אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

טיפול הסרת משקפיים בלייזר

טיפול הסרת משקפיים בלייזר מחזיר את חדות הראייה למטופלים הרוצים להפטר מהצורך בשימוש במשקפיים או עדשות מגע ולשפר את הראייה. עזרי ראייה נפוצים כמו משקפים, עדשות קשות ורכות, ועדשות קבועות או זמניות עדיין שולטים בשוק, אך יותר ויותר אנשים בוחרים לעבור ניתוח הסרת משקפיים בלייזר ולהשתחרר מהתלות בהם. המעוניינים לעבור ניתוח הסרת משקפיים יכולים ליהנות מכמה שיטות להסרת משקפיים, שכל אחת מהם מציעה יתרונות ופתרונות לתיקון הראייה, כך שכיום יכולים לעבור את הניתוח מספר רחב יותר של מועמדים, גם אם בעבר זה לא התאפשר להם. למועמדים המבקשים לעבור ניתוח הסרת משקפיים כדאי להגיע לפגישת ייעוץ במרפאות להסרת משקפיים, שם יוכלו לקבל ייעוץ ראשוני, לעבור בדיקת עיניים מקיפה, ולקבל המלצה באיזו שיטה לבחור אם ירצו לעבור טיפול הסרת משקפיים בלייזר.

 

טיפול הסרת משקפיים בלייזר – שיטת לאסיק

טיפול הסרת משקפיים בלייזר בשיטת לאסיק הוא אחת הדרכים הנפוצות להסרת משקפיים. ההליך בא לטפל בבעיות ראייה מסוג: קוצר ראיה, אסטיגמטיזם ורוחק ראיה. אנשים הסובלים מלקויות ראיה אלו ונעזרים במשקפיים או בעדשות ראיה יכולים להיות מועמדים טובים לניתוח הסרת משקפיים בשיטת לאסיק. בניתוח זה, המתבצע בהרדמה מקומית, הכירורג חורץ פתח זעיר בקרנית העין ומשייף בעזרת הלייזר את הקרנית. קרן הלייזר מעצבת את צורת הקרנית מחדש ומחדדת את הפוקוס שלה. לאחר הניתוח המטופל מקבל ראות חדה יותר ואינו תלוי במשקפים או בעדשות מגע. ההליך הכירורגי הינו קצר וזמן ההחלמה אינו ארוך, והשיפור בראיה לאחר הניתוח הוא מיידי. הסיבוכים לאחר הניתוח בשיטת לאסיק אינם נפוצים, אולם ייתכן חשש קטן להתפתחות של דלקות, ולכן חשוב לשמור על היגיינה טובה לאחר טיפול הסרת משקפיים בלייזר.

 

שיטת לאסק – טיפול הסרת משקפיים בלייזר

טיפול הסרת משקפים בלייזר בשיטת לאסק בא לתת מענה למועמדים בעלי קרנית דקה יחסית או מספר גבוה שאינם מתאימים לניתוח בשיטה הראשונה. לאחר שמבצעים הרדמה מקומית בעזרת טיפות יוצרים חתך בשכבה החיצונית של הקרנית (שכבת האפיתל), דבר המאפשר שמירה על היציבות של הקרנית ותורם להפחתת הסיכונים. לאחר שיוצרים חתך בקרנית משייפים בקרן הלייזר את הקרנית ומעצבים אותה מחדש. משך הטיפול בכל עין אורך כעשר דקות. בשונה מהשיטה הראשונה, בשיטת לאסק זמן ההחלמה לאחר הניתוח ארוך יותר כ- שלושה שבועות בממוצע והשיפור בראייה הוא הדרגתי. כמו כן, ייתכנו כאבים קלים בתקופת ההחלמה אשר בהם ניתן לטפל בשימוש במשככי כאבים.  לאחר טיפול הלאסק המטופל נדרש להרכיב עדשות מגע טיפוליות למשך מספר ימים, על מנת להגן על הקרנית לאחר טיפול הסרת משקפיים בלייזר.

 

טיפול הסרת משקפיים בלייזר – שיטת אינטרלאסיק

טיפול הסרת משקפים בלייזר אינטרלאסיק הינו השיטה המתקדמת כיום להסרת משקפיים בלייזר והיא נחשבת לבטוחה מכולן. הניתוח נערך בהרדמה מקומית ואינו כרוך בכאבים. שיטת האינטרלאסיק מתבצעת כולה ללא מגע יד אדם, על ידי קרן לייזר ממוחשבת, ולכן מפחיתה משמעותית את הסיכון לזיהומים בעין. בהליך זה חיתוך הקרנית מתבצע על ידי קרן הלייזר ולא באמצעות אזמל מנתחים. לאחר שבוצע החיתוך, קרן הלייזר משייפת את הקרנית ומחדדת אותה. התוצאות של הניתוח מהירות וההחלמה אינה כרוכה בכאבים. לשיטה זו יכולים להתקבל לניתוח גם מועמדים שבעבר נמצאו לא מתאימים לעבור ניתוח להסרת משקפיים, כמו: בעלי קרנית דקה, אישונים רחבים, בעלי מספר גבוה ובעלי עיניים שקועות. כמו כן, השיטה מתאימה גם למטופלים הרוצים לבחור בשיטה כירורגית מתקדמת ובטוחה, בעלת סיכונים מופחתים, כאשר הם עוברים טיפול הסרת משקפיים בלייזר. עוד מידע על ניתוחים אלו ונוספים כמו ניתוחים פלסטיים תוכלו למצוא באתרים שונים ברחבי רשת האינטרנט.


אודות מחבר המאמר

פורטל אסתטיקה - מומחה בתחום ניתוחים פלסטיים וטיפולים קוסמטיים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.