אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

בניה קלה – מקפידים על קלה כחמורה

אחרי שנים רבות של בניה מסיבית עם בלוקים, מנופים, יציקות בטון ועשרות פועלים, עולם הבניה נכנס לעידן חדש – בניה קלה. בניה המאפשרת יצירת פתרונות איכותיים, קלים לייצור ולביצוע, ידידותיים לסביבה, לכל מטרה: מיצירת מחסן ועד סגירת מרפסת ותוספת בניה.

בניה קלה – למה הכוונה? בניה קלה היא בעצם שם נרדף לשיטת בניה חדשה המציגה טכנולוגיה המאפשרת בניה מהירה, קלה במשקל, קלה לייצור ואף קלה ביותר להרכבה. כיום נהוג לעשות שימוש בברזל, עץ ובאלומיניום ברמות גימור שונות לשימושים שונים.

כיום בניה קלה מתבססת ברובה על לוחות אלומיניום הנחשבות למבודדות במיוחד, במיוחד בשל חומר המילוי שלהם: פוליסטרין. חומר זה, בשילוב היכולות האדירות של האלומיניום, הופכות את הבניה הקלה לבניה איכותית, חסכונית, מהירה וידידותית מאוד לסביבה.

בניה קלה מאפשרת בניה מהירה ופשוטה מאוד עבור מגוון רחב של מטרות: החל מבניית מחסן ביתי / תעשייתי וכלה ב- סגירת מרפסת, תוספת בניה על הגג, בניית מבנים טרמיים ועוד. למרות האלומיניום הפופולארי, קיימים עוד חומרים שמומלץ להכירם בטרם ניגשים לבניה:

בניה קלה באמצעות גג פח ברזל חד שכבתי: בניה הנחשבת זולה מאוד ויחד עם זאת, פשוטה מאוד וברמת גימור נמוכה למדי, המלווב בבלאי גבוה יחסית. השימוש בברזל חד שכבתי אינו מתאים למגורי אדם, אם כי לסחורות, היות והבידוד הטרמי והאקוסטי שלו נמוכים למדי.

בניה קלה באמצעות קירות וגג ברזל מבודד: הברזל המבודד אמנם מבודד יותר מקודמו, אבל גם כאן השימוש בברזל הוא למטרות אחסון או מגורים ברמה נמוכה למדי. גשרי הקור המרכיבים את גגות הברזל יוצרים במקרים רבים הצטברות פנימית של נוזלים, בעיקר לפנות בוקר בשעות קרות במיוחד.

בניה קלה מעץ בשילוב גג רעפים: בניה נהוגה ומקובלת מאוד באירופה, בעיקר באזורים יבשים וקרים במיוחד, אך מתאימה פחות לאזורנו. במדינה חמה ולחה כמו שלנו, בניה קלה מעץ אמנם תהיה קלה להקמה, אך הבית יזדקק לתחזוקה שוטפת ורבה, המייקרת במידה רבה את עלות העסקה.

בניה קלה באמצעות פאנל אלומיניום מבודד: הטכנולוגיה האחרונה בתחום הבניה הקלה מציגה את האלומיניום המבודד, המכיל חומר בשם פוליסטרין – חומר מבודד בצורה בלתי רגילה, המתאים גם לימי החורף וגם לימי הקיץ החמים. הטכנולוגיה המיוחדת הזו עונה על צורך רחב בבניה קלה, מהירה ואיכותית, תוך שמירה על איכות הסביבה.

כל היתרונות של בניה קלה

מחיר: חומרי הגלם של בניה קלה אמנם נחשבים לחומרים איכותיים ויקרים יותר מחומרי הבניה הקלאסית, אבל בשל התהליך הקצר והמהיר של הבניה הקלה, מדד החיסכון פועל באופן חד משמעי לטובת הבניה הקלה.

גמישות עיצובית: איך תרצו שתוספת הבניה שלכם תראה? למרות מה שנהוג לחשוב, עם בניה קלה זה אפשרי לגמרי -  ממש כמו בבניה קלאסית. עם בניה קלה ניתן לקבוע את גודל ומבנה החלל, לשנות את מיקום הדלת, מיקום וגודל החלונות ובאופן כללי – לבחור מראה שיתיישב בהרמוניה מלאה עם שאר הבית, בהתאם לכל סגנון עיצובי שתחפצו.

ידידותי לסביבה: בניה קלה באמצעות פאנלי אלומיניום מבודד נחשבת לבניה אקולוגית מאוד וידידותית לסביבה. יש לכך שתי סיבות עיקריות: סיבה ראשונה נוגעת בתהליך הייצור וההרכבה של תוספת הבניה לבית, שאינו יוצר פסולת באתר הבניה כלל וכלל ואף אינו משאיר "עקבות" אקולוגיות מסביב. הסיבה השניה קשורה לאותו פוליסטרין – החומר המבודד שנחשב לחומר עמיד במיוחד לאורך שנים רבות ואף לחומר מבודד במיוחד – עובדה המשפיעה רבות על צריכת חשמל לחימום ולקירור. 

קלות ומהירות: זמן התכנון, הייצור וההקמה של מבנה בבניה קלה הוא מינימאלי ונחשב נמוך מאוד ביחס לזמן בניית תוספת בניה או סגירת מרפסת בבניה רגילה. רק בכדי לסבר את האוזן, עבור הקמת מבנה בבניה קלה נדרשת לא יותר מיממה אחת.

אם כן המסקנה המתבקשת היא אחת:  בניה קלה באמצעות פאנלים של אלומיניום מבודד הם כנראה הפתרון הטוב והמשתלם ביותר עבורכם. בין אם מדובר בבניית מחסן לשימוש פרטי או מסחרי, תוספת בניה, חדר על הגג, סגירת מרפסת ועוד. 


אודות מחבר המאמר

רוני מאירי

בניה מתועשת

פנל מבודד

בניית חדר

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.