אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

שיטות מילוי קמטים

שיטות מילוי קמטים הן בעשור האחרון אחד הלהיטים החמים ביותר של עולם האסתטיקה הרפואית. מדי שנה מתגלים חומרים חדשים למילוי קמטים, עוברים את אישור ה-FDA האמריקאי ומקבילו האירופאי והישראלי, ונכנסים לשוק כטיפול שנועד למלחמה בקמטים. אותם חומרים משמשים בתור שיטות שונות, למרות שבדרך כלל העיקרון דומה – הזרקה של החומר ישירות אל מתחת לעור, אל שכבת השומן התת עורית או לאזור עמוק עוד יותר – תלוי בעומק הקמט וסוג החומר. מילוי קמטים משתנה לפי סוג הקמט ואיכות החומר – יש חומרים שמתנפחים וסופגים אליהם מים או נקשרים כימית לחומרים אחרים בגוף, ויש כאלה שנשארים בצורתם הכימית המקורית, ולכן נדרשים בכמות גדולה יותר. מה עוד כדאי לדעת על שיטות מילוי קמטים לפני שמזריקים?

 

שיטות מילוי קמטים – חומרים מתרכבים

כימיה היא נושא קצת מורכב, אבל כל אחד ואחת יודעים שלכל חומר כימי יש מבנה מולקולרי, שכולל כמה מולקולות של כמה יסודות. המבנה הזה קובע האם החומר יוכל להקשר לחומרים אחרים, ולאילו חומרים. כל זה נוגע לנושא שיטות מילוי קמטים כיוון שהחומרים שבהם משתמשים כדי למלא קמטים שונים זה מזה: ישנם חומרים מתרכבים, שיכולים ליצור תרכובת עם חומרים שמצויים בגוף – לרוב הם ייקשרו תוך שבוע או שבועיים מיום ההזרקה לחומרים שבגוף, ויתפסו עוד נפח. מצד שני, הם ילכו ויתמעטו בפרק זמן של חצי שנה עד שנתיים בממוצע, כיוון שהגוף יודע לזהות אותם ולסלק אותם. שיטות מילוי קמטים שמבוססות על חומרים מתרכבים הן לרוב בטוחות יותר, כי מדובר בחומרים שלא 'נתקעים' בגוף לנצח – אבל קצרות מועד יותר מחומרים סינטתיים שזרים לגוף לגמרי.

 

עוד שיטות מילוי קמטים

ישנם חומרים שאינם מתרכבים, או כאלה שמצליחים להתרכב ולהספג בצורה אופטימלית. דוגמה לשיטת מילוי שלא מתרכבת היא סיליקון – שיטות מילוי קמטים שמבוססות על מרכיבים שזרים לגוף לא יזוהו על ידי הגוף ולכן יחזיקו מעמד לנצח, מבלי שהגוף יפנה או יתערב בפעולת המילוי. כלומר מרגע שהזריקה ניתנה, החומר נשאר כמו שהוא. שיטות שנספגות בצורה אופטימליות הן צורות מסויימות של שומן עצמי מועשר – שומן שנלקח מהגוף עובר העשרה על ידי חומרים שהופכים אותו עמיד יותר, והוא נספג באופן טבעי במקום ההזרקה – שם הגוף מזהה אותו ומאפשר לו להטמע בסביבה. שיטות מילוי קמטים שנספגות בגוף לא תמיד מחזיקות מעמד לנצח, ולעתים הגוף מתייחס לחומר כמו לפסולת, מאגר אנרגיה, פולש זר או בדרכים אחרות ומנסה לפנות אותו או להשתמש בו.

 

שיטות מילוי קמטים – העיקרון

שיטות מילוי קמטים מבוססות כאמור על הרעיון של להזריק חומר לאזור שיש בו קמט, מה שגורם ליצירה של נפח מבוקר ורצוי, ובעקיפין להעלמת הקמט. קמט הוא כזכור שקע בין שני קפלי עור וכל ניפוח של האזור שמתחת יגרום לשקע הזה למעשה להתרומם ולהתיישר בקו אחיד עם העור. הרעיון הזה שונה משיטות אחרות לטיפול בקמטים כמו בוטוקס. הבוטוקס עובד על שיתוק של השריר שגורם לקמט ואילו מילוי קמטים עובד על יצירה של מראה חלק ואחיד לעור בעזרת ניפוח עדין ומבוקר של האזור שמתחת לקמט. כך ניתן לטפל בכל סוג של קמט – קמטים עמוקים, שקעים של ממש, א-סימטריה בעור, כמו גם קמטים קטנים, סדקים, קמטוטים, קפלים וקמטים שאינם קמטי הבעה. ניתן לבחור פיתרון הולם לכל סוג קמט, כיוון שקיימות בישראל הרבה מאוד שיטות מילוי קמטים.


אודות מחבר המאמר

פורטל אסתטיקה - המומחה לתחום ניתוחים פלסטיים וטיפולים קוסמטיים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.