ למתכננים עבודה בחו"ל

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.