אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

טבעות נישואין - מנהג?

הגיע היום המשמח? החלטתם להתחתן? טבעות נישואין הן נושא חשוב כמעט כמו החתונה עצמה. טבעות אירוסין ונישואין הן גם סמל סטטוס וגם סימן למחויבות ואהבה. כמו שהחתונה צריכה להיות מתאימה לכיס ולמעמד, כך גם טבעת הנישואין.

טבעות אירוסין ונישואין – מנהג שנעלם ומנהג שנשמר

בעבר, עד תקופת ימי הביניים, היו מקובלים אירוסין של כשנה. נהוג היה שהכלה מתגוררת בבית בעלה לעתיד בתקופה זו, כאשר היא אסורה לכל אחד אחר. כיום נהוג להתייחס לזוג שהצהיר על רצונו להתחתן כמאורס. במצב זה אין מחויבות חוקית בין בני הזוג, להבדיל ממצב של נישואים.

בימינו, שלב האירוסין כמעט ונעלם. מבחינה דתית, שלב זה מתקיים במהלך החופה. זהו שלב סמלי, שמתקיים בין ברכת "הרי את מקודשת לי בטבעת זו כדת משה וישראל" של החתן לבין "ברכת האירוסין" של הרב.

בחירת טבעת נישואין

במקור, אקט הנישואים הוא אקט של קניין. החתן קנה את הכלה מבית אביה, בכסף, שווה כסף או מסמך. כיום נהוג לתת טבעת נישואין במעמד החתונה. החתן מלביש את טבעת הנישואין על הכלה, שובר את הכוס, הרבי מברך והחגיגה מתחילה.

לפני התקופה המודרנית, טבעות נישואין שימשו כמעין מנגנון הגנה לכלה. אם הכלה מתחתנת נישואי ממון, הטבעת אמורה הייתה לשמש כאינדיקציה בנוגע לעומק הכיס של הבעל לעתיד. אם לחתן אין ממון רב כפי שהכלה חושבת, טבעת נישואין פשוטה שימשה כאמצעי זיהוי יעיל.

טבעת נישואין ומה שהיא מסמלת כיום

טבעות נישואין כיום הן, כאמור, מחווה של אהבה ומחויבות. אבל אליה וקוץ בה. לצד הרגשות והרצון הטוב, טבעות נישואין הן גם נושא טעון. כמו שסופרים צ'קים לאחר החופה. קריטריונים כמו גודל, מחיר וחומרים נכנסים לתמונה.

למזלנו, יש היצע נרחב של טבעות אירוסין ונישואין בשוק. לראייה, לטבעות נישואין יש 62,000 (!) ערכים במנועי החיפוש השונים. אז כיצד אפשר לבחור טבעות נישואין מתוך המבחר הענק שקיים היום?

כמו בכל נושא אחר במערכת יחסים, מאבקי כוח לא פותרים את הבעיה. בחירה משותפת של גודל הטבעת, צבעה, החומר ממנו הן עשויות וכיוצא באלה – זו כנראה הדרך הטובה ביותר. לכו ביחד לחנויות, ראו את המבחר, בדקו את מצב המינוס בבנק והכי חשוב- בחרו טבעות נישואין ביחד.


אודות מחבר המאמר

מאמר זה נכתב ע"י כותב תכנים מקצועי בחברת קידום אתרים בגוגל - VPR

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.