אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ניתוח מתיחת פנים - מתי ומדוע?

ניתוח מתיחת פנים מתאים לטווח רחב של גילאים. הודות לאפשרות לבצע ניתוח מלא, חלקי, ובמידות שונות של העמקה אל מתחת לעור, ניתן להתאים את הניתוח לגילאי 35-40 כמו גם לגילאי 60-70 ומבוגרים יותר. למעשה ישנן דרכים שונות לבצע את הניתוח, ואין מינוח אחיד שמסביר את כולן – בחלק מהמקומות ניתוח עמוק יותר, שמערב גם רקמות שומן ושרירים, נקרא ניתוח קלאסי וישנם שמות נוספים לניתוח כזה ולניתוח שטחי. כך שכאן לא נתמקד במונחים השונים אלא בנסיון לבדוק מה היתרונות של ניתוח מתיחת פנים, במה הוא מיועד לטפל ואיך זה נראה בפועל כשעובר את הניתוח גבר בן 60 לעומת אישה בגיל הזה, או צעירה יותר. מומלץ לקרוא את הדברים הבאים אם אתם שוקלים לעבור ניתוח מתיחת פנים.

 

ניתוח מתיחת פנים בגילאים השונים

יש הבדל בין אדם שנחשב צעיר במונחי ניתוחי מתיחה של הפנים לבין אדם שנחשב מבוגר במונחים האלה. קבוצת הצעירים כוללת את גיל 40 כגיל ממוצע, כלומר יש גם בני 35 ו-45 שעוברים את הניתוח. מלבד גורם הגיל, ניתוח מתיחת פנים קשור גם באיכות העור ובהרגלים שגורמים להזדקנות, התרופפות והתקמטות שלו: חשיפה לשמש, גנטיקה, עישון, מחסור בפעילות גופנית, השמנה והרזיה ועוד. ככל שהגיל צעיר והעור במצב טוב יותר, וזקוק רק למתיחה קלה, הניתוח יהיה קל יותר כלומר תדרש מתיחה של העור בלבד. ככל שעולים בגיל או שאיכות העור יורדת, יש צורך כדי להגיע לתוצאות מקסימליות לערב גם את הרקמות העמוקות יותר שמתחת לעור – ניתוח מתיחת פנים יהיה עמוק יותר במקרים כאלה ויכלול הוספה או הסרה של תאי שומן תת עוריים וקיצור של שרירים כדי לגרום להידוק של העור.

 

יתרונות של ניתוח מתיחת פנים

למעשה הניתוח עצמו מיועד לא רק לעור הפנים אלא גם לעור הצוואר, וברוב המקרים, כשמדובר בגילאים מבוגרים יותר, האפקט הדרמטי של ניתוח מתיחת פנים קשור לא רק במתיחה שנעשית לעור הפנים אלא גם במתיחה שמתרחשת באזור הסנטר הכפול (פימה), שמאפיין נשים וגברים בגיל מבוגר שלא עברו את הניתוח. תוצאות הניתוח הן לטווח ארוך – כמובן שלא לנצח, כי העור ממשיך בהזדקנותו הטבעית. כיוון שהתוצאות מחזיקות מעמד לאורך זמן, גברים שעוברים את הניתוח לרוב ממשיכים להיראות צעירים יותר בכ-10 שנים למשך כ-10 שנים לפחות. נשים מושפעות באותה המידה מתוצאות ניתוח מתיחת פנים אך אצלן אורך החיים של תוצאות הניתוח הוא קצר מעט יותר, כיוון שהעור של נשים דק יותר על פי רוב.  בשני המינים, הניתוח גורם למראה צעיר יותר לפרק זמן ארוך מבלי שצריך לחזור עליו.

 

ניתוח מתיחת פנים – מה עם המצח?

ניתוח מתיחת פנים  לא כולל את אזור המצח בטכניקות המסורתיות. זאת כיוון ששרירי המצח הם נפרדים, ועור המצח מופרד מהעור של יתר הפנים על ידי אזור העיניים, שהוא דליל מאוד בעור. מהסיבה הזו, ניתוחי מתיחה לאזור הפנים משפיעים בעיקר על הצוואר כאמור, הלחיים, הסנטר, הקמטים או הקמטוטים שמשני צידי הפה ואלה שבין הפה לאף. אזור העיניים והמצח – למשל קמטים שבין הגבות, קמטוטי חיוך שקרובים לזוויות העיניים וקמטי הבעה במצח לא מטופלים על ידי הניתוח הקלאסי, ויש צורך בהליך נפרד או משולב כדי לשוות לפנים מראה אחיד. מקובל לשלב במתיחת הפנים גם בוטוקוס, ניתוחי עפעפיים (עליונים או תחתונים), והליכים אחרים שמשלימים את התוצאות וגורמים למראה צעיר ויפה של כל אזור הפנים, גם זה שלא מטופל על ידי ניתוח מתיחת פנים קלאסי מסורתי.


אודות מחבר המאמר

פורטל אסתטיקה - מומחה בנושא ניתוחים פלסטיים וטיפולים קוסמטיים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.